بازدید 3368

خبرگزاری فرانسه: انتخابات ایران و پیروزی های غیرمنتظره

کد خبر: ۶۸۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 26 April 2017
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی انتخابات دوره های گذشته ریاست جمهوری درایران پرداخت و نوشت: انتخابات ایران دارای تاریخچه ای از پیروزی های غیر منتظره بوده است. فصل انتخابات درایران در پیش و بازار شایعات در ایران گرم است، درحالیکه عموم تلاش دارند بر «برنامه پشت پرده» فائق آیند ، آنچنان که در گذشته، شگفتی های بزرگی را بوجود آورده بودند. 
خبرگزاری فرانسه افزود: حسن روحانی بیش از آنچه انتظار می رود با نبرد شوار تری مواجه است، مخالفان محافظه کار او گرد دو محافظه کار که یکی از آنها روحانی و قاضی بوده به نام ابراهیم رئیسی و دیگری محمد قالیباف شهردار تهران، جمع شده اند. 
این خبرگزاری اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران در گذشته به ندرت قابل پیش بینی بود. در سال ۲۰۰۵میلادی، نوبت طبقه متوسط شهری بود که شوکه شود. ایرانی ها بیش از پیش با انتخاب دوباره در انتخابات ۲۰۰۹میلادی در حالی که به نظر می رسید همگان با اصلاح طلبان هستند، شوکه شدند.
خبرگزاری فرانسه در این گزارش ادامه داد: گرچه بسیاری از ایرانی ها در ظاهر به سیاست «بدبین و بی تفاوت» هستند، اما از آن برای تغییر مسیر ایران استفاده می کنند. 
فرانس پرس اضافه کرد: سرانجام روحانی با کسب ۵۱ درصد آرا به پیروزی رسید که با حضور وی، ایران به توافق هسته ای رسید.
این رسانه فرانسوی با بیان اینکه « نبود نظرسنجی، دنبال کردن افکار عمومی را دشوار می سازد»، نوشت: آیا این بار نیز امری دوراز انتظار ممکن است در این دور از انتخابات روی دهد، چرا که گمانه زنی های بسیاری در رسانه ها وجود دارد. 
خبرگزاری فرانسه به تحلیل ها و گمانه زنی های مختلف درباره حضور رئیسی، قالیباف و روحانی پرداخت و نوشت که معلوم نیست در جناح اصولگرا کدامیک از دو نامزد (رئیسی و قالیباف) کنار رفته و باعث تقویت دیگری شوند.
این رسانه فرانسوی همچنین نوشت: «تمامی اینها گمانه زنی است، گرچه بخت آزمایی همچنان بر روی حسن روحانی است و هر رئیس جمهوری درایران از اوایل ۱۹۸۰میلادی دو دوره توانسته است به این سمت دست یابد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر