بازدید 31744

چه کسانی نمی خواهند مناظره های کاندیداها به صورت زنده پخش شود؟

از عصر امروز که جلسه ای به ریاست وزیر کشور دولت برگزار و در آن تصمیم گرفته شده مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به صورت ضبط شده پخش شود، جنب و جوشی در میان کاندیداها و طرفداران آنان ایجاد شده و همه مدعی هستند که خواهان پخش زنده مناظره ها هستند و هر یک دیگری را متهم می کنند که آنان برای لغو پخش زنده مناظرات اعمال فشار کرده اند.
کد خبر: ۶۸۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵ 20 April 2017
از عصر امروز که جلسه ای به ریاست وزیر کشور دولت برگزار و در آن تصمیم گرفته شده مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به صورت ضبط شده پخش شود، جنب و جوشی در میان کاندیداها و طرفداران آنان به پا شده و همه مدعی هستند که خواهان پخش زنده مناظره ها هستند و هر یک دیگری را متهم می کنند که آنان برای لغو پخش زنده مناظرات اعمال فشار کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در جلسه ای که عصر امروز در این ارتباط تشکیل شده است، هم برخی مقامات دولتی از جمله وزیر کشور و مقامات ستاد انتخابات وزارت کشور حضور داشته اند و هم برخی دیگر همچون دادستان کل کشور، رئیس صدا و سیما، نماینده شورای نگهبان و نماینده ناظر بر صدا و سیما. تا کنون هم مشخص نشده که این تصمیم با اجماع و اتفاق آرا اخذ شده و یا با رأی گیری با رأی اکثریت نسبی یا مطلق اعضای حاضر در جلسه.

بر اساس این گزارش، آنچه روشن است، اینکه از ساعتی پیش، بیشتر کاندیداها و طرفدارانشان از این تصمیم اعلام نارضایتی کرده اند و به راه های مختلف، اعلام کرده اند آنان آماده حضور در مناظره های زنده تلویزیونی هستند.

سخنگوی وزارت کشور نیز که ظاهرا وظیفه اطلاع رسانی درباره این تصمیم را بر عهده داشته نیز تا کنون در این باره سکوت کرده و مشخص نکرده که مکانیسم تصمیم گیری در این جلسه چگونه بوده و این سکوت بر ابهام ها افزوده است، زیرا از یک سو دولتی ها مدعی اند افراد شرکت کننده در این جلسه، بیشتر از طرفداران جناح مقابل بوده اند و از سوی دیگر اصولگراها هم مدعی هستند که مخالفت با پخش زنده مناظره هابه نفع دولت مستقر است و دولت می تواند با طفره رفتن از پخش زنده، از پاسخگویی چهار ساله اقدامات خود، شانه خالی کند.

اما آنچه بیش از همه در این برهه اهمیت دارد، اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره تصمیمات اخذ شده است. نهادهای تصمیم گیر در این روزها بیش از هر زمان دیگری لازم است با اطلاع رسانی دقیق، بهانه ها را از بهانه جویان بگیرند و اجازه ندهند فضا غبارآلود شود. در همین چند ساعت گذشته، طرفداران کاندیداها به راه های مختلف، کاندیداهای رقیب را درباره این تصمیم متهم و دلایلی را هم از خود جعل کرده اند. در حالی که با اطلاع رسانی دقیق و بموقع، می توان از ایجاد چنین فضای پر ابهامی جلوگیری کرد. می توان به راحتی مکانیسم تصمیم گیری در این جلسه را به اطلاع مردم رساند تا کاندیداها نتوانند از این فضای پر ابهام علیه رقیب، سوءاستفاده کنند.

کاندیدا هم لازم است در همین آغازین ساعات ورود جدی به کارزار انتخاباتی از خود سعه صدر نشان داده و طرفدارانشان را کنترل کنند. به نظر می رسد، بسیار ضروری است که در روزهای آینده ـ که کاندیداهای نهایی مشخص می شوند ـ خطوط ارتباطی مستقیمی بین کاندیداها و رؤسای ستادشان ایجاد شود تا بتوانند با تعامل از هیجانی کردن فضا توسط طرفدارانشان جلوگیری کنند؛ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، رقابتشان که طبیعتا در حد تخاصم شوروی و آمریکا در جنگ سرد که نیست! آنان نیز در آن دوره طولانی، خطی ارتباطی برای خود گذاشته بودند که از ایجاد بحران های غیر ضروری جلوگیری کنند. به نظر می رسد، بهترین راه  برای عقلایی کردن رفتار ستادها و طرفداران، ایجاد همین خط ارتباطی مستمر، بین همه کاندیداست تا با تعامل، فضای انتخابات را مدیریت کنند.

در همین مورد چگونگی پخش مناظرات، کاندیداهای نهایی شده می توانند به جای متهم کردن یکدیگر، به صورت جمعی درخواستی را برای فراهم کردن زمینه پخش زنده آماده کنند و به مقام های تصمیم گیر ارائه دهند. چرا راه های امتحان شده و مسالمت آمیز را استفاده نمی کنیم؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۱
انتشار یافته: ۲۵
وقتی همه طرفها میخوان که زنده پخش بشه و مردم هم میخوان اینجوری باشه، زنده پخش کنن دیگه.
فقط پخش زنده
اگر زنده نباشه که مناظره نیست دیگه میشه شوی تلویزونی!
دولت ترسو . از بس هیچ کاری نکردن میترسن مردم بفهمن بد بشه براشون همه موافق پخش زنده اند جز روحانی یه باره بگین رییس جمهور کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
کدوم قسمت صدا سیما زیر نظر دولته؟!
مناظره ها درست است زیرا ما در زبان فارسی جمع ات نداریم اگر هم واژه عربی باشد ما نباید با دستور عربی ان را جمع ببندیم. پاسداری از دستور از پاسداری از واژه ها مهمتر است. مگر ما به جای تلویزیون ها می گوییم تلویزیونز
واقعا سیستم مملکت ما خنده داره . اون وقت به آمریکا خرده می گیریم . وزارت کشور زیر نظر رییس جمهوره و تصمیمی بر خلاف نظر رییس جمهور می گیره . محمود اخیرا حرف خوبی زده که گفته معلوم نیست کی تصمیم میگیره تو ایران
دولت از مناظره میترسه
جالبه که الان همه میگن مخالف مناظره ضبط شده هستن! لابد من بودم که این موضوع رو تصویب کردم!
خوب عدم پخش زنده مناظرات ، اين شائبه رو ايجاد خواهد كرد با ادعاي جلوگيري از ايجاد تشويش عمومي حرفها و بحثها به نفع كانديداي خاصي سانسور شود كه خود بحران زاست .
زنده كه چي بشه اياخبرداريد بيش ازنيمي ازمردم دلخوشي ازسيما ندارند كه بشينند نگاه كنند
دلیلش مشخصه! آقای روحانی در جریان مناظره زنده قبلی موضوع "گازانبر" رو رو کرد!
در پخش زنده مردم قضاوت بهتری دارند.روحانی که اعلام امادگی کرده
بعضی از اقایان تا جایی به مشکل بر می خوردند فوری مشکل رو به گردن دولت قبل می انداختند!
اقای احمدی نژاد فقط برای دفاع از دولت قبل و شرکت در مناظرات به ویژه مناظره با اقای روحانی و جهانگیری در انتخابات شرکت کرده و مطمئن باشید بعد از مناظرات کنار خواهد کشید. و شاید ترس از همین مناظره ها باعث شده تا وزیر کشور تن به پخش غیر مستقیم ندهد!!
آقای روحانی شما گفتید تحریمها بالمره لغو میشود، اما چند وقت پیش در مشهد گفتید ما کی گفتیم تحریمها لغو میشود. پس حرفتان غیر قابل قبول است. همان طور که در مناظرات 92 یک بار مناظره بین 8 کاندیدا برگزار شد، یکبار دیگه دیگه می خواستن برگزار کنن و تنها مخالف شما بودید که باعث لغو مناظره شد.
هم بصورت زنده برگذار بشه و هم طی یک برنامه ریزی و بدون پارتی بازی گروهی از مردم هم با گرایشات مختلف و صنوف گوناگون حضور داشته باشند. اینجوری خیلی موثرتر میشه.
دولت ترسیده

4 سال ویرانی هم ترس داره
فقط ترسوها از مناظره ازاد مدارندسسند و انهایی که کارهای نهفته دارند. فقط رک و بی پرده. تا مردم روسای جمهورشان بشناسند.
دولت برای چی باید از پخش زنده بترسه، اتفاقا باید از پخش ضبط شده بترسه، همه ما رویکرد صداوسیما رو نسبت به دولت می دونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
چون فقط در این دولت این پیشنهاد دادن چرا خودتا به بیراهه میزنید مثل اینکه وزیر کشور زیر نظر دولته
دولت روحانی که وزیرشان تایید کرده. اونا که می ترسند بگذارند مناظره بی پرده. مردم در مناظره ازاد همه چیز می فهمند دوران . سانسور گذشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
پس بقیه چکاره بودن اونجا که وزیر دولت تایید کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من مناظره کلا کار اشتباهیه. در مناظره معمولا افراد زبون باز با استفاده از مغلطه و زبون چربی نظر ملتی رو جلب میکنن که عموما عامی هستن و اهل مطالعه نیستن. حقایق معمولا فدا میشه. در مناظرات دو دوره قبل چنین بود. همچنین مردم سطحی نگر و عقلشون به چشمشونه فک میکنن هر کس در مناظره چیزی گفت حقیقته. به نظر من مناظره اصلا نباید برگزار بشه. باید بذارن حقایق از طریق مقایسه مطبوعات آزاد و مقایسه آمارهای رسمی و نهادهای مدنی به گوش مردم برسه نه با زبون بازی و ادعاهای دروغین کاندیداها.
معلومه از كجا اب ميخوره
توپخانه مخالفان داره دولت و ميكوبه و مناظره ضبط شده هم توسط صداوسيما كه كاملا معلومه كدوم طرفي هست مميزي ميشود و ....
دوباره یکی میخواد بیاد بگه اسامی مفسد ها و بدهکاران بانکی تو جیب منه . بگم ؟ بگم ؟ تا آخرش هم نمیگه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان