بازدید 3762

بازارهای‌جهانی‌همچنان‌روی نوار رشدشاخص قرار دارند

به دنبال برگزاری انتخابات فرانسه، شاخص بورس های جهانی با روند افزایشی روبرو شده اند و پیش بینی می شود که رشد آنها در روزهای آینده هم تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 25 April 2017
به دنبال برگزاری انتخابات فرانسه، شاخص بورس های جهانی با روند افزایشی روبرو شده اند و پیش بینی می شود که رشد آنها در روزهای آینده هم تداوم داشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به دنبال پایان یافتن دور اول انتخابات فرانسه و نیز راهیابی «ایمانوئل ماکرون» به دور بعدی، شاخص ارزش شماری از بازارها در نقاط مختلف جهان با رشد روبرو شد و یورو، همچنان با روند صعودی می تازد و با بیشترین میزان روند صعودی در بیش از ۴ سال گذشته روبرو شده است.  

بازارهای جهانی همچنان روی نوار رشد شاخص قرار دارند

همچنین میانگین شاخص ارزش بورس های جهانی هم با ۱.۶ درصد رشد، روند صعودی به خود گرفتند که بعنوان یک رکورد محسوب می شود؛ ضمن اینکه در اروپا هم، شاخص ارزش بورس این منطقه ۴ درصد افزایش یافت که در تقریبا ۲ سال اخیر، از آن به عنوان بهترین عملکرد بورس این منطقه یاد می شود.

در آمریکا شاخص بورس «مزدک»، «داوجونز» و «S&P» هر کدام به ترتیب با ۱.۲ درصد، ۱.۱ درصد و ۱.۱ درصد رشد روبرو شدند.

در همین حال، ارزش دلار آمریکا در برابر  ین ژاپن با رشد ۴ دهم درصدی روبرو شد و در ژاپن هم بورس «نیکی» این کشور ۰.۸ درصد رشد داشت و بورس «کاسپی» کره جنوبی و «هنگ سنگ» هنگ کنگ هر کدام به ترتیب ۸ دهم درصد و ۹ دهم درصد افزایش نشان دادند.  

همچنین شاخص بورس های چین هم یک دهم درصد روند صعودی را تجربه کردند و بورس های اندونزی و مالزی هم با بیشترین میزان روند افزایشی شاخص در چند سال اخیر روبرو شدند.

بر همین اساس، میانگین شاخص بورس کشورهای آسیایی-اقیانوسیه با ۳۵ دهم درصد روند افزایشی روبرو شد؛ ضمن اینکه کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که انتخابات فرانسه همچنان روی بازارهای آسیایی تاثیر مثبت خود را حفظ می کند.  

البته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وعده داده که فراد برنامه اصلاح مالیاتی را اعلام کند که این موضوع می تواند بر روی بازارهای جهانی تاثیر مثبت بیشتری بگذارد.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر