بازدید 2041
۱

زندگی بهتر حق ملت ایران است

کد خبر: ۶۸۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 11 February 2017
به گزارش روزنامه جهان صنعت : رییس‌جمهور کشورمان روز گذشته با حضور در مراسم ۲۲ بهمن ضمن تجلیل ازمقام شهدای انقلاب و گرامی داشت سالگرد پیروز ی اتقلاب و ادای احترام به رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) از فراز و نشیب‌هایی که که کشور تا کنون طی کرد تا به این جایگاه در جهان برسد، یاد کرد و تلاش ملت ایران را جهت حفظ آرمان‌های انقلاب تحسین برانگیزخواند. رییس‌جمهور در بین اجتماع میلیونی مردم از تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در حال راهپیمایی بودند با اشاره به دستاوردهای کشور در زمینه هسته‌ای از تبدیل رآکتور اراک به رآکتوری مدرن تر و بازسازی آن گفته و سانترفیوژ‌های کشور را از مدرن‌ترین سانترفیوژها خواند. رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین از موفقیت‌ها در اجلاس اپک یادکرد و بازپس‌گیری حقوق صادرات نفتی را از دستاوردهای دیپلماسی دولت خوانده و از رشد اقتصادی منهای 7/6 به 7/4 خبر داد. وی همچنین از رفع مشکلات فراوان واحدهای مسکن مهر و تحویل آنها به صاحبان املاکی که سال‌ها در انتظار دریافت کلید خانه‌هایشان بودند یاد کرد و همچنین از فوت آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در این سال به عنوان واقعه دردناک سخن به میان آورد و گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع ایشان توانست تحسین همگان را برانگیزد. وی همچنین با اشاره به تهدیدات ترامپ گفت: قدرت کشورما از قدرت ملت بزرگ ماست ما دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیستیم اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور ما داشته باشند با قدرت ایستادگی می‌کنیم. ما در برابر زور و هر تهدیدی ایستادگی خواهیم کرد.
همه پشت سر رهبری ایستاده‌ایم
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: به چند نمونه از تلاش چند ساله اخیر اشاره می‌کنم که دستیابی به این اهداف نیز در سایه حضور مردم ایستادگی مردم و فداکاری آنها بوده است.
ما برای دفاع از حقوقمان همه با هم پشت سر رهبری ایستاده‌ایم و نتایج بسیار بلندی را به دست آوردیم. امروز حق هسته‌ای ما را همه دنیا پذیرفته است. امروز ما خوشحالیم که صنعت هسته‌ای ما محصولات خود را به دنیا صادر می‌کند و در مسیر تجارت بین‌المللی قرار گرفته است.
ما آب سنگین تولیدی دانشجویان جوان عزیز کشور را به آمریکا و به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم. رییس‌جمهور با اشاره دستیابی به موفقیت‌ها در زمینه هسته‌ای گفت: ما در زمینه رآکتور اراک توانستیم به رآکتوری مدرن‌تر از گذشته دست یابیم و رآکتور اراک را بازسازی کردیم‌. وی با بیان اینکه همچنین امروز سانترفیوژهای ما از مدرن‌ترین سانترفیوژها هستند که خوشبتخانه توانستیم به سانترفیوژ IR-8دست پیدا کنیم ادامه داد: فکر نمی‌کردند در کنار گردش اقتصادی سانترفیوژهای ما هم بچرخد و دانشمندان هسته‌ای ما از سانترفیوژ 2-سIR عبور کنند و به سانترفیوژ8 -IRبرسند و این نشان‌دهنده پیشرفت جوانان و علوم دانش هسته‌ای است.
باز پس‌گیری حقوق نفتی کشور در اجلاس اپک
روحانی با تاکید بر اینکه حق خود را در زمینه هسته‌ای پس گرفته‌ایم، گفت:‌ از اول انقلاب تا امسال یک گرم کیک زرد وارد کشور نشده بود و بدخواهان اجازه تجارت و معامله در این زمینه را به ما نمی‌دادند اما توانستیم بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن اورانیوم و کیک زرد در عرض چند ماه گذشته وارد کشورمان کنیم. وی با اشاره به تحریم‌های نفتی طی چند سال گذشته اظهار داشت: رفتار ظالمانه بدخواهان اجازه صادرات نفت کشورمان را نمی‌داد اما امروز مسیر برای رشد و توسعه و تولید نفتی باز کرده‌ایم و در حالی که میزان صادرات میعانات و نفت خام چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود امروز به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسیده است یعنی توانسته‌ایم در این مدت صادرات نفت را به بیش از دو برابر افزایش دهیم. روحانی ادامه داد:‌ آنهایی که می‌گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست به این آمار باید توجه کنند. آنهایی که در خارج از کشور هستند و طی ۳۸ سال گذشته مدعی بودند که کشورمان در حال پسرفت است باید به این آمار توجه کنند. وی افزود: در اجلاس اپک با دیپلماسی موفق نفتی‌ها توانستیم حق ملت‌مان را بازپس گیریم و صادرات نفت را افزایش دهیم.
تراز تجاری صادرات و واردات غیر‌نفتی مثبت شد
رییس‌جمهور با بیان اینکه همچنین در این مدت توانستیم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های کشورمان که در بانک‌‌های خارجی بلوکه شده بود را بازپس بگیریم، گفت: در برابر ظلم آمریکایی‌ها که به حقوق ملت ما تجاوز و در دادگاه‌های ساختگی خود اموال ما را قبصه کرده بودند، توانستیم اخیرا در دادگاه‌های بین‌المللی لاهه در این باره شکایت خود را ثبت کنیم و برای بازپس‌گیری حقوق ملت کشورمان حقوقدانان و سیاستمداران ما از پای نخواهند نشست. رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در طول سه سال و نیم گذشته به همت شما جوانان، کار‌آفرینان، مردم غیور، زنان و مردان، روستایی و شهری توانستیم رشد اقتصادی منفی 7/6 را به 7/4 تبدیل کنیم. برای اولین بار در طول ۳۷ سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات غیر‌نفتی را مثبت کردیم، در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی ما بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. صادرات ما نسبت به قبل ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده آنهایی که در گوشه و کنار نشسته‌اند است. فکر می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران فقط شعار می‌دهد و در عمل پیشرفت ندارد، بشنوند که امروز در بسیاری از زمینه‌ها در دنیا جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، این را با ۳۸ سال پیش مقایسه کنید که یک کشور وابسته واردکننده در آن مقطع بودیم. روحانی گفت:‌ تراز تجاری کشاورزی در آغاز دولت هشت میلیارد دلار بوده یعنی واردات مواد غذایی هشت میلیارد دلار بوده که امروز تراز تجاری در بخش کشاورزی کسری دو میلیارد دلاری داشته و از هشت میلیارد لار به شش میلیارد دلار و خود‌کفایی رسیده‌ایم.
رسیدن به خودکفایی در تولید گندم
رییس‌جمهور با اشاره به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم اظهار داشت: در سال ۹۲ تولید محصولات کشاورزی ۹۷ میلیون تن بوده که امسال این رقم به ۱۱۸ میلیون تن رسیده است. وی با بیان اینکه راندمان آب در سال‌های گذشته ۳۷ درصد بوده ادامه داد: با تلاش‌های مسوولان در طول سه سال گذشته راندمان آبیاری به ۴۲ درصد رسیده است. امروز در بسیاری از زمینه‌های کشاورزی به دستاوردهای جدید و مدرن دست پیدا کرده‌ایم. رییس‌جمهور با اشاره به خودکفایی در بخش گندم گفت: همه می‌دانید تا سال گذشته ما وارد‌کننده گندم بودیم اما امسال صادر‌کننده هستیم. رییس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش حمل‌و‌نقل گفت: در زمینه حمل‌و‌نقل در ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌‌ای شرایط امروز بهتر از چهار سال گذشته است و با تلاش‌های دیپلمات‌هایمان به تحریم‌ فروش هواپیما خاتمه دادیم تا سفرهای هوایی را مردم با ایمنی بیشتری انجام دهند. وی افزود: ۵۶۴ کیلومتر خط ریلی جدید در سه سال گذشته به افتتاح رسانده‌ایم و هزار کیلومتر راه‌آهن هم آماده افتتاح است که تراک‌بندی‌های آن انجام شده است.رییس‌جمهور با اشاره به ارائه خدمات ایمنی به مردم گفت: ۱۰ میلیون نفر را رایگان زیر پوشش بیمه قرار دادیم و هزینه‌های بستری شدن در روستاها را تا ۳۷ درصد و در شهرها تا ۶ درصد کاهش دادیم‌. وی با بیان اینکه در توان دفاعی هم در رتبه هفتم دنیا هستیم، گفت: آنها که فکر می‌کنند دولت یازدهم تنها به فکر توسعه اقتصادی و رشد بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است باید بدانند که در طول سه سال گذشته طبق آمار رسمی وزارت دفاع تولید سلاح‌های سبک ۱۵ برابر شد.
قدرت‌های دنیا باید با ملت ایران با احترام برخورد کنند
روحانی افزود: می‌دانیم ملت ما خواهان زندگی بهتر است که حق آنهاست و می‌دانیم نخبگان اندیشمندان، هنرمندان، تشکل‌ها، زنان ما، اقوام خواستار فضای بازتر و مناسب‌تر برای فعالیت هستند. آنها از تنگ‌نظری‌ها گله دارند می‌دانیم باید دست به دست هم دهیم. با فساد در این کشور بجنگیم، به ویژه با رانت‌خواری‌ها و فساد مبارزه کنیم تا رونق اقتصادی پیشرفت کند و با نظر این دولت و ملت امکانپذیر نیست. رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز با مشکلاتی در منطقه و جهان مواجه هستیم اما این ملت بزرگ و غیور ما با این حماسه امروز و هر روزش هراسی به دل راه نخواهد داد. ما با مشکلی مواجه هستیم؛ در منطقه ما بعضی از تازه‌کاران قدرت را در دست گرفته‌اند، در دنیا و آمریکا بعضی از تازه‌کاران قدرت را در دست گرفته‌اند همه آنها باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام و تکریم حرف بزنند. او گفت: این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع خواهد داد، کسانی که دولت و نیروهای مسلح ما را تهدید می‌کنند بدانند ملت ما یکپارچه است، آگاه است و در برابر بدخواهان و دشمنان تا آخر ایستادگی خواهد کرد. ما مردمی آگاه و هوشیار داریم، مردمی فرهیخته داریم که قلوب و خردمندی خود را در بزنگاه‌های تاریخی و هوشمندی خود را به خوبی نشان داده‌اند. رییس‌جمهور گفت: چند هفته پیش مردم در وداع با فرزند خود در تشییع آیت‌الله ‌هاشمی بیداری و آگاهی خود را نشان دادند. ما در برابر این ملت بزرگ باید سر تعظیم فرود بیاوریم، با وجود برخی از ناملایمات همواره پشتوانه انقلاب و نظام و نخبگان سیاسی بودند و هستند و آنها اهل وفا خواهند بود و ما در برابر هرگونه تهدید و نابخردی و آتش‌افروزی خواهیم ایستاد. روحانی افزود: قدرت ما از قدرت ملت بزرگ ماست. ما دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیستیم اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور ما داشته باشند با قدرت ایستادگی می‌کنیم. ما در برابر زور و هر تهدیدی ایستادگی خواهیم کرد. با تمام جناح‌ها، با تمام جوانان روستایی و شهری یک صدا هستیم و به همه بدخواهان می‌گوییم اینجا ایران، بیشه شیران است. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بدی به این کشور بزرگ و عزیز ما داشته باشند. ما در ماه‌های آینده قدرت خود را مثل امروز در پای صندوق آرا، در برابر بدخواهان، در برابر قدرت‌ها و استکبار جهانی نشان خواهیم داد. زبان گویای ملت ایران صندوق رای خواهد بود.
رییس مجلس: تحریم‌ها به فرصت تبدیل می‌شود
راهپیمایی 22 بهمن که در اقصا نقاط کشورمان با شکوه تمام برگزار شد، در کرمان با همراهی رییس مجلس شورای اسلامی انجام شد و علی لاریجانی طی سخنانی در این روز اعلام کرد: در ماجرای هسته‌ای ایران 12 سال با ما درگیر هستند، در حالی که همه می‌دانند ما دنبال فناوری هسته‌ای هستیم.
وی تصریح کرد: کشورهای قدرتمند به دلیل اینکه از راه‌های دیگر حریف ملت ایران نشدند، تلاش می‌کنند فشارهای بین‌المللی به ما وارد کنند و در زمینه اقتصاد اراده ملت ما را بشکنند.رییس مجلس بیان کرد: این مرحله سوم آزمونی است که اگر ملت ایران در آن موفق شود، دیگر هیچ‌گونه تهدیدی سراغ ایران نخواهد آمد و دیگر نمی‌توانند در کاخ سفید حرف‌های درشت‌تر از خودشان بزنند. وی افزود: هدف‌گیری آنها این است که در حوزه اقتصاد موفق نباشیم و اینکه می‌توانند موفق شوند، بستگی به اراده ما دارد. اگر ملت ما مانند دو مرحله قبل در صحنه بوده و حضور در اقتصاد داشته باشند، موفق می‌شویم و ان‌شاءالله این روز را خواهیم دید.
لاریجانی تصریح کرد: آنها تحریم می‌کنند که نتوانیم روی پای خودمان بایستیم و اگر درست عمل کنیم، این تهدید می‌تواند فرصت بزرگی برای ما باشد. لاریجانی تاکید کرد: مقامات آمریکا باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته‌ای هستند، جمهوری اسلامی در مقابل این، دیگر هیچ تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت. وی با اشاره به اینکه می‌گویند «توافق بدی را امضا‌ کردیم»، گفت: مراقب باشید در مسیری قرار نگیرید که مشکلات خودتان را افزایش دهید. ما در این قضیه راسخ هستیم که از دانش هسته‌ای کشورمان صیانت کنیم و تصور نکنید می‌توانید ما را از مسیر خارج کنید.رییس قوه مقننه اظهار کرد: اگر به چارچوب توافق هسته‌ای احترام گذاشته و دنبال بهانه گیری‌های دیگر نباشید، به نفع خودتان است و تصور نکنید با این کار سر ایران را گرم می‌کنید که از مسایل منطقه غافل شویم. وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم از فلسطین دفاع کنیم و هیچ‌گاه آن را فرموش نخواهیم کرد، ادامه داد: ما موظف هستیم مقابل تروریست‌هایی که شما به وجود آورده‌اید بایستیم. زیرا بنا به گفته رقیب رییس‌جمهور فعلی آمریکا، داعش را شما به وجود آوردید و اوضاع منطقه را به هم ریختید. لاریجانی تصریح کرد: ما وظیفه داریم مقابل اینها بایستیم و این بخشی از امنیت ملی ماست و ما در مسایل منطقه‌ای راه روشنی مانند موضوع هسته‌ای داریم و آن را دنبال خواهیم کرد. وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی از ظرفیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است و این در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب می‌باشد که همه ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را به وجود آورده و آن را بالنده کرده‌اند.
رییس قوه قضاییه: مردم در برابرآرمان‌های نظام باکسی تعارف ندارند
همچنین رییس قوه قضاییه در تهران با حضور در راهپیمایی عظیم بیست‌ودو بهمن اعلام کرد: اولین پیام برای دشمنان و زورمداران عالم است که به آنها متذکر می‌شود که نمی‌توانند با زبان زور و تهدید با این ملت صحبت کرده و حقوق آنها را پایمال کنند. همچنین این حضور توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد. چون دیگر زبان تهدید و تحریم بر این ملت کارگر نیست و ملت ما با این حضور پاسخ قاطعانه‌ای به آنها خواهند داد که تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند. وی اظهار کرد: حضور همچنین موجب دلگرمی بیشتر مسوولان برای خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.
همچنین وظیفه مسوولان را در خدمت صادقانه و بیشتر به این ملت قدرشناس و انقلابی سنگین‌تر می‌کند. زیرا این مردمی که اینچنین پای رهبری، انقلاب و آرمان‌های خود ایستاده‌اند لایق بهترین خدمت رسانی‌ها هستند. وی گفت: حرکت با بصیرت و عمیق ملت ایران ادامه خواهد داشت و پیروزی‌های بزرگ از آن ما خواهد بود. وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا و لزوم وحدت بیشتر مسوولان و مردم گفت: ملت ما همیشه در مسایل کلان و اصلی متحد و منسجم بوده است و اگر اختلافی نیز بین برخی مسوولان وجود دارد در مسایلی که با آرمان‌های انقلاب مرتبط است این اختلافات به همدلی مبدل می‌شود. آملی لاریجانی عنوان کرد: مردم ما پای آرمان‌های اصلی انقلاب از جمله استقلال، عزت، اسلام و... ایستاده‌اند و با کسی تعارف ندارند. مسوولان هم باید با الگوگیری از وحدت و همدلی مردم در صحنه خدمت‌رسانی به ملت و مقابله قاطعانه با دشمنان در صحنه حاضر باشند.
محمدرضا عارف: امید به استقبال جریان‌های از طرح آشتی ملی
این راهپیمایی که با حضور اقشار مختلف مردم و نمایندگان آنها برگزار شد شاهد حضور محمدرضا عارف نماینده مردم تهران نیز بود که در حاشیه مراسم راهپیمایی در جمع خبرنگاران درباره ضرورت آشتی ملی گفت:‌ در رابطه با جریانات سیاسی داخل نظام، بحثی که ما در سال‌های اخیر مطرح کردیم، همبستگی و همدلی است. ضرورت دارد که این بحث به صورت جدی دنبال شود. آقای خاتمی این بحث را تحت عنوان آشتی ملی مطرح کردند و ما هم آن را تحت عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح کردیم که از پارلمان شروع شده است. عارف ادامه داد: امیدواریم این مساله با استقبال جریانات سیاسی داخل نظام روبرو شود و ان‌شا‌ءالله این مسیر را با توجه به انسجام و وحدت طی خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که چه رایزنی‌هایی برای پیشبرد طرح آشتی ملی یا همان گفت‌وگوی ملی در سطوح مختلف نظام شده است؟ تصریح کرد: ما به طور طبیعی ارتباط‌هایمان با جریان‌های اصلی نظام خوب بوده است. ارتباطات شخصی خوبی داشته‌‌ و گفت‌وگوهایی را انجام می‌داده‌ایم. نماینده تهران تاکید کرد: از سال ۹۲ به بعد این گفت‌وگوها بیشتر شده است و می‌خواهیم به آن تسریع بدهیم. وی در پاسخ به این سوال که همیشه انتقادی مطرح است که اصلاح‌طلبان ارتباطات اندکی با رهبری داشته‌اند و پس از فوت آیت‌الله‌ هاشمی این مساله پر رنگ تر شده است؟ ابراز داشت: اصلاح طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همین که یارانه ما را قطع کردید کاملا" متوجه شدیم که لایق زندگی بهتریم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار