بازدید 11059

واکنش مرکل به توهین نتانیاهو به وزیر‌خارجه آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه، خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی از ملاقات با وزیر امور خارجه آلمان را پس از ملاقات وی با نمایندگان گروه های دست راستی صهیونیست، تاسف آور دانست.
کد خبر: ۶۸۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 26 April 2017
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه، خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی از ملاقات با وزیر امور خارجه آلمان را پس از ملاقات وی با نمایندگان گروه های دست راستی صهیونیست، تاسف آور دانست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی مرکل گفت: مذاکرات (مقام های آلمان) با نمایندگان سازمان های غیر دولتی در هنگام سفرهای خارجی متداول است و نباید موجب بروز اختلاف میان کشورهای همپیمان شود.

وی در نشست خبری عادی دولت گفت: از نظر صدر اعظم، لغو ملاقات میان زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان و نتانیاهو نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسراییل تاسف آور است.
وی افزود: ملاقات بازدید کنندگان خارجی با نمایندگان جامعه مدنی که از اهمیت برخوردار هستند، نباید مشکل آفرین باشد.

نتانیاهو روز سه شنبه ملاقات برنامه ریزی شده قبلی با گابریل را پس از تصمیم وی برای مذاکره با نمایندگان گروه های راستگرای 'شکست سکوت' و 'بتسلم' در فلسطین اشغالی، لغو کرد.

این تصمیم کم سابقه نتانیاهو، نشانگر رودررویی رژیم صهیونیستی با یکی از نزدیک ترین شریکان بین المللی آن به شمار می رود.

آلمان به علت بر عهده گرفتن مسئولیت تاریخی به عنوان عامل کشتار یهودیان در حادثه هولوکاست که گفته می شود در آن 6 میلیون یهودی جان خود را از دست داده اند، نه تنها هم پیمان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده، بلکه در انتقاد علنی از آن نیز جانب احتیاط را رعایت می کرده است.

اما نتانیاهو که راستگراترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون به شمار می رود، با پافشاری بر ادامه شهرک سازی در سرزمین های فلسطینیان به رغم هشدارهای مکرر قدرت های جهان که این اقدام به دورنمای صلح خاورمیانه آسیب وارد خواهد کرد، برلین را رنجانده و آزرده است.

مرکل در فوریه نیز مشورتهای دوجانبه سالانه با مقام های رژیم صهیونیستی را پس از آن به تعویق افکند که دولت وی تعهد این رژیم را به راه حل دو کشور برای بحران خاورمیانه، در محل شک و تردید قرار داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار