بازدید 3662

سارقان طلا در ساوه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی ساوه گفت: سارقان 2 میلیارد ریال طلا، جواهرات و وجه نقد از یک منزل مسکونی در این شهرستان با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 27 April 2017
 فرمانده انتظامی ساوه گفت: سارقان 2 میلیارد ریال طلا، جواهرات و وجه نقد از یک منزل مسکونی در این شهرستان با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پرویز اسدی افزود: یک شهروند ساوجی در روزهای پایانی سال گذشته،در تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اعلام کرد که منزلش مورد سرقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی در تحقیقات اولیه متوجه شدند که صاحبخانه یک روز قبل از سرقت منزل را ترک کرده بود و در زمان بازگشت با ربودن زیورآلات وجه نقد به میزان 2میلیارد ریال مواجه می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ این پرونده برای بررسی کارشناسی به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع شد و در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، 2 جوانی که مدت ها پیش به عنوان کارگران مغازه فرد شاکی با او آشنا بودند، به عنوان مظنون شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

سرهنگ اسدی ادامه داد: زمانی که متهمان پرونده متوجه شدند که پلیس در تعقیب آنان است، تمامی طلا و جواهرات سرقت شده را تحویل مالباخته دادند و هر 2 نفر در عملیاتی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی ارجاع شدند.

وی افزود: سارقان اعتراف کرده اند که از چند ماه گذشته نقشه این سرقت را برنامه ریزی کرده بودند و پس از تهیه کلید یدک، اقدام به سرقت زیورآلات قیمتی، وجوه نقد و چند وسیله برقی از منزل صاحب کار خود کردندو پس از سرقت، طلاها را در بیابانی پنهان و پول های سرقتی را بین یک دیگر تقسیم می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به ارجاع پرونده متهمان به مرجع قضایی برای برخورد قانونی لازم، گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی در مسیرهای ورودی منزل، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به این افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اشیا با ارزش در منزل و خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی از مهم ترین عوامل زمینه ساز سرقت منازل است.

سرهنگ اسدی توصیه کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از سرقت باید راه های ورودی ساختان را ایمن کرده و برای ایمنی بیشتر از سیستم های دزدگیر استفاده کنند و همواره توصیه های پیشگیرانه پلیس را مورد توجه قرار دهند.
ساوه با 290 هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که سهم عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان