بازدید 2825

فروش یا انتقال خاک به خارج از کشور ممنوع می‌شود

رییس کمیته خاک فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: در صورت تصویب نهایی لایحه حفاظت از خاک در مجلس، هر گونه فروش یا انتقال خاک به خارج از کشور ممنوع می شود.
کد خبر: ۶۸۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 30 April 2017
شمس‌الله شریعت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌خانه‌ملت، با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از وجود قاچاق خاک در کشور است، گفت: متاسفانه تاکنون مستنداتی به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یا فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار درباره قاچاق خاک ارائه نشده است اما وجود این اتفاقات را هم نمی‌توان انکار کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی لایحه حفاظت از خاک در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، تصریح کرد: ماده‌ای در این لایحه قید و تصویب شده که به صراحت نحوه برخورد و مجازات قاچاقچیان خاک پیش‌بینی و هر گونه فروش خاک یا انتقال آن به خارج از کشور ممنوع شده است.

وی با تاکید بر اینکه جابه‌جایی یا فروش خاک جزیره هرمز در هر صورت خیانت بزرگ به کشور است، ادامه داد: این اقدامات به امنیت ملی لطمه می‌زند، از این رو رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست باید مستندات فروش یا قاچاق خاک را به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای پیگیری، مقابله و برخورد ارایه کند.

شریعت نژاد گفت: به نظر می‌رسد اکثرا خاک صنعتی از جزیره هرمز خارج می شود زیرا خاک کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتقال یا فروش آن ممکن نیست. در هر حال مجرای فروش یا قاچاق خاک با ارزش کشور باید بسته شود زیرا نه تنها به اقتصاد ملی صدمه می‌زند، بلکه مشکلات و تبعات منفی زیست محیطی به همراه دارد.

رییس کمیته خاک فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه حفاظت از خاک همچنان در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در حال بررسی است و تصویب نهایی این لایحه موجب وضع قانون جامع برای صیانت از منابع خاکی با ارزش کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مسئله فروش خاک غیر قابل انکار است، گفت: اگر روند فروش خاک در جزیره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر