بازدید 1977

هشدار استرالیا درباره احتمال حمله هسته‌ای کره‌شمالی

نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه پکن آنگونه که باید کیم جونگ اون را تحت فشار قرار نداده، گفت پیونگ‌یانگ تهدید واقعی برای صلح و ثبات است.
کد خبر: ۶۸۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 29 April 2017
نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه پکن آنگونه که باید کیم جونگ اون را تحت فشار قرار نداده، گفت پیونگ‌یانگ تهدید واقعی برای صلح و ثبات است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مالکوم ترنبول،‌نخست‌وزیر استرالیا هشدار داد که کره‌شمالی می‌تواند دست به یک آزمایش اتمی بزند و چین هم فشار کافی به پیونگ یانگ وارد نمی‌کند.

هشدار او پس از درخواست کمک وزیر امور خارجه کره‌شمالی از آسه‌آن در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا مطرح شد. ری یونگ، وزیر امور خارجه کره‌شمالی گفت که شبه جزیره کره در آستانه جنگ است.

نخست‌وزیر استرالیا جمعه در گفت‌وگویی رادیویی افزود: احتمال و خطر این وجود دارد که کره‌شمالی یک حمله هسته‌ای علیه کشورهای همسایه‌اش داشته باشد. به همین دلیل باید رفتار بی‌پروا و خطرناک رژیم کره‌شمالی متوقف شود. آنها تهدیدی واقعی علیه صلح و ثبات در این منطقه و کل جهان هستند. گرچه کره‌شمالی "گاها موجبات خنده را فراهم می‌کند" اما این کشوری با تسلیحات هسته‌ای است و به صورت مکرر به استفاده از آنها تهدید می‌کند. شاید این تهدیدها گاهی نمایشی و خنده‌دار باشد اما دولت من تهدیدهای کره‌شمالی را بسیار جدی در نظر می‌گیرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی اخیرا به استرالیا نسبت به وقوع حمله‌ای هسته‌ای هشدار داده بود. این تهدید پس از اظهارنظر وزیر امور خارجه استرالیا درباره تحریم‌ها علیه کره‌شمالی بود.

نخست‌وزیر استرالیا جمعه گفت که سامانه‌ دفاع موشکی "تاد" همانند آنچه آمریکا در کره‌جنوبی مستقر کرده، در اختیار ندارد اما سیستم‌های دفاعی کشورش همزمان با رشد تهدیدها، قوی‌تر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار