بازدید 23979
۲
پاسخ سازمان سنجش به خبر «تابناک»؛

همراه داشتن «مچ بند هوشمند» در آزمون، ممنوع است و مشمول تخلف

در ذيل كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان و برگ راهنماي آزمون كه به همراه كارت ورود به جلسه آزمون در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد صراحتاً به داوطلبان اعلام مي‌گردد كه همراه داشتن هرگونه وسايل غيرمجاز از قبيل وسايل الكترونيكي، دستگاههاي حافظه‌دار، ساعت و مچ‌بندهاي هوشمند و... به جلسه آزمون ممنوع بوده و مشمول تخلف در آزمون مي‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 27 April 2017
در پی درج خبری با عنوان «وقتی همراه داشتن «مچ بند هوشمند» تقلب در آزمون به شمار می‌آید»، سازمان سنجش جوابیه ای ارسال کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک»، این جوابیه که به امضای مهدی ناصری، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان رسیده و مشمتمل بر 4 بند است، بدین شرح است: 
 
1- در ذيل كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان و برگ راهنماي آزمون كه به همراه كارت ورود به جلسه آزمون در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد صراحتاً به داوطلبان اعلام مي‌گردد كه همراه داشتن هرگونه وسايل غيرمجاز از قبيل وسايل الكترونيكي، دستگاههاي حافظه‌دار، ساعت و مچ‌بندهاي هوشمند و... به جلسه آزمون ممنوع بوده و مشمول تخلف در آزمون مي‌شود و در نتيجه براساس مفاد قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري مصوب 6/7/1384 مجلس محترم شوراي اسلامي با مرتكب برخورد مي‌گردد.

2-‌ در همين راستا اين موضوع از طريق اطلاعيه‌هاي توزيع كارت به اطلاع داوطلبان رسانده مي‌شود و همچنين در بدو شروع جلسه آزمون مراتب از طريق بلندگو به داوطلبان اعلام مي‌گردد كه در صورت به همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز آن را به مراقب مربوطه تحويل دهند.

3-‌ متأسفانه در برخي حوزه‌هاي امتحاني مشاهده مي‌شود تعدادي از داوطلبان اين گونه وسايل را به همراه داشته و يا با مخفي كردن اين گونه وسايل اقدام به سوءاستفاده از آن در جلسه آزمون مي‌نمايند كه بديهي است در صورت مشاهده عوامل اجرايي موضوع صورتجلسه شده و مراتب به سازمان سنجش آموزش كشور به عنوان متولي آزمون منعكس مي‌گردد.

4-‌ داوطلب موردنظر از ابتداء برخلاف قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري و اطلاع‌رساني‌هاي انجام شده حق آوردن وسيله غيرمجاز را به جلسه آزمون نداشته است، لذا موضوع تخلف نامبرده از طريق صورتجلسه حوزه برگزاري آزمون به سازمان منعكس و بالطبع ازطريق سازمان به‌هيأت بدوي رسيدگي به‌ تخلفات در آزمونهاي سراسري اعلام شده و اين هيأت‌مطابق آيين‌نامه‌ اجرايي قانون مذكور مكلف به تفهيم اتهام به داوطلب بوده است تا داوطلب از خود دفاع نمايد. بديهي است پس از وصول دفاعيه داوطلب در زمان مقرر مراتب در جلسه هيأت بدوي رسيدگي و نتيجه آن به اطلاع وي خواهد رسيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آفرين بر سازمان سنجش با ارائه پاسخ منطقي كه داده است.
وقتی مچ بند را قبل از شروع امتحانات و قبل از اینکه سر جایش بنشیند تحویل گرفتند تخلفی نشده که اینجوری برخورد میکنید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار