بازدید 17921
۹
تابناک گزارش می‌ کند:

واکنش ها به کاندیداتوری احمدی نژاد

«محمود احمدی نژاد» که چندی پیش برای نامزدی در انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب منع شده بود، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 12 April 2017

«محمود احمدی نژاد» که چندی پیش برای نامزدی در انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب منع شده بود، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.

احمدی نژاد که قرار بود صرفا برای ثبت نام معاون اجرایی سابق خود حمید بقایی او را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی کند، خود نیز با ارائه مدارک خود کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شد. پس از انتشار خبر ثبت نام رئیس دولت های نهم و دهم ، این خبر واکنش های مختلفی را از سوی سیاسیون ورسانه های داخلی و خارجی برانگیخت. در ادامه برخی واکنش ها به ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  آمده است: 


این خبر به روزرسانی می‌شود:


واکنش ابتکار به ثبت‌نام احمدی‌نژاد: کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است.

 دادستان کل کشور: قطعاً و مسلماً پرونده‌های قضایی داوطلبان در بررسی صلاحیت آنها موثر است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود پرونده‌های نامزدهای انتخابات در روند بررسی صلاحیت آنها موثر است، تصریح کرد: قطعاً و مسلماً نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اگر پرونده‌ای داشته باشند، آن پرونده‌ها به مراکز نظارتی و اجرایی ابلاغ می‌شود و در روند بررسی صلاحیت‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

واکنش محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری : من از یک سال پیش هم گفته بودم که امیدوارم ایشان در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند تا مشخص شود وزن سیاسی  شان چقدر است. ایشان یک سری اولویت‌ها و دیدگاه‌ها دارد که لازم است وزن سیاسی او مشخص شود.


وی ادامه داد: هدف اینها این است که دائما خود را مطرح کند و ردصلاحیت شوند و پرده غیبت درست کنند و به جان نظام بیوفتند. بنابراین حضورشان در انتخابات به نظر من مفید است. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشید که نسل فعلی به خوبی این افراد و طیفشان را می‌شناسند اما چند سال دیگر وقتی این نسل برود، امثال احمدی نژاد بلای جان کشور و نظام می‌شوند.


غرضی ادامه داد: احمدی نژاد با تمام توان ضد معتمدان ملت قیام کرده است و سعی دارد خود را به عنوان جایگزین نظام معرفی کند. به نظر من کسانی که اختلافات در کشور را عمیق‌تر می کنند، تیر دشمنان را تیز می کنند و احمدی نژاد از همین گروه است.

غلامعلی رجایی مشاور آیت الله هاشمی در کانال تلگرام خود نوشت:

درخبرها آ مد:

احمدی نژاد که در روزهای گذشته ژست حمایتی از نامزدی بقایی می گرفت، خود نیز بر خلاف نامه ای که پس از نهی رهبری به ایشان نوشت،در وزارت کشورحضور یافته و در انتخابات ریاست جمهوری   ثبت نام کرد.

برخلاف بعضی  ک این حضور را غیرممکن می دانستندمن احتمال آن را می دادم ومعتقدم این بخشی از سناریوی اوست. 

 وی به اعتقادمن تاکنون اندکی از سناریوی بازگشتش به قدرت  را رو کرده است.این ملاحظات قابل توجه اند،:

اول: وی درملاقاتی خصوصی در اواخر تابستان سال گذشته به رهبری گفت قصد نامزدی درانتخابات ریاست جمهوری را دارد.

دوم:رهبری در پایان این دیدار ،این کار را به مصلحت وی و کشور ندانسته و وی را نسبت به این  قصد نهی نمود.

سوم با انتشار این خبر وجلسه  طیف احمدی نژاد وخود وی به افکارعمومی چنین القا کردندنهی یی در کارنیست والا اگر چنین اتفاقی افتاده چرا چنین خبری از سوی رهبری یا دفترشان علنی نمیشود؟

چهارم: رهبری به ناچار در درس خارج خود این نهی را علنی کرد.

 پنجم .وی با علنی شدن نهی رهبری همچنانکه دربالادیدیداعلام کرداین نهی رارعایت می کند.

ششم.پس از این نامه وی اعلام کرد قصدحمایت ازهیج نامزدی حتی نامزدهای وابسته به خود راندارد.

هفتم : به فاصله کوتاهی در تغییر موضعی ناگهانی اعلام کرد از نامزدی بقایی حمایت می کند.

هشتم: در کمال بهت دیگران امروزخودشخصا در وزارت کشور حضور یافت و در حالی که وانمود می کرد دارد بقایی راهمراهی می کند ثبت نام کرد!

اعتقاد من این است وی با ارتحال آیت الله هاشمی که سعی در دوقطبی کردن جو مابین ایشان و خود داشت اکنون  این دو قطبی را بی نتیجه دانسته و به دنبال دوقطبی کردن بین خود و رهبری در افکار عمومی است.

وی یا به دلایل آشکار تخلفاتش در دو دور قبل ونیز نهی رهبری توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شود که در نتیجه هزینه این رد صلاحیت را به حساب رهبری خواهد گذاشت.یا درصورت رد صلاحیت بقایی در ،جهت مظلوم نمایی جریان منسوب به خود، تبلیغ خواهدکرد.

اگر هم بقایی تایید صلاحیت شود_که بعیداست_وی به احتمال زیاد در مشابه سازی بازی پوتین مدودف نقش معاون اولی او یا کسانی امثال زری بافان یا...را خواهد پذیرفت تا رای های بطرف خود را در سبد آنهاجای دهد.

خدا رحمت کند هاشمی عزیز را _ و چقدر این روزها جای او خالی است_ که وقتی از شیخ محمد یزدی شنید که می گفت مشایی احمدی نژاد را سحر  و تابع خود کرده است ،به او گفته بود :اصل فتنه خود اوست نه مشایی!

اینک او که در برخورد با تخلفاتش آن همه مسامحه شده و می شود چنان عرصه را فراخ دیده که به مصاف رهبری آمده و معلوم است  نتیجه این مصاف چه خواهد بود.

الیاس نادران در توییتی در واکنش به اعلام کاندیداتوری و ثبت نام محمود احمدی نژاد نوشت: پایان احمدی نژاد / علی برکت الله

 واکنش ها به کاندیداتوری احمدی نژاد

واکنش ياسر هاشمی رفسنجانی به ثبت نام احمدی نژاد: اين سند بصيرت آیت‌الله هاشمی است.

مهدی کوچک زاده که از حامیان احمدی نژاد در سال های گذشته به شمار می رفت با انتشار دست خطی در صفحه اینستاگرام خود خطاب به احمدی نژاد از او اعلام برائت کرد:

واکنش ها به کاندیداتوری احمدی نژاد

 واکنش سید محمود رضوی تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» به نامزد شدن احمدی‌نژاد 


واکنش ها به کاندیداتوری احمدی نژاد

واکنش صالحی به خبر کاندیداتوری احمدی نژاد: باید مطابق نظر رهبری عمل کرد

حسین کنعانی مقدم عضو حزب سبز ایران  در واکنش به  کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: به نظر من آقای احمدی نژاد با نام نویسی در انتخابات دست به یک انتحار سیاسی زده است و مخالفت ایشان با صحبت‌های صریح مقام معظم رهبری، جبهه جدیدی را میان جریان‌های انقلاب ایجاد  کرده اند.

 صادق زیباکلام  هم در واکنش به ثبت نام احمدی نژاد  گفت: «اگر انسان شناخت درستی از احمدی نژاد داشته باشد نباید از ثبت نام او غافلگیر شود. او این  کاره است»

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به نام‌نویسی محمود احمدی نژاد در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: فکر نمی‌کنم!

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که از شما هم به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نام برده می‌شود، افزود: از بنده! قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه شما خبرنگاران بخواهید من را کاندیدا کنید.


رسانه های خارجی نیز در واکنش به ثبت نام غیرمنتظره احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گزارش ها  تحلیل هایی ارائه دادند:

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که خبرنگاران این خبرگزاری، «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری ایران را دیده‌اند که برای ثبت نام در انتخابات ماه می، وارد محل ثبت نام شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در خبری فوری گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد وارد محل ثبت نام کاندیداها برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

بر اساس این گزارش این شبکه، ثبت نام احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران خواستار عدم حضور وی در این انتخابات شده بود.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد رئیس‌جمهوری سابق ایران امروز –چهارشنبه- به عنوان نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

این خبرگزاری گزارش داد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رهبر ایران پیش‌تر به وی توصیه کرده بود در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکند.

روزنامه عرب زبان النهار نیز نوشت که «محمود احمدی نژاد» رئیس‌جمهور سابق ایران به رغم توصیه رهبر این کشور برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، اقدام به ثبت نام در این انتخابات کرد.

صفحه عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران که پیش‌تر اعلام کرده بود از «حمید بقایی» در انتخابات حمایت خواهد کرد، به رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر عدم حضور وی در انتخابات به عنوان کاندیدا، به صورت غیرمنتظره در این انتخابات ثبت نام کرد.

شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» اسرائیل در تارنمای اینترنتی خود نوشت: «رئیس‌جمهوری سابق ایران برای شرکت در انتخابات پیش‌رو نام‌نویسی کرد».

این شبکه تلویزیونی در شرح این خبر نوشت: «محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ به مدت هشت سال و در دوره متوالی رئیس‌جمهوری ایران بوده است، به رغم توصیه رهبر این کشور به عدم کاندیداتوری وی در انتخابات پیش‌رو، به صورت کاملا ناگهانی اقدام به نام‌نویسی در انتخابات کرد».

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد امروز –چهارشنبه- به عنوان کاندیدا برای انتخابات ریاست‌جمهور ایران نام نویسی کرد».

این رسانه اسرائیلی اقدام احمدی نژاد را به نوعی به چالش کشیدن  رهبری ایران دانست که پیش‌تر به احمدی‌نژاد توصیه کرده بود در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری شرکت نکند.

تایمز آو اسرائیل نیز در خبر خود اعلام کرد: «محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری سابق و تندروی ایران در یک اقدام ناگهانی به رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر عدم حضور وی در انتخابات، به عنوان رقیب جدی برای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری فعلی ایران در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا نام‌نویسی کرد.»

این رسانه‌ اسرائیلی نوشت: «پیش‌تر قرار بود احمدی‌نژاد از معاون خود یعنی حمید بقایی حمایت کند که اکنون در یک حرکت ناگهانی خود در انتخابات ثبت‌نام کرد».

تایمز آو اسرائیل در تحلیلی که در ذیل این خبر ارائه کرده است، تاکید کرد که تندروها در ایران به دنبال یک نامزد تندرو هستند تا در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ایستادگی کند.

هاآرتص نیز در خبر خود نوشت: «احمدی‌نژاد به صورت رسمی با نام‌نویسی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به‌رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان رقیب حسن روحانی مطرح شد».

یدیعوت آحارنوت نیز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران امروز –چهارشنبه- با حضور در وزارت کشور به‌رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای برای عدم کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۹
محمود رضوی همون موقع که رفتی تو بغل ظریف فهمیدم اون ریش و شلوار پارچه ایت انحرافی است!
درودبرمبارزنستوه
فقط احمدی نژاد
طرفداران رفسنجانی به مرده پرستی افتاده اند......
درود بر احمدی نژاد
کسی که بر خلاف نظر رهبری عمل میکنه بره به جهنم
درود بر مرد سیاست احمدی نژاد
مرد فقط احمدی نژاد که باج نداد به جهان زنده باد ایران آریایی
یاشاسین احمدی نزاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان