بازدید 8822
آیا چین مقصر است؟

بیش از نیم قرن است که حجم تولید آلومینیوم در آمریکا تغییر نداشته است

روز چهارشنبه، وزارت تجارت ایالات متحده تحقیقی را مبنی بر اینکه آیا صادرات آلومینیوم از چین و سایر کشورها برای امنیت ملی یک تهدید محسوب می شود یا خیر، آغاز کرد.
کد خبر: ۶۸۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 30 April 2017
روز چهارشنبه، وزارت تجارت ایالات متحده تحقیقی را مبنی بر اینکه آیا صادرات آلومینیوم از چین و سایر کشورها برای امنیت ملی یک تهدید محسوب می شود یا خیر، آغاز کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اذعان کرد، روند این تحقیق همانند روند تحقیقات قبلی که در زمینه واردات فولاد شکل گرفته بود، انجام خواهد شد.

بیش از نیم قرن است که حجم تولید آلومینیوم در آمریکا تغییر نداشته است

در همین راستا وی افزود، کاخ سفید نگران واردات بیش از حد و در نتیجه صدمات شدید به این صنعت می باشد، حال آن که تعدادی از کارخانه های آمریکایی، تولید آلومینیوم را کاهش یا قطع کرده اند.

وزارت بازرگانی قرار است به اتهام چین مبنی بر واردات آلومینیوم با قیمت پایین تر از بازار، رسیدگی کند.

سان جیون، سخنگوی وزارت بازرگانی چین خاطر نشان کرد که این کشور(چین) به عنوان بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در جهان، نگران تحرکات آمریکا می باشد، اما امیدواریم از طریق مذاکره بتوانیم این مناقشه را حل کنیم.

در همین راستا ویلبر راس ابراز نگرانی کرد و افزود، تنها یک کارخانه در ایالات متحده به نام "قرن آلومینیوم" دست به تولید این فلز با کیفیت بسیار بالا می زند که علاوه بر کاربردش در وسایل نقلیه نظامی و کشتی های نیروی دریایی، برای صنایع هوایی جهت ساخت هواپیمای F/A-18 و جنگنده مشترک F-35 نیز، مناسب می باشد.

وی در گزارش کاخ سفید اذعان کرد، درست در زمانی که ارتش ما در جنگ به سر می برد و نیاز شدید به آلومینیوم با کیفیت دارد، کارخانه جات تولیدی این فلز در آمریکا تولیدشان بسیار کاهش یافته و فقط یک کارخانه وجود دارد که آلومینیوم را در حد کیفی هوافضا تولید می کند.

همچنین وی خاطر نشان کرد، دولت نگران اتمام ذخایر آلومینیوم در زمان جنگ می باشد و این در حالی است که مشکل اصلی از بین رفتن مهارت شغلی در این زمینه و سرمایه گذاری در امنیت ملی می باشد.

ویلبر راس به این موضوع اشاره کرد که حجم تولید کارخانه های آلومینیوم در آمریکا با حجم تولیدات سال 1952 این فلز برابری می کند؛ حال آنکه حدود 55 درصد از نیاز کشور را واردات تامین کرده و این نرخ واردات تا به حال بی ساقبه بوده است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار