بازدید 17716
۶
مروری بر روزنامه های دوشنبه 27 فروردین ماه؛

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه

روزنامه های امروز اما موضوع انتخابات و همچنین افتتاح پروژه عسلویه را با دو نگاه متفاوت پوشش داده اند. از سوی دیگر، برگزاری انتخابات رفراندوم در ترکیه و همچنین کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضائیه، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۸۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 17 April 2017

روزنامه های امروز اما موضوع انتخابات و همچنین افتتاح پروژه عسلویه را با دو نگاه متفاوت پوشش داده اند. از سوی دیگر، برگزاری انتخابات رفراندوم در ترکیه و همچنین کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضائیه، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز موضوع افتتاح پروژه عسلویه را اما با دو نگاه متفاوت در کانون توجه قرار داده اند.

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه 

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «نقطه عطف صنعت 120 ساله نفت» نوشت: «پس از گذشت حدود 120 سال از عمر صنعت نفت درایران روز گذشته شاهد افتتاح همزمان 5 فاز پارس جنوبی و لایه نفتی پارس جنوبی در منطقه‌ای کوچک به نام عسلویه بودیم که نقطه اوج مهندسی سازمانی در اقتصاد ایران است. افتتاح همزمان 5 فاز پارس جنوبی که روزانه 150 میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزود و همچنین آغاز بهره‌برداری از لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی در روز گذشته در واقع ثمره دسترنج هزاران کارگر، مهندس و مدیر از سال 1270 خورشیدی تاکنون است. آنچه با این افتتاح به آن رسیدیم دستاورد بسیار بزرگی است که اثر آن در زمستان سال گذشته نمود پیدا کرد. در سال 1386 پس از متوقف شدن واردات گاز از ترکمنستان نه تنها مجبور شدیم صادرات گاز خود را به ترکیه قطع کنیم و با شکایت این کشور مواجه شویم بلکه در تعدادی از استان‌های کشور زمستان سرد بدون گاز سپری شد. این درحالی است که زمستان سال گذشته بدون نیاز به واردات گاز از ترکمنستان و توقف صادرات مردم بدون هیچ گونه قطع گاز زمستان را پشت سرگذاشتند. با بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی که ارزش آن به 20 میلیارد دلار می‌رسد، در واقع دولت روحانی دین خود را به اقتصاد مقاومتی ادا کرد. در کنار جبران تمام عقب ماندگی‌هایی که در دولت قبل دراین صنعت وجود داشت، دولت یازدهم توانست در دوره فعالیت خود تولید گاز را به دو برابر(حدود 850 میلیون متر مکعب) افزایش دهد و تولید روزانه نفت را به 4 میلیون بشکه برساند. تا پیش از این سهم ایران از میدان مشترک پارس جنوبی به جیب رقبای آن وارد می‌شد ولی با تلاش دولت و برنامه‌ریزی دقیق جلوی آن گرفته شد. بنابراین می‌توان گفت دولت روحانی حق بزرگی که انتخابات سال 1392 بر دوش آن گذاشته بود را ادا کرد. این نتیجه تصمیم‌گیری و انتخاب درستی بود که مردم انجام دادند و می‌تواند راهنمایی برای انتخابات پیش رو نیز باشد. با وجود کاهش قیمت نفت به یک چهارم در سال‌های اخیر دستاوردهای چهار سال اخیر این امیدواری را به وجود آورده است که کشور در سال جاری از محل فروش نفت و میعانات گازی بین 50 تا 60 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشد، درآمدی که بر طبق قانون 20 میلیارد دلار آن به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد. نکته‌ای که باید مورد توجه جدی قرارگیرد این است که تولیدات باارزش صنعت نفت که با صرف میلیون‌ها دلار هزینه وارد مجاری مصرف می‌شود به جای خلق ارزش افزوده و تولید به طور عمده صرف مصرفی می‌شود که به هیچ عنوان بهینه نیست و دلیل اصلی آن به دلیل رفتارهای مصرفی و قیمت‌گذاری نادرست است. این انرژی به جای تبدیل به ثروت باعث آلودگی محیط زیست و نابودی منابع می‌شود. بنابراین دولت باید در کنار تولید به مقوله مصرف نیز توجه داشته باشد.»

 جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه

با این حال روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «عکس یادگاری با پروژه‌هایی که دیگران ساخته‌اند!» با اشاره به عکس‌های یادگاری روحانی با پروژه‌های دولت نهم و دهم نوشت: در حالی است که در پی رکود شدید ناشی از بی‌عملی دولت در سال‌های اخیر، ده‌ها کارخانه خوشنام و با سابقه ایرانی به تعطیلی کشیده شده یا ناچار به تعدیل نیروی کار شده‌اند. در ادامه این گزارش می خوانیم: «رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات اقدام به افتتاح پروژه‌هایی کرده است که به گفته صاحب نظران حجم عظیمی از پیشرفت آنها در دولت گذشته بوده است.

در جدیدترین مورد، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی که پیش از این وعده افتتاح آنها تا پایان سال 94 و ابتدای سال 95 داده شده بود، با حضور حسن روحانی و بعد از حدود دو ماه بهره‌برداری، رسماً افتتاح شد.

این پروژه در مردادماه سال 92 با پیشرفت 77/8 درصدی تحویل دولت یازدهم شد و برای تکمیل 22/2 درصد باقی مانده، حدود 4 سال زمان در دولت یازدهم صرف شد. در حالی که متوسط پیشرفت این پروژه در هر ماه در فاصله زمانی سال‌های 88 تا 92 حدود 0/91 درصد بود، این رقم در 44 ماه فعالیت دولت یازدهم به 0.5 درصد کاهش پیدا کرد.»

انتخابات

عبدالله گنجی در یادداشتی در روزنامه جوان با عنوان «حلقه مفقوده تأييد صلاحيت‌ها» نوشت: «بسياري از رفتارهاي سياسي ريشه سياسي و حتي ايدئولوژيك ندارد، بلكه از خصايص فردي سرچشمه مي‌گيرد. مثلاً برخي افراد از صدر انقلاب تاكنون با همه درگير بوده‌اند و تصوير موجود از آنان يكپارچه تنش است (برخي اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب) اين خصايص فردي كه عوام آن را «قدگيري» ترجمه مي‌كنند در كجاي بررسي صلاحيت‌ها لحاظ مي‌شود؟ ميزان تأثيرپذيري از خانواده، اطرافيان، بدبيني يا خوش‌بيني مفرط در فرداي حضور در قدرت بسيار بر روند تصميمات مؤثر خواهد بود. توجه به اين مسئله مي‌تواند از پرداخت هزينه‌هايي كه تاكنون هدر رفته است، جلوگيري كند.»

 

پوریا عالمی در ستون طنز شرق در مطلبی با عنوان «صیغه سیاسی رسید» نوشت: « مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس، بدون اینکه ما در حرف‌های او دخالت کنیم خودش به‌تنهایی گفت: «توافق‌نامه برجام، نوزاد دورگه ناقص‌الخلقه‌ است».

وی تصریح کرد: این نوزاد دورگه ناقص‌الخلقه محصول «ازدواج صیغه‌ای و موقتی» دولت حسن روحانی و باراک اوباماست.

وی بعد از تصریح، تسریع کرد: «این نوزاد دورگه ناقص‌الخلقه، به‌قدری به والدین خود شباهت دارد که حتی بدون هیچ آزمایش ژنتیکی‌ای، نسب او اثبات شده است و هیچ هوویی نمی‌تواند مدعی او شود».

وی در توضیح هوو شفاف‌سازی کرد: «می‌دانید که اولا هیچ فرزندی در تاریخ ‌به‌استثنای حضرت مسیح بدون پدر متولد نشده است، دوما می‌دانید که هوو برای پدر و مرد بی‌ربط و بی‌معنی است و صرفا برای زن، هوو مطرح است».

او که مشکل اصلی کشور را پیدا کرده بود، گفت: «مشکل اصلی که ممکن است مرگ این نوزاد را رقم بزند این است که متأسفانه مادر او هنگام اجرای عقد ازدواج هیچ‌گونه مهریه‌ای یا شرط ضمن‌عقدی تعیین نکرده که تضمین استمرار زندگی خود و نوزاد دلبندش برجام باشد».

او که قادر به پیش‌بینی آینده است و دستی هم در مشاوره ازدواج دارد، تحلیل خود از وضعیت ایران در جهان را این‌طور مطرح کرد: «امروز مجبور است نامهربانی‌ها، تندی‌ها، تحقیرها، فحاشی‌ها، کتک‌ها و زورگویی‌های آن شوهر و دارودسته و هم‌پیمانانش را تحمل کند و همان‌گونه که با چادر سفید رفته، با کفن سفید برگردد».

اما قضیه هوو از کجا بیخ پیدا کرد؟

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران، پس از ثبت‌نام در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری، گفته بود: «هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند؛ یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی‌توانند سرپرست خوبی برای آن باشند».

که این حرف سبب این شد که به هووها و ديگران بربخورد و واکنش نشان بدهند.

بیخ قضیه

حالا که قضیه صیغه در سیاست ایران مطرح شده، بعید نیست از فردا پای ازدواج سفید هم به سیاست داخلی و خارجی ایران باز شود. باید منتظر باشیم.»

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه 

محمدرضا عارف در گفت و گو با روزنامه اعتماد با عنوان «جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي» به موضوعات مختلف پرداخته است. در بخشی از گفت و گو می خوانیم: «خيلي‌ها بعد از درگذشت آيت‌الله هاشمي از ضعف ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبري سخن گفتند. اما محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد با قاطعيت مي‌گويد اصلاح‌طلبان هميشه با رهبري تعامل داشته‌اند و ايشان هم صميمانه به آنها محبت داشته‌اند. او همچنين اشاره‌اي به تشكيل كميته گفت‌وگوي ملي داشت كه تشكيل آن پيش از اين در ديدار عيدانه عارف و لاريجاني جديت بيشتري يافته بود و حالا با معرفي ٢٢ نفر از نمايندگان به لاريجاني براي تشكيل كميته گام‌هاي عملي آن برداشته شده است. عارف مي‌گويد اين افراد از همه فراكسيون‌ها انتخاب شده‌اند اما هنوز تعداد نهايي افراد حاضر در كميته قطعي نشده و با مشورت با علي لاريجاني تركيب نهايي كميته مشخص خواهد شد تا بعد از اين كميته اولويت‌ها و موضوعات گفت‌وگو را مشخص كند. او مي‌گويد هيچ پيش‌شرطي براي عملكرد اين كميته در نظر نگرفته‌ايم و اميدوار است كه مساله‌اي مانند رفع حصر نتيجه عملكرد اين كميته باشد.»

کنفرانس خبری سخنگو

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه 

روزنامه وطن امروز در گزارشی با تیتر «فرهنگیان < 31» اظهارات آققای اژه ای درباره بررسی فساد بی‌سابقه در صندوق ذخیره فرهنگیان نشان می‌دهد حدود 8 هزار و 300 میلیارد تومان از معوقات این بانک در اختیار 31 نفر گذاشته شده بود را پوشش داده است.

رفراندوم در ترکیه

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه 

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «آري به ديكتاتوري» با اشاره به اینکه در رفراندمي پرحاشيه مردم تركيه به طرح اصلاحي اردوغان رأي مثبت دادند، نوشت: «سرانجام روز سرنوشت ساز رجب پاشا از راه رسید و او با برگزاری یک همه پرسی با کلی حواشی، 6 دانگ قدرت و سیاست را در ترکیه از آن خود کرد.در افتادن آقای رییس جمهور با اروپا، دست آخر به نفع او تمام شد و حال او این شانس را پیدا کرده که تا سال 2029 روی صندلی قدرت بنشیند. »

طرح از روزنامه شهروند

جزييات تشكيل كميته‌ گفت‌و‌گوي ملي برای رفع حصر/ آري به ديكتاتوري در ترکیه 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۶
حصر تا کی ادامه دارد؟!اگر مجرمند چرا محاکمه نمیشوند
تو که داری میگی ! یگو همه آجر هاشو خود دکتر محمود رو هم چیده .
معلومه کجای روزنامه قانون میسوزه. بسوز داداش تو به فکر خودت باش
کسی نیست که به اقایان کیهان نشین تفهیم کند که راه اهن اصفهان شیراز را با سی درصد پیشرفت و کمر بندی قم گرمسار با حدود چهل و پنج درصد پیشرفت و کارون چهار را با کمتر از ده درصد پیشرفت در تاسیسات انتقال برق را در اسفند ماه نود و یک ریس جمهور وقت افتتاح کرد چطور پروژه به این مهمی مانند عسلویه را با نود درصد پیشرفت فیزیکی افتتاح نکرده باشه !!تابناک بد نیست تو روشت تجدید نظر کنی و با مردم همراه شوی !!
کیهان شکست خورده انتخابات های گذشته چه دروغ های سرهم میکند .مجید جان احمدی نژاد پروژه های که ۵۰ درصد پیشرفت هم نداشت افتتاح میکرد چگونه پروژه ای که شما مدعی هستید ۹۰ درصد پیشرفت داشته افتتاح نکرد !؟
دیگه مردم فقط متکی به روزنامه و رسانه میلی نیستن که هرچی دلشون خواست به خورد مردم بدن، کیهان و امثال اون شعور مردم رو نادیده گرفتن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان