بازدید 14888
پاسخ عجیب مدیرعامل به خبر توقف تولید پراید در سال 97؛

تا زمانی که خریدار دارد، استانداردش را می‌گیریم و می‌‌فروشیم!

«بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و می توان تأییدیه استاندارد گرفت، پراید تولید می‌شود و نمی‌توان به تقاضای بازار پاسخ نداد.»؛ جمله‌ای که می‌توان به این شکل تصحیحش کرد: تا زمانی که خودروسازان از حمایت تمام عیار مسئولان برخوردارند، برای همه، حتی نهادهای حاکمیتی گردنکشی می‌کنند و نیازی به تغییر ندارند.
کد خبر: ۶۸۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 April 2017
«تا زمانی که مشتری دارد، تولید می‌کنیم و می‌فروشیم»؛ اشتباه نکنید، این سخن یکی از تولید کنندگانی که داعیه مشتری مداری دارد یا حقوق مشتریان و شأن بالای ایشان برایشان اهمیت دارد، نگفته بلکه مدیرعاملی به زبان آورده که اگر امتیازات بسیار ویژه از مجموعه‌اش گرفته شود، بعید است مجموعه‌اش بتواند یک روز در بازار رقابتی دوام بیاورد!
 
به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، خبری منتشر شد که حکایت از احتمال توقف تولید دو خودروی کهنسال تولیدی در کشورمان، آن هم در نیمه دوم سال 97 داشت و به سرعت با واکنش عمومی روبه رو شد؛ واکنش هایی که در نارضایتی عمومی از کیفیت این محصولات قدیمی و فاصله بسیار زیادشان با خودروهای روز جهان ریشه داشت و بر درخواست ایشان برای جلو انداختن توقف تولید این محصولات تأکید می‌کرد.

این در حالی بود که خبر منتشره به سرعت با تکذیب خودروسازان مواجه شد تا مشخص شود که توقف تولید امثال پژو 405 و پراید حتی تا دو سال آینده، آرزویی دور و محال بیش نیست و هیچ یک از مسئولان، عزمی برای این کار ندارند. گزاره‌ای که پیشتر هم با نقش آفرینی چشمگیر این خودروها در تصادفات و آمار بالای فوتی های آن و چرخه بزرگ تولید و مصرف لوازم یدکی خودنمایی کرده بود.

اما ظاهرا تکذیب این خبر نتوانسته آن گونه که باید، دل مدیران شرکت های خودروسازی وطنی را خنک کند؛ این را می‌شود از مصاحبه اخیر مدیرعامل سایپا با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی دریافت که در آن، نه تنها بر ادامه تولید محصولات یاد شده تا آینده‌ای نامشخص تأکید شده، که اختیار توقف تولید امثال پراید خارج از دست امثال سازمان استاندارد خوانده شده است!
 
 تا زمانی که خریدار دارد، استانداردش را می‌گیریم و می‌‌فروشیم!
 
مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در واکنش به اظهارات رئیس سازمان استاندارد مبنی بر توقف خط تولید چند خودروی غیراستاندارد، گفت: «سازمان استاندارد، ورود و خروج خودرو از خط تولید را اعلام نمی کند، بلکه استانداردهای آن را تعیین می کند. خودروی پراید با ارتقا یا از استانداردهای آتی عبور می کند، یا اگر نتوانست تأییدیه استاندارد را بگیرد، ظاهرا شماره گذاری می‌کند.»

سخنانی عجیب و بعضا گنگ که هرچند بخشی از آن درست به نظر می‌رسد، بی شباهت به زورآزمایی و حریف طلبی نیست. از این روی درست که می‌دانیم سازمان استاندار مشخص نمی‌کند چه محصولی تولید بشود یا خیر؛ اما می‌دانیم که عرضه تمامی محصولات در کشور، نیازمند دریافت تأییدیه این سازمان است؛ تأییدیه هایی که مدیرعامل سایپا بر این باور است به هر شکل ممکن، شرایط را برای گرفتنشان فراهم می‌آورد!

ادعایی که پشتوانه عجیبی برای طرح آن بیان می‌شود؛ «تقاضای بازار». تقاضایی که چندی پیش تحریم خرید خودروهای بی کیفیت تولید وطن ثابت کرد از سر ناچاری مردم است اما به کمک تسهیلات دولتی و شکست کمپین مردمی، بار دیگر به وجود آمد تا امثال پراید باز به فروش بروند و در بازار خالی شده از رقابت با خودروسازان روز دنیا، امثال سایپا را پایدار نگه داشته و مدیرعاملش را از شنیدن توقف تولید محصولات در سال های آینده، برآشفته کنند.

مدیرعاملی که با علم به حمایت همه جانبه از طرف دولتمردان می‌گوید: «بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و می توان تأییدیه استاندارد گرفت، پراید تولید می‌شود و نمی‌توان به تقاضای بازار پاسخ نداد.» جمله‌ای که می‌توان به این شکل تصحیحش کرد: تا زمانی که خودروسازان از حمایت تمام عیار مسئولان برخوردارند، برای همه، حتی نهادهای حاکمیتی گردنکشی می‌کنند و نیازی به تغییر ندارند. درست مثل حکایت پیکان که ظاهرا از رده خارج شدنش یک اتفاق بوده و بس!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰۲
خودروسازان .............. !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
وقتی مردم برای خرید این خودروهای درپیتی له له میزنن
تقصیر خودروسازها چیه !؟
آخه آدم ناحسا.. وقتی خودرو با کیفیت و ارزان قیمت نداریم مشخصه مردم مجبور به خرید هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
آيا اصولا كالاي ارزان با كيفيت وجود دارد ؟ اگر دارد مثال بزنيد
محمد تبریزی
| - |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
انسان کالایی است با کیفیت و ارزان در ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
منظورش از ارزان هم قیمت کشورهای دیگه بود.
از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
که بر کشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
بیا
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
بیا بخور ز دوغ لیلی / که ماستش کم و آبش خیلی
هر سال چندین هزار نفر کشته و قطع عضو و مصدوم میشن و جان و مالشون به خاطر این ماشین های فاقد ایمنی از بین میره ولی دولت (دولت ها) هیچ کاری نمیکنن! اینکه با جان و مال مردم بازی بشه اسمش حمایت از تولید ملی نیست.
متاسفانه لیاقت بیشتر از این را نداریم . تعارف که نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
پس چطور هواپیمای جنگی صد درصد داخلی و ملی می سازیم اونم با آخرین فناوری!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
دوستانی که مثبت دادن اول باید مشکلشون رو با خودشون حل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
هواپیمای جنگی صد درصد داخلی و ملی ؟؟؟؟؟؟ عمو بیدار شو !
کجای پاسخ عجیب هست ؟؟ پراید مشتری دارد پس سرهم می کند و می فروشد تولید کننده مسئول برنامه ریزی اقتصاد کشور که نیست اگر فالوده خوری براه نیست اجازه بدهند مثل مثلا تولید محصول چای رقابتی شود اینکار هم مربوط به سرهم بندان خودرو نمی شود لذا مسیر را اشتباه نروییم مشکل جای دیگر است
ننگ بر شما باد
قاتل جان و مال مردم هستینن .....ها ی ..... ..........................................
تا وقتی انحصار باشه وضع مردم همینه در ضمن مردم ما لیاقتشون همینه
پاسخ ها
حسین
| Canada |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
اصلا اینطور نیست که لیاقت مردم این باشه!!!ا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
وقتی که با یه وام 25 میلیونی اینقدر از خودشون بی خود میشن و سر و دست میشکونن دقیقا لیاقتشون همینه
واقعا سردرد میگیرم از این خودرو ها و حمایتهای بی حساب
خلایق را هر چه لایق
کسی چیزی را به زور به ملت نمی فروشد
این ایرانی ها هستند که برای پیش خرید صف بستن
آقاي مدير عامل هرچيزي را كه بخرند نبايد شما بفروشيد اگر طرز فكر شما وهمكاران شما اين است كه هرچي خريدند بفروشيد پس چه لزومي دارد پرايد توليد كنيد بجاي ان مي توانيد انواع مواد مخدر بفروشيد كه خريدار خيلي زياد دارد واصلا مي توانيد به خارج از كشور هم صادر كنيد.
دادش موضوع خریدار نیست موضوع این است که سودش زیاده . وگرنه شما به فکر خریدار و مصرف کننده نیستی !!!!!!!!!!!!
تا زمانيكه كشور با مديران بزم اداره مي شود همينه بايد يك بار ديگر مديران رزم پا به ميدان بگذارند وگر نه كشور دارد نابود مي شود توسطه مديران بزم
تابناک یادته چند روز پیش نظر سنجی گذاشته بودی در مورد از رده خارج شدن پراید به دلیل استاندارد نبودن؟ جواب های مردم رو یادته؟ مردم دقیقا می دونستند خودرو سازها در قبال از رده خارج کردن پراید چه پاسخی میدن. همه همدیگر رو میشناسیم. هم خودروسازها مردم رو مییشناسند و هم مردم خودروسازها رو...
نه دست دولته نه دست مجلس نه دست خودروساز یه جوری نوشتید خبر و انگار از یه کشور دیگه اومدید و از هیچی خبر ندارید
اگر تویوتا و نیسان و هوندا و میتسوبیشی ژاپن و گروه فولکس واگن و ب ام و آلمان اسمشان خودرو ساز هست من نمیدونم این حضرات داخلی اسمشون چیه. باباجان حمایت از داخلیها باید همراه باشه با اون چیزی که خارجیها بهش میگن Accountability یعنی پاسخگویی و حساب پس دادن . نه اینکه ده ها سال خرجشان کنی و حق مصرف کننده را ضایع کنی بعدش هم اینطوری. شرکتهای بزرگ کره ای هم حمایت سنگین دولت کره را داشته و دارن اما دیدیم وقتی فسادی بوجود آمد چطور مدیر ارشد سامسونگ را بازداشت و عزل کردن و در کیفیت و قدرت رقابت کالاهای کره ای هم که هیچ کس نمیتونه شک کنه.
تا وقتی امثال این وزیر صنعت که باید اسمش را گذاشت وزیر خودرو سازی و پتروشیمی باشند مدیران خودروسازی هم میتازند
چه کسانی از انحصار حمایت می کنند؟ چه کسانی تعرفه ها و حقوق و عوارض گمرگی بالا وضع و از آنها حمایت می کنند؟ نزدیک نیم قرن است که این حمایت ها بیشتر و بیشتر شده است، آیا نیم قرن برای پی بردن به اینکه این حمایت ها کاری خطاست کافی نیست؟ آیا نیم قرن ضرر و زیان این حلبی ها وطنی در مصرف بنزین، ایجاد آلودگی، نا امنی، هدر دادن مواد و مصالح در مقیاس کلان به علت کیفیت نامرغوب و ... کافی نیست تا بفهمیم اینگونه حمایتها حاصلی بجز ضرر ندارد؟ واقعا نیم قرن امتحان کافی نیست؟
واقعیت جامعه عدم اجرای صحیح قانون هست . اگر قانون استاندارد خودرو صحیح باشد این خودرو تولید و عرضه نمیشود .
کامللا درست گفته . تا مردم برای خودشون ارزش قایل نباشند میشه ازشون سواری گرفت و چاپیدشون !
ای کاش می شد این آقا محترم مجبور کرد مثل مردم عادی سوارپراید شده ویک مسافرت نوروز ی با این ماشین برود شاید این ادبیات رایادش می رفت
خلایق هر چه لایق
منطق مواد فروشا هم همینه میگن مشتری هست ما هم می فروشیم حالا هر چی بگیم باباج ان مواد ملت رو میکشه گوش نمیکنه که
مواد مخدر هم مشتري دارد حتي خيلي بيشتر از پرايد! پس ميشه مواد مخدر استاندارد توليد كرد و فروخت! خود همين اقاي رانت خوار حاضره با خانواده اش 1-2 سالي سوار پرايد بشه! اميدوارم حكم حكومتي دراين زمينه هم بدهند تا مانع سودجويي كساني بشه كه عامدانه مردم رو به قتلگاه ميفرستند!
با تشكر
اتحاد مردم را در کمپین نخریدن خودرو بی کیفیت داخلی دیدیم. از ماست که بر ماست!!
آقا بحث چرا؟
این حرفا تا کی آخه..
لیاقت ما ملت همینه..ولا غیر
حرف حق می زنه دیگهههههههههههه
تا زمانی اینکه ایران خودرو و سایپا و .....جوابگو نباشد محصول ما این است..
کاش ریسس جمهور عزیزمان یه کلید تو خودرو سازی می چرخوند...حداقل تعرفه واردات برای یکسال بر می داشت ببینم این یارو بازم اینارو میگه...
کشوری که اف 313 می سازه .....
مشکل امار بالای کشته ها در کشور ما در وهله اول فرهنگ غلط و نادرست رانندگی ملت هست و نه کیفیت خودرو. دست این مردم بنز و بی ام و هم بدی میزنن خودشونو میکشن باز. درضمن خودرویی که استاندارد رو پاس میکنه و مشتری داره چرا نباید تولید بشه. شما که نسخه میپیچی خودت مسوول باشی یعنی به حای پراید بنز تولید میکنی؟؟؟ اگه بنز تو این مملکت تولید کنیم هم قیمتش زیر یه میلیارد در نمیاد و کیفیتش از پراید بهتر نمیشه. مشکل فقط در نظام خودرو سازی نیست. مشکل اینجاست که ما هنوز به معنای واقعی صنعتی نیستیم و فقط ادای صنعت رو درمیاریم. وگرنه مسلم بدانید کشوری که قابلیت تولید خودروی عالی و با کیفیت رو داره به طور حتم در صنایع و لوازم خانگی در صنایع نساجی و کلیه صنایع قوی هست و نمیشه شما در صنعتی قوی باشی ودر صنعت دیگه نه. همه اینا مثل حلقه های زنجیر به هم وصل هستند. پس اینقدر به خودرو سازی گیر ندید که تنها صنعتی که هنوز نصفه نیمه نفس میکشه همین صنعته وگرنه با خوابیدن صنعت خودرو باید فاتحه کل صنایع و تولیدات داخل رو خواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
الان هم داریم فاتحه درگذشتگان رو میخونیم .
روشن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
حاج عمو شما که عرضه نداری یه یه ای سی یو زپرتی رو تولید کنی و همین پراید لکنته رو قطعات ش رو از چین حان عزیز میاری رو سرهم می کنی و تو یه بازاری که تعرفه وارداتش 100 دزصد می فروشی باید هم از این قضیه حمایت کنی مشکل خیانت عظیمیه بنام صنعت خودرو اگه این سرمایه گذاری در چیزهای دیگه گذاشته میشد هم اشتغال بهتر بود و در امد ایستا برای ملت شما دوستان هم باید عوض مدیریت کارخونه لکنته پراید باید غاز می چروندید
مردم باید دوباره کمپین تحریم را شروع کنند.
میتونه میگه میفروشه چشم نداری پیشرفت ببینی تو زور زبون
اين صحبت خودرو ساز كاملا صحيح است. ولي بايد از مسئولين سوال كرد كه شما چكار براي ملت انجام داده ايد. چطور امكان دارد كه خودرو با كيفيت بالا در مناطق آزاد با قيمت بسيار پائين تر از خارج مناطق يافت مي شود ولي در ايران خير.آقاجان يك آمار بگيريد، اگر بگوئيم كه دلار در قيمت گذاري تاثير دارد چگونه مي شود يك هيونداي را در كيش با سقف قيمت 100.000.000 تومان خريداري كنيم و يك پرايد را با قيمت 20.000.000 تومان. اگر تبديل به دلار 4.000 توماني كنيم به قراري 5.000 دلار مي شود. خداي توليد كننده خودرو خودت قضاوت كن يك پرايد با اين قيمت مي ارزد يا نه. كاش كه دولتمردان ما به فكر مردم بودن تا توليد كنندگان داخلي بسيار بسيار ضعيف
کاری به دولت روی کار نداره اینا حسابی ریشه دووندن
همینم از سر ما ایرانیا زیاده یعنی ارزشمون کلا همینه دمش گرم خوب جوابی داده
پیشنهاد میکنم نمایندگان ملت قانونی تصویب کنند که تمامی مدیران دولتی مشخصا همین آقایان و تمامی خانواده هایشان نتوانند خودروی غیر ایرانی خرید و شماره کنند ، همین آقا و مشابهاتشان نیز ملزم شوند پرفروشترین !!!! خودرو کارخانه متبوعه را استفاده نمایند ، شک ندارم جواب میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
دوست عزیز با تیکه انداختن چیزی درست نمیشه ایرانی لیاقتش خیلی بیشتر از ایناست
برادرم که گفته پیکان دیگر تولید نمیشود تولید میشود ولی بارنگ ولعاب دیگر
عملا داره میگه تا زمانیکه مردم کولی بدهند ما هم سوارشون میشیم.
امان از این بی فرهنگی که جامعه ما رو فرا گرفته. اگه یکم فرهنگ مردم بالا بود نمی گذاشتند اینها اینجور سر مردم سوار بشن.
باشه اما خون این همه مردم که با این ماشینهای آشغال می ریزید، پایمال نمیشه.
خدایی هم بالای سر هست و می بینه که چند هزار نفر را سالیانه به قتل می رسونید.
ببخشید ایا مدیرعامل سایپا حاضره سوار پراید بشه یا به کمتراز بنز و بی ام و رضایت نمی دهد؟
گاهي وقت ها با خود مي گويم بايد از وطن رفت چاره اي نيست اما هميشه خودم را مصمم كردم براي اين وطن بجنگم براي عشقم بجنگم اما از در خانه كه خارج ميشوم چيز هايي ميبينم كه از درون مرا از بين ميبرد ارام ارام مرا ميكشد جواني را هم سن خودم ميبينم كه به قصد ازار مردم زندگي ميكند و چاقوي داخل جيبش تكيه گاهش ميباشد با خود ميگوم ايا درست ميشود؟ چه بر سر اين جوانان امده از اين دست درد و دل ها زيادند جاي بازگويي نيست اما هميشه با خود ميگويم اين زشتي ها دگرديسي اي هست مانند جوجه اردك زشت كه در اخر قويي زيبا ميشود بازم به اميد اين وطن تا اخر ايستاده ام حتي اگر همه كسايي كه ميشناسم از اين سرزمين بروند
تابناك عزيز درد دلم را منتشر كن ممنون
طرح اين سخنان، به علت عدم نظارت و دلسوزی مسئولان ذيربط، بی اهميت بودن جان و مال مردم برای برنامه ريزان و متوليان امر و عدم وجود بازار رقابتی در کشور است. حمايت از کارخانجات و توليد داخلی هم، روش و حد و اندازه ای دارد. جايي که جان و مال مردم در خطر باشد و ظلم و اجحاف اتفاق بیفتد، بايد قاطعانه برخورد نمود. امیدواريم اين کار انجام شود اما افسوس ....
دوست دارم بدونم خودش و زن و بچش و یا حتی فک و فامیلای دورش هم این قاتل جون مردم رو سوار میشن یا نه
حتما میخوان جواب میدن هرکی نسبت به وضع اقتصادیش خودروش رو مشخص میکنه
اگه جواب اینه من حرفی ندارم ما که پول نداریم حق زنده موندن هم نداریم (دقیقا قانون جنگل هم همین رو میگه)
واقعا باید به تفکر چنین مدیرانی تاسف خورد ایشان در این جامعه زندگی نمی کنند و خبر ندارند که خودرو در انحصار دولت است مردم چاره ای جز خرید این خودرو را ندارند
اخه سخته طراحی خودروی جدیدد, سخته از سود خودت بزنی بدی به چند تا جوون خوش فکر که ماشین جدید طراحی کنن اخه ما که رقیب نداریم با چه توجیهی به سمت افزایش کیفیت بریم ملت هرچی ما بدیم بیرون میخرن دم هم برنمیارن. اصلا دوست داریم خودروی بی کیفیت تولید کنیم کی میخواد جلوی مارو بگیره???? اااایی نفس کش
استعمار داخلی یعنی همین تارمانی که انحصار طلبی تو صنعت خودرو وجود داره و به اسم اشتغال زای سرمایه و جان مردم بی ارزش باشد .همین هست که میبینید.
دو دوتا شانزدهتا کی به کیه
خب راست میگه بنده خدا! تا وفتی مردم میخرند و مسئولین هم به فکر مردم و حمایت از آنها نیستند باید هم بفروشند دیگه!
خدا می دونه.
با توجه به صحبت ایشان بهترین راه این است که مردم ماشین با امنیت و کیفیت ضعیف نخرند .از ماست که بر ماست
این حمایت از تولید داخل نیست و حمایت از رانت خوار داخلیه
خاك بر سر بي عرضه ما ، خلايق هرچه لايق ، شرايط وام خودرو چيه ؟
هر که در این بزم مقرب تر است :جام بلا بیشترش میدهند،متاسفانه دوستان خودروساز لاله های ما رو پرپر میکنن و هیچ کس هم پاسخگو نیست.
؟؟؟؟
ظلم پایدار نبوده و نخواهد ماند.
ازماست که برماست.
هرکدام از هموطنانمان که در جاده های کشور در تصادف پراید و نوادگانش تیبا ، ساینا و .... کشته میشوند و خانواده ای را بدبخت میکنند مدیر عامل سایپا در آن مقصر هستند
من یک تویوتا کرولا۱۹۹۱ دارم حاضر نیستم یک چرخش را محصولات وطنی عوض کنم
متاسفام
"تا زمانی که مشتری دارد، تولید می‌کنیم و می‌فروشیم" بهتر بگو تا وقتي تعرفه واردات خودرو بالاست توليد ميكنيم و به خورد مردم مي دهيم
راست میگن اما چون متاسفانه هیچ کس کاری نمیکنه،خواهشمندم دستی ازغیب برآید وکآری بکند
مرگ و میر تقصیر خودرو ساز نیست وقتی با پراید بالای صد و چهل تا میرن خب با کوچکترین‌لغزش همشون میمیرن
پیکان هم خرید داشت چرا درش را تخته کردید؟
ایناچی بود ایشان گفت ما نفهمیدیم شما فهمیدید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
معلوم نیست پراید یک تومنی را که قالب میکنند بیست تومن پس این نوزده تومن کجا میرود
مردم تمایلی به خرید خودروی بی کیفیت ندارند و این خودروسازان هستند که با ایجاد انحصار و بالا بردن قیمت تمام شده خودرو های وارداتی، عملا به زور خودروهای خود را به مردم قالب می کنند و اسمش را میگذارند تقاضای مردمی.
نباید این لگن سازها رو مقصر دونست
یکی از این مدیر عامل سوال کنه مردیکه ،خوذت وخونواده ات چی سوار میشین ؟
مردم چاره ایی ندارند شما نباید وجدان داشته باشید
ما ایرانیها از مردم کوفه بدتریم. مسئولین هم می تازونند. مسئولین 1000 نفر همراه هم هستند و ما ملت 70 میلیون تنها هستیم !!
لعنت
پراید :
کالای ایرانی.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
تولید ملی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
با سلام - متاسفانه مرکز تحقیقات سایپا که تا همین دو سه سال قبل کلی فعال بود و چند تا خودروی جدید را طراحی و روانه بازار کرد ، از فعالیت افتاده و طبیعی است که خودروی جدید جایگزین نشود .
فاجعه است
جناب حجت الاسلام منتظری: دادستان محترم کل کشور
آیا حضرتعالی با کیفیتی که این ماشین دارد و خیلی از هم وطنان را به کشتن داده است صلاح نمی دانید از باب حمایت از حقوق مردم وارد شوید و دستور توقف تولید این خودروی بی کیفیت را صادر نمایید؟
باید از این آقا تشکر کرد
نه به خاطر اندیشه اش
بلکه به خاطر صداقتش
این بزرگترین توهین به ملت است
اما ما چرا عادت کرده ایم به این بی احترامی ها؟
کلاشی
اين آقا خودش چه ماشيني سوار ميشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
سئوال شد که این آقا خودش چه ماشینی سوار میشود. خوب بهتر است که اعلام نمایم اینجانب بیش از یک دهه است که در شرکت سایپا بعنوان یک کارشناس و مهندس کار میکنم . در طی این یک دهه بیش از 6 مدیر عامل در این شرکت آمده اند و رفته اند و خودروهایی که آنها و معاونانشان و قائم مقام هایشان سوار میشده و میشوند به این شرح است : مگان اتوماتیک - نیسان ماکزیما - نیسان مورانو - نیسان تیانا - نیو مورانو و ... .
من هیچ وقت ندیدم که اینان خودروهای تولیدی پرتیراژی از قبیل پراید ، تیبا و حتی ال90 را سوار شوند . بالاخره جزء مدیران ارشد شرکت تلقی میشوند !!!!!
حال شما چه انتظاری از این افراد در قبال مسئولیتی به نام مثلا " مشتری مداری " دارید . در حالیکه اصطلاح "مشتری سواری " ورد زبان اینها است
مجتبی
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
چه ربطی داره مگه هر کی هرچی میفروشه باید خودش مصرف کنندش باشه؟
حالا وامم داره ؟؟؟؟ اقساطی میدین بیاییم تو صف :-)
جناب مدیر عامل حرف راست را زده است.
مردم مدت کوتاهی خرید خودرو صفر را تحریم کردند اما درنهایت دیدیم که همین مردم به بهانه وام خودرو برای خرید خودرو صفر حمله کردند. پس مردم چنین میخواهند و حقمون است.
باید به وجود چنین مدیرانی تاسف خورد
بنابر گفته مدیر عامل سایپا نتیجه می گیریم : فروش بیشتر = استاندارد بالاتر
از سازمان استاندارد می خواهیم هر موقع پراید خریدار نداشت علامت استاندارد را از روی پراید را بردارد
در تمامی دنیای با اقتصاد آزاد ورقابتی شرکتها وموسسات تولیدی ؛رفاهی وخدماتی و... خصوصی می باشند ونهاد نظارتی موسسه استاندارد ملی آن کشوردولتی است که بر تولیدات وخدمات شرکتهای خصوصی جهت رعایت کیفیت بهینه ورضایت مندی مشتری وهمچنین رعایت حداقلهای استاندار ملی آن می باشد ولی متاسفانه در کشور ما تولید کننده بخش دولتی وناظر وحتی کنترل کننده محیبط زیست بازهم دولتی.(تولید کننده خودروسازان وابست به وزارت صنعت-موسسه استاندار وابسته به وزارت صتعت- محیط زیست معاون رئیس جمهور)
جالب است که ما ایرانیها کسانی را قبول داریم که خودشان کار خودشان را قبول ندارند
شانس آوردید که خانه نشینم
اقا بفكر تصادفاش هم باشين
اقا بفكر تصادفاش هم باشين
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار