بازدید 3402

مشکلات اقتصادی، زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی

کد خبر: ۶۸۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 20 April 2017
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مشکلات اقتصادی در جامعه فراگیر شود حتماً در رخ دادن آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تسنیم از قم، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در سالن  همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن قدردانی از تمامی مسئولان استانی در برگزاری همایش اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در دنیا موضوع امنیت است چراکه اگر امنیت نباشد توسعه نیز حاصل نمی‌شود و کشوری می‌تواند توسعه یابد که در حوزه‌های مختلف امنیت برقرار کرده باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با امنیت و برقراری آن در جامعه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای یک امنیت باثبات، فراگیر و کاملی است که در این منطقه ناامن و بی‌ثبات این نعمتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد به‌واسطه جان‌فشانی‌های شهدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل است.

وی دو نعمت امنیت و سلامت را بسیار مهم بیان و خاطرنشان کرد: یک ارگان و دستگاه قادر به برقراری امینت در جامعه نیست و مشارکت مردم حتماً تأثیر مهمی در امنیت دارد و ما کشوری بودیم که نو پا ازلحاظ امنیت بودیم.

اشتری حضور مردم، اقشار و مذاهب مختلف در دفاع مقدس را سبب ایجاد تغییر محسوسی در جامعه دانست و گفت: خانواده و مردم در ایجاد امنیت نقش کلیدی دارند، همچنین اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه در ایجاد امنیت در جامعه از جایگاه مهمی برخوردار است و برای اینکه جامعه خود را از آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف واکسینه کنیم باید قدرت پیشگیری و اقدامات پیش‌دستانه را افزایش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی سهم دستگاه‌هایی که سبب جلوگیری از بسترسازی آسیب‌های اجتماعی می‌شوند را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: نهادهای تربیتی، آموزشی و نهاد خانواده نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد و باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با کمک همه دستگاه‌ها این شهر امن را حفظ و روزبه‌روز ارتقا دهیم.

وی بابیان اینکه با استفاده از تکنولوژی جدید و انطباق تکنولوژی خود با فناوری دنیا می‌تواند امنیت بیشتری را در جامعه برقرار کرد، تصریح کرد: توسعه سیستم‌های امنیتی هوشمند در کشور یکی از اهداف این همایش است که می‌تواند به امنیت پایدار منجر شود.

اشتری خاطرنشان کرد: بخشی از رهگیری های سرقت‌های مسلحانه که در اسفندماه و نیمه بهمن‌ماه سال گذشته رخ‌داده از طریق استفاده از سیستم امنیتی هوشمند بوده است، همچنین امروز در مرزهای ما تکنولوژی مورداستفاده بومی‌شده است، درنتیجه ما باید از این بستر استفاده کنیم و موردتوجه قرار دهیم.

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: اگر بستر مناسب برای تولید و اشتغال وجود نداشته باشد ما در ایجاد امنیت موفق نخواهیم بود چراکه مبارزه با ورود کالای قاچاق در کشور در امنیت کشور تأثیرگذار است و اگر مشکلات اقتصادی به یک‌شکلی در جامعه فراگیر شود حتماً در رخ دادن آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

اشتری یکی از مباحث اصلی در رخ دادن جرائم اجتماعی را امنیت بیان کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول نقش ویژه‌ای در ایجاد امنیت در جامعه دارند، همچنین اعضای شورای تأمین استان به دلیل هماهنگی به برکت حضور علما و مراجع عظام سبب ایجاد امنیت در استان شده است.

وی ادامه داد: با مدیریت و اشراف خوبی که در استان وجود دارد سبب  آن شده تا اتفاقاتی که به نسبت جمعیت در استان قم رخ می‌دهد از فراوانی بالایی برخوردار نباشد.

فرمانده نیروی انتظامی اعتماد مردم به نیروی انتظامی را بزرگ‌ترین سرمایه بیان و خاطرنشان کرد: در نیروی انتظامی باید اقتدار توأم با امنیت در جامعه داشته باشیم  و هرکسی که بخواهد آرامش و امنیت در جامعه را برهم بزند برخورد جدی خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر