بازدید 18638
۷

افخمی و تیم برنامه «هفت» محترمانه تغییر کردند

گرداننده و مجری برنامه سینمایی «هفت» در حالی انگیزه جدایی‌اش از هفت را فیلمسازی بیان می‌کند که پیش از این در گفت و گویی تأکید کرده بود: «... حتی وقتی فیلم‌برداری فیلم جدیدم شروع شود، نیز قرار است آن (هفت) را ادامه دهم.»
کد خبر: ۶۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 14 April 2017
افخمی و تیم برنامه «هفت» محترمانه تغییر کردند
با تغییر بهروز افخمی و گروهش، سومین تیم اداره کننده برنامه سینمایی «هفت» در دوران فعالیت این برنامه کنار گذاشته شد و اکنون همگان چشم انتظار رونمایی از چهارمین گروه اداره کننده این برنامه سینمایی پس از انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت جدول پخش شبکه‌های تلویزیون به وضعیت مرسوم هستند.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه سینمایی «هفت» پس از دوران درخشان فریدون جیرانی و دوران رو به افول محمود گبرلو، به دست بهروز افخمی سپرده شد تا جنجالی ترین برنامه‌ها در دوران حضور افخمی و تیمش پخش شود و هفت به جای کمک به سینما به برنامه‌ای حاشیه ساز برای سینمای ایران تبدیل شود و بسیاری از سینماگران که مهمان برنامه «هفت» در دوره های پیشین بودند، در دوره حضور افخمی در این برنامه و به خصوص در سال دوم این حضور، حتی حاضر به گفت وگو با خبرنگار «هفت» در حاشیه مراسم‌های سینمایی نبودند.
 
برچسب‌هایی که در این برنامه به شماری از سینماگران و دستاوردهایشان زده شد، دعوت از برخی مهمانان مسأله دار و دارای سوابق سیاه که حتی صدای حامیان افخمی را درآورد، رفتارها و ادبیات خارج از عرف و بعضاً خارج از اخلاق مسعود فراستی و حمایت قاطع افخمی از او و سپردن کرسی ثابت نقد و آنتن زنده تلویزیون برای تسویه حساب او با شماری از فیلمسازان، منجر به بسترسازی برای این تغییرات شد.
 
این وضعیت باعث شد تا  مسئولان تلویزیون در ماه های اخیر به دنبال تیم جایگزین بروند که این رایزنی ها در مقطعی نیز علنی شد. اکبر نبوی، یکی از گزینه های اجرای این برنامه ـ که اکنون در برنامه «چشم شب روشن» شبکه چهار سیما همین مسئولیت را بر عهده گرفته ـ مهرماه سال 1395 در این زمینه گفته بود: «برای اجرای «هفت» به من پیشنهاد دادند که ابتدا نپذیرفتم، اما در نهایت وقتی اصرار دوستان را دیدم، قبول کردم. البته دوستان صداوسیما دیگر پیگیر این قضیه نشدند.» اما افخمی با رایزنی های انجام شده تا انتهای قراردادش در «هفت» که انتهای سال جاری بود، ماندنی شد.
 
با وجود آنکه پس از تغییر حجت الله ایوبی رئیس پیشین سازمان سینمایی، به نظر نمی‌رسید افخمی به این زودی تغییر کند اما با پایان سال 1395، برنامه «هفت» نیز به انتها رسید و افخمی همچون گبرلو بدون آنکه بتواند بر روی آنتن زنده تلویزیون خداحافظی کند، حضور در این برنامه را از دست داد. در میان گمانه زنی‌هایی که مطرح بود، امروز ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما رسماً اعلام کرد: برنامه سینمایی «هفت» تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری 96 پخش نخواهد شد و سری جدید این برنامه پس از برگزاری انتخابات با تیم جدیدی می آید.
 
افخمی و تیم برنامه «هفت» محترمانه تغییر کردند
 
او افزود: با توجه به پایان قرارداد دومین سال اجرای این برنامه با سازمان صداوسیما، جلساتی با گروه ساخت برنامه «هفت» جهت توافق دوباره برگزار و خواسته‌های سازمان صداوسیما طرح شد. از سویی آقای افخمی به دنبال ساخت فیلم سینمایی شان بودند. در نهایت تفاهم دوسویه این شد که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تیم جدیدی بر سر کار بیاید.
 
علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما نیز با تأیید این تغییرات، درباره انتخاب جایگزین این مجری عنوان کرده است: در حال حاضر افراد بسیاری هستند که برای سپردن برنامه به آنها اعلام آمادگی کرده اند ولی ما ترجیح می دهیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و در حال رایزنی هستیم.
 
بهروز افخمی مجری برنامه سینمایی «هفت» در خصوص علت تغییرش گفت: پس از دو سال قرارداد همکاری ما با سازمان صداوسیما به پایان رسید. لذا در سال جدید برای توافق مجدد جلسه‌ای با مدیران تلویزیون داشتیم که همه چیز با خوبی و خوشی همراه بود. من در آن جلسه به مدیران اعلام کردم که می‌خواهم به سراغ ساخت فیلم سینمایی‌ام بروم. چرا که فکر می‌کنم دیگر همه گفتنی‌ها را گفته‌ام و به آنچه در «هفت» می‌خواستم رسیده‌ام.
 
افخمی بیان کرد: مدیران تلویزیون نیز به دنبال ایجاد تغییراتی در ساختار برنامه بودند و خواسته‌هایی داشتند. در نهایت به این توافق رسیدیم که بعد از انتخابات ریاست جمهوری، گروه دیگری برنامه «هفت» را اجرا کنند. ولی من ان شاءالله هر زمان لازم بود و تیم جدید خواست در «هفت» حضور پیدا خواهم کرد. من به مدیران سازمان نیز اعلام کردم دیگر حرف جدیدی برای گفتن ندارم و فکر می‌کنم هر آنچه لازم بوده را گفته‌ و انجام داده ام و نتیجه لازم را نیز در «هفت» گرفته‌ام. امیدوارم تیم جدید با انرژی جدید بیاید و بتواند حرف‌های جدیدتری بزند.
 
گرداننده و مجری برنامه سینمایی «هفت» در حالی انگیزه جدایی‌اش از هفت را فیلمسازی بیان می‌کند که پیش از این در گفت و گویی تأکید کرده بود: «... حتی وقتی فیلم‌برداری فیلم جدیدم شروع شود، نیز قرار است آن (هفت) را ادامه دهم.» احتمالاً افخمی پس از آنکه به صورت محترمانه عذرش از شبکه سوم سیما خواسته شده و قرارداد با او برای استمرار تولید این برنامه تمدید نشده، به دنبال ساخت یک فیلم جنگی در مناطق جنوبی ایران خواهد رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
با وجود حاشیه های متعدد، در کل برنامه جالب و خوبی بود. به نظر من، تو این دو سال به رونق سینما و افزایش تماشاگران سینما کمک کرد. نقشی که در سینما ایفا کرد مانند برنامه نود در فوتبال بود.
همین وجود اختلاف نظرها و نقدها و مخالفت ها و حتی حواشی و دعواها باعث پویایی و زندگی رو به جلو یک سیستم می شود.

حیف شد!
فکر کنم تابناک از همه خوشحال تره.ایشالا یکی مثل گبرلو میاد و شماها به ارزو تون میرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
ماموریت تابناک شوت کردن افخمی و فراستی بود. ...
فراستی هم می تواند با فراغ بال به زندگی خصوصی اش برسد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
اگر مردم به زندگی خصوصی اش کارینداشته باشند و سرک نکشند
هر تیمی بیاد فراستی هم هست مطمئن باشید
هر تیمی بیاد فراستی هم باید باشه وگرنه برنامشون مخاطب نداره اینو خودشون هم میدونن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر