بازدید 43568
«تابناک» منتشر کرد؛

لیست‌های احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران

صدها تن از شخصیت های نیروهای جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر تهران برای شکل گیری پنجمین پارلمان شهری نام نویسی کرده‌اند و باید لیست‌های انتخاباتی دو جناح را از بین این افرد جست‌و جو کرد.
کد خبر: ۶۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 April 2017
از نمایندگان فعلی شورای شهر تهران گرفته تا گزینه های اصلاح طلبان برای شهرداری تهران، برخی نمایندگان سابق شورای شهر، برخی نمایندگان پیشین مجلس و حتی برخی خبرنگاران و روزنامه نگاران برای حضور در انتخابات پارلمان شهری پایتخت نام نویسی کرده اند. البته برخی چهره های هنری و ورزشی که سابقه عضویت در شورای شهر را دارند و برخی چهره های جدید که چنین سابقه ای ندارند، هم باید به افراد مذکور اضافه کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند اصولگرایان و اصلاح طلبان در بحث های انتخاباتی خود، بیشترین تمرکز خود را روی انتخابات ریاست جمهوری گذاشته اند که همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، همچنان بحث ها و بررسی های معیارها و شاخص های قرار گرفتن در لیست انتخابات شوراها از برنامه های انتخاباتی این روزهای گروه های سیاسی به شمار می رود.

هرچند هم اکنون شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای جمع بندی نهایی در خصوص لیست انتخاباتی این طیف در انتخابات شوراها فراخوان داده و درخواست کرده کاندیداهای شورای شهر تهران که گرایش فکری به این طیف و اعتدالیون دارند، سوابق و رزومه خود را به ایمیل اعلام شده ارسال کنند، به نظر می رسد لیست این طیف با حضور اکثر چهره های شناخته این جریان نهایی شده و بعید است افراد بی نام و نشان به آن راه پیدا کنند.

همچنین شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در جلسه اخیر خود، سیاست‌ها و ضوابط نحوه انتخاب کاندیداهای شورای شهر به نام «ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان» را تعیین کرد که بر اساس یکی از بندهای مصوب این شورا افرادی می‌توانند در فهرست انتخاباتی این جبهه سیاسی حضور داشته باشند که تخصص لازم را در زمینه عمران، شهرسازی، فضای سبز و محیط زیست، سلامت اجتماعی و بهزیستی، امور فرهنگی و هنری، ترافیک و حمل و نقل شهری، تربیت بدنی، مدیریت، فناوری اطلاعات، اقتصاد، علوم سیاسی، ارتباطات، حقوق و امور مالی داشته باشند.

همچنین بر مبنای یکی از بندهای مصوب، حداقل چهار نفر از اعضای لیست انتخاباتی را بانوان تشکیل خواهند داد و در بندهای دیگر این آیین‌نامه برای داشتن تحصیلات عالیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، سابقه مدیریت اجرایی، سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، فعالیت در حوزه مدیریت شهری، عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، عضویت در شورای شهر کلان شهرها، دبیرکلی و عضویت در شورای مرکزی احزاب و تشکل‌های سیاسی ، فعالیت در احزاب و عضویت در هیئت مدیره یا هیئت امنای سازمان‌های مردم‌نهاد، برخورداری از سوابق فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و همچنین سابقه ایثارگری (شامل جانبازان، آزادگان، رزمندگان دارای بیشتر از یک سال حضور در جبهه، همسر و فرزندان شهدا) امتیازات خاصی پیش‌بینی شده است.

گروه های اصولگرا با اینکه احتمالا برنامه های خاص خود را برای ورود به انتخابات شوراها دارند، بر اساس اخبار منتشر شده بیشترین تمرکز آن‌ها در جبهه نیروهای انقلاب اسلامی صرف آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری می شود. «لاله افتخاری» درباره ورود یا عدم ورود جمنا به موضوع انتخابات شوراهای اسلامی می گوید: بیشتر بحث‌ها در جمنا در جهت شناسایی و بسیج نیروهای انقلابی برای ایجاد شور بیشتر در انتخابات و مشارکت حداکثری به ‌عنوان یکی از معیارهای مهم مردمسالاری دینی است. در پی بحث شوراها آنچنان که از سخنان برخی از اعضای هیأت رئیسه جمنا مشخص است، قرار نیست که جمنا برای شورا‌ها فهرست بدهد تا بخواهد در آن درصدی برای زنان و مردان مشخص کند، بلکه بیشتر تمرکز بر بحث ریاست جمهوری است.

با این حال، مطمئنا احزاب و گروه های اصولگرا نیز در آستانه انتخابات لیست انتخاباتی برای شهرهای بزرگ ارائه خواهند داد.

در پایتخت میزان افرادی که برای کاندیداتوری ثبت نام کرده اند، بالا گزارش شده است و در بین ثبت نام کنندگان افراد باسابقه سیاسی تا ورزشکار و هنرپیشه دیده می شود.

در ادامه دو لیست سی نفره شامل شخصیت های اصلاح طلب و اصولگرا آمده که به احتمال فراوان نزدیک ترین لیست به لیست های نهایی دو جناح در انتخابات آتی خواهد بود که در انتخابات شورای شهر تهران به رقابت خواهند پرداخت. با این توضیح که اعضای شورای شهر تهران در انتخابات پیش رو 21 نفر بوده و بنابراین، همین تعداد از افراد لیست های 30 نفره در فهرست نهایی اصولگرایان و اصلاح طلبان جای خواهند گرفت.  

لیست احتمالی اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران

لیست‌های احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران

لیست‌های احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران


لیست احتمالی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران


لیست‌های احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران

لیست‌های احتمالی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۱
اون آقایونی که به آقای هاشمی بودن الان شدن اصلاح طلب؟!!! چقدر زود مردم ما فراموش میکنن
خداوکیلی این دو لیست به درد شورایی شهر می خوند کسی می خواد نماینده شورایی شهر بشه باید در زشته های شهرسازی ،برنامه ریزی شهری ...... بلد باشه
لیست های سیاسی و استمرار مشکلات مردم
[[[[
لیست اصلاح طلبان عالی است
داریوش قنبری هم سخن گو شورا خواهد شد
اسماعیل دوستی در شهر خودش اصولگراست در تهران اصلاح طلب معلوم نیست کدوم طرفی است
اصلاحات شایسته -- ایران پیشرفته
دهندگان لیست چه کاره هستند که برای مردم تعیین تکلیف میکنند مردم با اشتیاق وامید در انتخابان شرکت میکنتد اما قیم نمیخواهند
من کاری ندارم به هیچ کدام گروه ولی لیست اصلاح طلب ها قوی تره
زنده باد اصولگرایی و خط راستین ولایت
اصلاح طللبان بهترن اما توروخدا بهشون باج ندین.
کسی که کل عنوان معرفیش فرزند یکی از ضعیف ترین وزرای روحانیه نباید رای داشته باشه.
این آقازاده ها برای آینده ایران خطرناکن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان