بازدید 24226
۵
آخرین تحولات نظامی ـ امنیتی عراق؛

از «خبر دستگیری ابوبکر البغدادی توسط روسیه» تا «ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه عین الاسد»

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا ضمن به هلاکت رساندن یکی از سرکرده های داعش در حال نبرد سنگین با تکفیری ها در غرب موصل هستند. همچنین یک مسئول نظامی عراقی از ورود نیروهای ویژه آمریکا به پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی واقع در نود کیلومتری غرب الرمادی برای مشارکت در آزادسازی شهرهای غربی استان الانبار از داعش خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 19 April 2017
نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی نینوا ضمن به هلاکت رساندن یکی از سرکرده های داعش در حال نبرد سنگین با تکفیری ها در غرب موصل هستند.

به گزارش «تابناک»، منابع وابسته به پلیس عراق از کشته شدن یکی از سرکرده های داعش به نام ابوهاجر الروسی در شهر موصل خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای پلیس عراق در ورودی های منطقه الفاروق در نزدیکی مسجد النوری در شهر موصل موقعیت خود را تقویت کرده اند.

منابع وابسته به پلیس اعلام کردند: نیروهای عراقی موفق به هلاکت یکی از سرکرده های داعش به نام ابوهاجر الروسی در حمله موشکی به مقر وی در محله الثوره شدند.

 
 
از سوی دیگر، عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق گفت: فشار نظامی به داعش در شهر موصل باید تشدید شود. دشمن به سبب ادامه فشار و تنگ تر کردن حلقه محاصره نیروهای ما ضد آن در حال افول و فروپاشی است.
 
 

  قرمز(نیروهای ارتش عراق)- زرد(نیروهای کرد)- مشکی(داعش)
 
وی بر ضرورت حفاظت از جان غیرنظامیان و دارایی های مردم و جدا کردن آنها از دشمن که به دنبال بهره برداری از آنها به عنوان سپر انسانی است، تأکید و بیان کرد: هدف داعش، ایجاد مانع در روند عملیات آزاد سازی موصل است. از این روی، باید فشار به دشمن بیشتر شود. هماهنگی عالی نیروها با حشد شعبی ستودنی است و این هماهنگی منجر به پیروزی و غلبه بر تروریسم در همه جبهه ها خواهد شد.
 
در همین حال، منابع عراقی از انهدام مواضع داعش در منطقه البعاج در استان نینوا در بمباران پهپادهای ارتش عراق خبر دادند و اعلام کردند: مراکزی که داعشی ها برای تأمین سوخت خودروهای خود از آن استفاده می کردند، منهدم شده است.

این در حالی است که نیروهای عراقی بر آنچه دیوان صحة داعش نامیده می شود، مسلط شدند. رائد شاکر جودت، رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای تکاور بر آنچه دیوان صحة داعش در غرب موصل نامیده می شد، مسلط شدند.
 
وی افزود: در جریان پیشروی ها به سوی الفاروق، همچنین مقادیری مواد منفجره و بمب کشف و ضبط شده است.

همزمان برخی منابع نظامی عراقی از درگیری شدید میان نیروهای تکاور عراق با داعش در منطقه موصل القدیمه در غرب موصل خبر دادند و اعلام کردند: دود غلیظی از فراز محله موصل القدیمه در نزدیکی مسجد النوری دیده می شود.

این منابع بیان کردند: درگیری ها در این محله خانه به خانه است. نیروهای عراقی حلقه محاصره را تنگ تر کرده و به نزدیکی مسجد رسیده اند.
 
 الحشدالشعبی: آمریکا دوباره برای داعش کمک پرتاب کرد

 
جواد الطبیباوی، سخنگوی نظامی عصائب اهل الحق در گفت وگو با السومریه نیوز، برخی گزارش ها مبنی بر پرتاب کمک از سوی هواپیماهای متعلق به آمریکا در غرب تلعفر را تأیید کرد و گفت: این کمک ها در ناحیه ای در غرب تلعفر در استان نینوا به گروه تروریستی تکفیری داعش ارائه شده است.
 
وی به زمان انجام این عملیات پرتاب کمک اشاره نکرد، اما گفت که این سیاست تقویت گروه تروریستی داعش، دلیل محکمی است که ثابت می کند، ادعای آمریکا در جنگ علیه تروریسم، باطل است.
 
در همین زمینه، فردوس العوادی از نمایندگان پارلمان عراق نیز روز سه شنبه با اشاره به خبر پرتاب کمک های آمریکا برای داعش، گفت: آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ علیه داعش و کارشکنی در روند عملیات آزادسازی موصل است.
 
پیش از این، در سی ماه جنگ عراقی ها علیه داعش، آمریکایی ها و متحدان این کشور در قالب ائتلاف بین المللی ضد داعش مستمر به گروه تروریستی داعش در عراق کمک رسانی کرده اند
 
 
 
 شایعه دستگیری ابوبکر البغدادی
 
دفتر رسانه ای دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا در سایت رسمی خود مدعی شد: اطلاعات دقیقی دارد که بنا بر آن، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در شمال سوریه دستگیر شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: دستگیری احتمالی بغدادی در نتیجه عملیات رصد توسط دستگاه اطلاعات نظامی سوریه و روسیه و پس از آن انجام گرفته که وی در دوم آوریل جاری (13 فروردین) به دنبال پیشروی و تعقیب و گریز نیروهای حشد شعبی، مجبور به فرار از موصل و ورود به خاک سوریه شد.
 
 
اعلام این خبر از سوی دفتر رسانه ای این نهاد اروپایی پس از آن انجام گرفت که اظهاراتی درباره فرار سرکرده داعش به شمال سوریه بر اثر افزایش شدت عملیات نظامی نیروهای عراقی در موصل به عنوان پایتخت این گروهک تروریستی منتشر شد.

پس از انتشار گسترده این خبر وزارت خارجه روسیه اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها درباره بازداشت ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

پایگاه «روداو» به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه نوشت: «ما از دستگیری ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش مطلع نیستیم و هیچ اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.»
 
 ورود نیروهای ویژه آمریکا به پایگاه عین الاسد در غرب عراق

 
برخی منابع عراقی از ورود نیروهای ویژه آمریکا به پایگاه عین الاسد در غرب این کشور بدون ذکر تعداد این نیروها خبر دادند.

یک مسئول نظامی عراقی از ورود نیروهای ویژه آمریکا به پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی واقع در نود کیلومتری غرب الرمادی برای مشارکت در آزادسازی شهرهای غربی استان الانبار از داعش خبر داد.
 


 
این منبع بدون ذکر تعداد این نیروها بیان کرد: شمار بسیاری از نیروهای ویژه آمریکا به پایگاه مذکور رسیده اند. این نیروها از پایگاه هوایی البکر در شمال بغداد به عین الاسد وارد شده اند. این نیروها با تجهیزات و ادوات نظامی کامل آماده مشارکت در آزاد سازی مناطق عنه، راوه و القائم در غرب الانبار از داعش هستند.

این در حالی است که نیروهای عراقی آماده عملیات برای آزاد سازی القائم در غرب الانبار که هنوز تحت اشغال داعش است، می شوند. القائم از سال ۲۰۱۴ در اشغال تکفیری هاست.
 
بیست کشته و زخمی در انفجار خودرو در موصل

 
یک منبع امنیتی در استان نینوای عراق از کشته و زخمی شدن بیست شهروند که اغلب زن و کودک هستند در انفجار خودروی بمب گذاری شده در غرب استان خبر داد.
 

 
این منبع امنیتی گفت: در اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده که در منطقه الثوره در ساحل راست و در غرب نینوا کنار خیابان پارک شده بود؛ شش شهروند کشته و 14 تن مجروح شدند که اغلب زن و کودک هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
چرا دولت امریکا دست از حمایت داعش برنمی دارد تا در موضوع مدافع حقوق بشر اعاده حیثیت کند؟ چرا؟
برن به جهنم این داعشی ها
هر ادمی یه داعش درون داره که اگه تقویت بشه واویلا داره
داعش زاییده دست آمریکاست با بدنیا آمدن داعش این حرامزاده افکار دنیا از فلسطین به سمت وسو ی دیگری رفت کشورهای به اصطلاح اسلامی مثل عربستان و قطر هم به این...کمک میکند
غزت وذلت دست خدا است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل