بازدید 14696

خدمتی جدید به «در» منزل بیماران می‌آید

کد خبر: ۶۸۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 19 April 2017
یک مسئول سازمان غذا و دارو از اجرای خدمتی جدید به بیماران خبر داد.

به گزارش تسنیم، امیر حسین جمشیدی در خصوص ارتقای خدمت رسانی و تکریم بیماران و افزایش دسترسی آنان به فرآورده‌های سلامت اظهار داشت: در اقدامی که از ایده تا عمل با همیاری گروه‌های تخصصی و علمی و با هدف تحقق دولت الکترونیک و اجرای ایده‌های فناورانه انجام شد; گام نهایی سامانه حامی را پیش خواهیم برد.

جمشیدی عنوان کرد: در طرح سامانه جامع برنامه ریزی تامین و تحویل فرآورده‌های مورد نیاز بیماران متابولیک و رژیمی  که تحت نام" سامانه حامی" معرفی شد؛ برنامه کاملی برای تشخیص تا تجویز فراورده‌های متابولیک و رژیمی با سامانه‌های مختلف بر خط کشور از قبیل پست و ثبت احوال فراهم آمده تا موقعیت بیمار و وضعیت حیاتش با اطلاعات دقیق میسر شود.

وی با اشاره به شناسه دار شدن تک تک بیماران pku با اجرایی شدن سامانه حامی بیان کرد: با ثبت پزشکان و درج تمامی نسخه‌ها به صورت برخط، امکان برآورد نیاز دقیق هر بیمار، چشم انداز صحیح نسبت به مصرف کنونی و نیز تامین به موقع فراورده‌ای مورد نیاز سال‌های  آتی هم محیا می‌شود.

جمشیدی عنوان داشت: فعالیت سامانه مبنی بر نسخه الکترونیکی است که توسط پزشک، ثبت می‌شود لذا به محض ورود اطلاعات فرآورده مورد نیاز ، با برچسب اصالتی که به نام شخص بیمار تهیه شده است آماده ارسال به درب منزل وی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به  اینکه برای به سرانجام رسیدن این مکانیزم،  مستلزم همکاری حساب شده ای بود که پُست جمهوری اسلامی ایران با سازمان غذا و دارو انجام داد، تصریح کرد: در حال حاضر با قاطعیت می‌توانیم اعلام کنیم که فرآورده مورد نیاز بیمار حداکثر تا 72 ساعت در هر نقطه از کشور به سلامت تحویل وی می‌شود.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی‌های پیشگیرانه که برای جلوگیری از تخلفات وجود دارد، نیز پرداخت و عنوان کرد: علی رغم تمهیدات اندیشیده شده اگر در برخی موارد مرسوله از مسیر خود خارج شود شخص متخلف به آسانی قابل شناسایی و وضعیت فراورده را به راحتی می‌توان پیگیری کرد.

وی افزود: با الکترونیک شدن نسخ‌ها تحول بزرگی در حوزه تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می‌شود بطوریکه تمامی سوابق پزشکی بیمار به صورت الکترونیک ثبت می‌شوند و در هر نقطه از دنیا قابل دسترس باشد.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  در آخر بیان کرد: پر بیراه نگفتیم که اگر بگوییم طراحی و اجرای این پروسه در دنیا کم سابقه بوده و نقش تعیین کننده ای  در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر