بازدید 30831
بسته خبری «تابناک»؛

نامزد نهایی اصولگرایان کیست؟/ آمار عجیب زاکانی/ درگیری لفظی در کمیسیون اقتصاد/ توضیح سخنگوی دولت درباره نامزدی جهانگیری/ مسافران نمازخوان از پرواز جا ماندند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«در جلسه انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه گذشت؟»،«هاشمی‌طبا: به‌نفع «روحانی» کنار نمی‌‌روم»،«واکنش برانکو به قرارداد ۵ ساله با پرسپولیس»،«پیش بینی محسن رضایی از نتیجه انتخابات»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 18 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامزد نهایی اصولگرایان کیست؟

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: نامزد نهایی اصولگرایان ابراهیم رییسی خواهد بود و تنها وی می تواند دولت اسلامی را که حدود 4 دهه نسبت به آن کم توجهی شده است در ایران تاسیس کند.علی کیهانیان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب، نیازمند ساز و کاری برای تشکیل دولت اسلامی است. خط مشی ترسیمی رهبر معظم انقلاب در رسیدن به تمدن اسلامی و اشاعه آرمان های ناب انقلاب اسلامی، دارای پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است.وی اظهار داشت: با توجه به آشنایی رییسی با فقه اسلامی و عملکرد وی در دوران تشکیل و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در مسوولیت های مختلف و تبعیت ایشان از رهبر معظم انقلاب، وی قادر به ایجاد هماهنگی های لازم برای تشکیل دولت اسلامی است.این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت اسلامی دارای چند مشخصه عدالت فراگیر، مبارزه با فساد، ساماندهی ظواهر اجتماعی، احیای فرهنگ اسلامی، اصلاح روابط اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار می دهد.

 

در جلسه انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه گذشت؟

نماینده مدعی شد: گفته می‌شود یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور که اخیراً از کابینه استعفاء داده است، در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان واقع در میدان انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار که اکثر اعضاء شرکت کرده بودند، این مقام مسئول در ستاد انتخاباتی حسن روحانی ضمن تشکر از حمایت اصلاح‌طلبان نسبت به کاندیداتوری روحانی، گفت: «ما به حمایت رئیس دولت اصلاحات و شما اصلاح‌طلبان نیاز داریم. پیام ما به شما این است که پیوند انتخابات ۹۲ و ۹۴ تکرار شود؛ درست است بعد از انتخابات مجلس برخی از اصلاح‌طلبان دلخوری‌هایی پیدا کرده‌اند اما صلاح در این است تا با تمام قوا برای رأی‌آوری روحانی تلاش کنید.»در این جلسه که خبر آن منتشر نشد، برخی از اعضاء دیدگاه‌ها و انتقادات خود را پیرامون فعالیت انتخاباتی روحانی بیان کردند و مقرر شد تعدادی از اصلاح‌طلبان با ستاد همکاری داشته باشند. همچنین شنیده‌ها حاکی است در یکی از جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان آخرین وضعیت کاندیدای این جریان در انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه پس از اعلام نتیجه نظرسنجی توسط یک دستگاه دولتی که در آن محبوبیت روحانی کاهش یافته بود برگزار شد. در آخرین نظرسنجی این نهاد دولتی، ۵۲.۸ درصد کسانی که در انتخابات سال ۹۲ به حسن روحانی رأی داده بودند، اعلام کردند: «ما در این دوره از انتخابات دیگر به روحانی رأی نخواهیم داد.»

 

رئیس جمهور به مناطق سیل زده می رود

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان پنج‌شنبه 30 فروردین ماه طی سفری یک‌روزه به تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.رئیس‌جمهور قرار است در جریان این سفر ضمن بهره برداری از چند طرح عمرامی از مناطق سیل‌زده عجب شیر و آذرشهر در استان آذربایجان شرقی بازدید کند.

 

آمار عجیب زاکانی

علیرضا زاکانی کاندیدای جبهه مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری در کانال تلگرامی خود نوشت: گزارش رسمی بانک مرکزی حاکی از افزایش نرخ بیکاری جمعیت 10 تا 14 ساله از 6.9 درصد در سال 92 به 12.5 درصد در پاییز 95 است.زاکانی تصریح کرده است: این ارقام یعنی در دولت آقای روحانی تعداد خانواده‌هایی که به سبب تنگی معیشت، فرزندان 10 تا 14 ساله خود را به دنبال کار فرستاده‌اند و البته موفق به یافتن کار نشده‌اند، دو‌برابر شده است.

 

درگیری لفظی در کمیسیون اقتصاد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درگیری لفظی پور ابراهیمی با وزیر اقتصاد در جلسه کمیسیون بر سر مناطق آزاد خبر داد.سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصاد با وزرای اقتصاد و صنعت، معدن تجارت، اظهار داشت:‌ این جلسه با حضور وزرای صنعت معدن تجارت، وزیر امور اقتصاد و دارایی، جمعی از معاونین دو وزارتخانه و اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل و گزارشی از سوی هر دو وزیر ارائه شد.نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نعمت زاده اعلام کرد که ما ۶۹۶ کالا را احصا کردیم که به اندازه مصرف داخل تولید می شود و می تواند صادرات هم داشته باشد ولی وزیر اقتصاد در این خصوص با نعمت زاده موافق نبود و اختلاف نظرهایی با هم داشتند.وی افزود: آقای پورابراهیمی نقطه نظراتی در مورد نظرات دو وزیر داشتند، اما آن چه موجب ناراحتی وزیر و درگیری لفظی بین پورابراهیمی و طیب‌نیا شد، موضوع اختلاف نظر بین دولتی ها بر سر واردات کالا نبود بلکه موضوع مناطق آزاد بود.موسوی لارگانی تصریح کرد: طبق برنامه ششم، منطقه آزاد زیر نظر وزرات اقتصاد قرار گرفت. آقای وزیر اقتصاد معتقد بودند طبق برنامه ششم، فقط دبیرخانه منطقه آزاد زیر نظر وزرات اقتصاد قرار گرفته و کماکان مسئولیت اصلی با هیئت وزیران بوده و هست؛ اما آقای پورابراهیمی معتقد بودند که کلیه اختیارات زیر نظر وزارت اقتصاد است و این وزیر اقتصاد است که باید دبیر این مناطق را مشخص کرده و در نهایت هم وزیر باید پاسخگو باشد.وی ادامه داد: طیب نیا پس از این درگیری کمیسیون را ترک کرد.

 

هاشمی‌طبا: به‌نفع «روحانی» کنار نمی‌‌روم

داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: بدون هماهنگی با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کاندیدا شدم و به‌نفع روحانی کنار نمی‌روم.سیدمصطفی هاشمی‌طبا عضو کابینه دولت اصلاحات و سازندگی و داوطلب انتخابات ریاست‌‌جمهوری با بیان اینکه به‌نفع حسن روحانی از رقابت انتخاباتی کنار نخواهد کشید، گفت: من خودم هستم و حرف خودم را هم می‌زنم و برنامه خودم را هم دارم و دلیلی ندارد به‌نفع آقای روحانی کنار بروم.وی در پاسخ به اینکه "گفته می‌شود شما بدون هماهنگی با شورای عالی سیاست‌گذاری کاندیدا شده‌اید"، تصریح کرد: بله، درست است. من با هیچ کس و هیچ گروهی برای کاندیداتوری هماهنگ نکرده‌ام. من نیامدم به نام کسی کنار بروم، برای خودم روش و منش، فکر و برنامه دارم، البته آقای روحانی را نفی نمی‌کنم اما برای خودم برنامه‌ دارم. مگر من ادعا کرده‌ام به جایی وابسته هستم که برخی بگویند چون هماهنگ نکردم از فلان جرگه نیستم.

 

واکنش برانکو به قرارداد ۵ ساله با پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با پدیده مشهد که 45 دقیقه! به طول کشید، گفت: یک بار دیگر درگذشت جانباختگان سیل اخیر در آذربایجان را تسلیت می گویم و از دوستان خبرنگارم قدردانی نکردم چون لیگ تمام نشده است و بهتر از آنها هم تشکری داشته باشم. برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه واکنش شما به پیشنهاد قرارداد پنج ساله با باشگاه پرسپولیس چه بوده است، گفت: ما یک سال پیش که الان دو سال شده، یکسری برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشتیم و طبیعی است برنامه‌های درازمدت به اتفاقات روزهای آتی بستگی دارد. اینکه برنامه‌های باشگاه و مدیریت باشگاه و کادر فنی به چه شکلی ادامه پیدا کند.من یک سال دیگر با باشگاه قرارداد دارم و در این مدت مذاکرات برای ما ادامه خواهد داشت و بازبینی‌های لازم را برای آینده خواهیم داشت.

 

توضیح سخنگوی دولت درباره نامزدی جهانگیری

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (29 فروردین ماه) برگزار شد. نوبخت پیرامون کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: رویکرد برخی منتقدان نمایش بخش خالی لیوان است، اقدام معاون اول ریاست جمهور بسیار ارزشمند است چرا که برای دفاع از دولت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده به هر حال ما جو جامعه را متشنج نمی‌کنیم، بگم بگم راه نمی‌اندازیم و کاغذ به دست نمی‌گیریم؛ مـتأسفانه برخی وجه طلبکارانه دارند اما باید دانست اگر بنده دارای این رویکرد باشم تذکرات لازم گوشزد می‌شود.

 

مسافران نمازخوان از پرواز جا ماندند!

هواپیمای صبح امروز تفتان ایر درحالی که قراربود ساعت چهارنیم به تهران حرکت کند ساعت 4:48 پرواز کرد. وی ادامه داد:سه دقیقه قبل حرکت وقتی مسافران متوجه شدند که تا رسیدن به تهران نمازشان قضا خواهد شد و به همین دلیل درپای پلکان هواپیما به نماز ایستادند که با اصرار وشتاب خلبان، پلکان ازهواپیما جدا شد و هواپیما پرواز کرد که با این اقدام 25 نفر ازمسافران زاهدان تهران از پرواز جا ماندند.

 

پیش بینی محسن رضایی از نتیجه انتخابات

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هم اندیشی با دانشجویان بسیجی فعال در حوزه رسانه که به میزبانی کمیته گفتمان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد اظهار کرد: احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، زیاد است اما آنچه برای ما اهمیت دارد، تشکیل دولت اصلح است.

 

ادعای تخلف در پرونده «حسین فریدون»

سیدجواد ابطحی عضو کمیته بررسی تحصیل حسین فریدون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: بررسی تحصیلی حسین فریدون در این کمیته پایان یافته و باید در صحن کمیسیون قرائت شود.وی درباره گزارش کمیته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تحصیل حسین فریدون، ادامه داد: براساس اسناد موجود، برخی تخلفات در سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنین دانشگاه شهید بهشتی در روند جذب حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد.عضو کمیته بررسی تحصیل حسین فریدون در مجلس با بیان اینکه این گزارش شامل یک مقدمه، روند بررسی کار و نتیجه‌گیری است، تصریح کرد: گزارش بررسی تحصیل حسین فریدون در کمیته مربوطه قرائت شده و نظرات نهایی و تکمیلی اعضاء مطرح شده است.

 

علت مسدود شدن تماس صوتی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به فیلترینگ تماس صوتی تلگرام و علت مسدود شدن آن از جانب قوه قضاییه تاکید کرد این مسئله مربوط به قوه قضاییه است و این حوزه باید در این مورد اطلاع رسانی کند؛ اپراتور ها بر اساس حکم قوه قضاییه که به آنها ابلاغ شده است این کار را انجام داده اند.به گزارش ایسنا، محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسدود شدن تماس صوتی تلگرام اظهار کرد: حدود یک ماه است که مسئولین تلگرام به دنبال راه اندازی تماس صوتی این شبکه در ایران هستند که در این خصوص دیدگاه‌های مختلفی از جانب اپراتورها در کشور وجود داشت.وی درباره مسدود شدن تماس صوتی تلگرام نیز گفت که این سرویس با حکم قضایی که به اپراتورها ابلاغ شده، مسدود شده است.

 

واکنش آیت الله سبحانی به نامزدی برخی در انتخابات

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ضرورت حفظ آبروی نظام تأکید کرد و گفت: دشمنان در تلاشند، جمهوری اسلامی ایران را از دو راه فیزیکی و آبرویی مورد هدف قرار دهند. وی افزود: برخی از افرادی که در این مدت ثبت نام انجام دادند به جایگاه نظام ضربه زدند و با این کار برخی می خواستند چنین ادعا کنند که قانونی نیست و هرکس بخواهد ادعای رییس جمهوری کند و نباید گذاشت این نگاه در جامعه ترویج داده شود.

 

پاسخ تند جهانگیری به کیهان

اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند با ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه ها در خصوص بهره برداری از این طرح ها، خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح های دولت گذشته، برای آنها متاسفم؛ دولت گذشته اگر می توانست خودش چنین عکس هایی می گرفت چرا که هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود که ظرف 35 ماه این طرح ها را اجرا خواهد کرد.

 

تکذیب خبر شهادت امام جمعه آمل درسوریه

شدرییس دفتر امام جمعه شهرستان آمل، خبر مربوط به شهادت" حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی" امام جمعه این شهرستان در سوریه را به شدت تکذیب کرد. حجت الاسلام " محمد اسحاق جوری" روزسه شنبه به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی از پایه واساس کذب است و امام جمعه آمل تا دقایقی قبل هم به مناسبت بازگشت از سوریه در دفترکاری شان میزبان مدیران ادارات ومردم این شهرستان بودند. وی افزود: حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه آمل به مدت 10 روز برای تبلیغات مدافعان حرم اهل بیت(ع) در کشورسوریه حضور داشت وروز یکشنبه به آمل بازگشت.

 

امکان ندارد رئیسی به نفع قالیباف کنار بکشد

محمد اشرفی اصفهانی در خصوص احتمال کنارکشیدن ريیسی به نفع قالیباف گفت: حضور آقای رئیسی در صحنه انتخابات خیلی مقوله مهمی بود. با توجه به مسئولیت او در آستان قدس رضوی و دیگر سوابق مهمش، یک درصد هم احتمال ندارد، بخواهد به نفع آقای قالیباف کنار برود. اگر آقای رئیسی در صحنه نبود بله احتمال داشت که دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع آقای قالیباف کنار بروند اما حالا که آقای رئیسی در صحنه حضور دارد وضعیت فرق می کند.

 

روایت زیباکلام از اعدام‌ها در دهه 60

صادق زیباکلام به ایلنا گفت: هاشمی در زمان امام به جد دنبال رابطه با آمریکا بود امام فوت کرد و نشد، کیست که بتواند بگوید آمریکاستیزی برای ما دستاورد داشته، من در مقابل دو جین دلیل می‌آورم که چقدر ضرر داشته است. من بعد از فوت هاشمی با تمام وجود از او دفاع کردم، خیلی‌ها به من انتقاد کردند خیلی‌ها می‌گفتند اعدام‌های دهه شصت، قتل‌های زنجیره‌ای را نمی‌بینید؟ اما من همچنان بر دفاع خودم پا فشاری می‌کنم ، درست است که این اتفاقات افتاد و هاشمی مقابلش ایستادگی نکرد اما باید دید این امکان را داشت؟ این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: در آن زمان مثل برگ درخت اعدام می‌کردند آن هم بدون ادله کافی، تنها کسی که به این اعدام‌ها اعتراض کرد مهندس بازرگان بود، حالا متوجه سکوت هاشمی می‌شوید، دلم نیامد رو در رو به او بگویم بعدها اما در مقالاتم نوشتم چه کردی وقتی گفتند مرگ بر بازرگان شما اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از خرداد ۸۸ نبودی که بال و پرت ریخته باشد چه کردی وقتی گفتند مرگ بر بازرگان جز این که گفتی بازرگان مستحق مرگ نیست، روزگار گشت و در نماز جمعه گفتند مرگ بر هاشمی امام جمعه چه کرد سکوت کرد تا مردم «مرگ بر» گفتنشان علیه هاشمی تمام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان