بازدید 4066

نقش موثر گردشگری روستایی در توسعه صنعت توریسم

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس، توسعه صنعت گردشگری را بیش از گذشته نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و قانونگذاری در توسعه صنعت گردشگری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور دانست.
کد خبر: ۶۸۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 01 May 2017
زهرا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره ‌به اهمیت حوزه گردشگری و آسیب‌هایی که از بی‌توجهی به این حوزه ایجاد می‌شود، گفت: مشکل عمده در توسعه نیافتن گردشگری ایران آن است که بنیان‌های نظری مطابق و منطبق با چارچوب فرهنگی و ارزشی کشور وجود ندارد و یا اگر دارد بسیار ضعیف است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک ایران با تاریخی کهن و فرهنگی غنی با وجود میراث فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی و تنوع آب و هوایی یکی از مقصدهای مهم گردشگرپذیر جهان است که در صورت برنامه‌ریزی مناسب، به یکی از منابع تولید ثروت در کشور تبدیل خواهد شد.

توسعه صنعت گردشگری نیازمند توجه، برنامه‌ریزی، قانونگذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور است

وی افزود: در ایران و با توجه به تاکیدی که بر اقتصاد مقاومتی می‌شود و یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی نیز توسعه کار و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بومی کشور است، به نظر می‌رسد توسعه صنعت گردشگری در ایران در این برهه از زمان و با توجه به تنگناهای سایر صنایع و بویژه برنامه کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، بیش از گذشته نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و قانونگذاری در توسعه صنعت گردشگری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور است.

رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس با بیان اینکه مقایسه ارقام گردشگری و درآمدهای ناشی از آن در ایران، با آمارهای جهانی ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که ایران سهم و جایگاه مناسب خود را در صنعت گردشگری کسب نکرده است، تصریح کرد: کشور نه تنها در جذب گردشگر خارجی با مشکل مواجه است، بلکه گردشگری داخلی نیز با مشکلات فراوانی دست به گریبان است.

مخفی ماندن دیدنی‌های کشور و نبود دفاتر برگزار کننده تورهای یکروزه

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس خاطر نشان کرد: مخفی ماندن دیدنی‌های کشور و نبود دفاتر برگزار کننده تورهای یکروزه  برای مسافران در مناطق گردشگری و ترس از افزایش فساد و فحشا در منطقه و نبود امکانات رفاهی برای سطوح مختلف مردم موجب کمرنگ شدن این صنعت پر درآمد گردیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: گردشگری سلامت که اصطلاحا گردشگری پزشکی، مسافرت پزشکی یا مراقبت جهانی نیز نامیده می‌شود، در وهله اول توسط موسسات مسافرتی و رسانه‌های جمعی به منظور توصیف شیوه‌های به سرعت در حال رشد مسافرت بویژه در مرزهای بین‌المللی که جهت دستیابی به مراقبت های بهداشتی اجرا می‌شد، بوجود آمد.

سرمایه‌گذاری بخش گردشگری با موانع جدی روبرو است

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با موانع جدی روبرو است، افزود: ساخت هتل به عنوان مهمترین زیرساخت صنعت گردشگری، هزینه‌های هنگفتی اعم از هزینه زمین، ساخت و ساز و عوارض شهرداری طلب می‌کند؛ بنابراین انتظار داریم با حمایت دولت و شهرداری موانع سرمایه‌گذاری و ساخت هتل در صنعت گردشگری هموارتر شود.

وی با تاکید بر اینکه باید انقلابی در توسعه و رشد صنعت گردشگری رخ دهد، تصریح کرد: این موضوع و ایجاد نهضت ملی گردشگری حمایت و کمک جدی قوای سه‌گانه را می‌طلبد؛ در این میان یکی از مهمترین مواردی که به رفع ایران هراسی کمک می‌کند، توسعه گردشگری و حضور توریست در کشور است؛ امیدواریم این موضوع به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

هنر، بهترین نوع ارتباط بین کشورها و فرهنگ‌ها است

وی با اشاره به تقویت اقتصاد فرهنگ (درآمدزایی از فرهنگ و مذهب منطقه) و تاثیر آن در حوزه گردشگری گفت: با توجه به شعار سال، هنر، بهترین نوع ارتباط بین کشورها و فرهنگ‌ها است و صنایع‌دستی نیز می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای گفتگوی بین تمدن‌ها به این حیطه کمک کند.

لزوم هدایت سرمایه‌های کارآفرینان به سمت توسعه صنعت گردشگری

وی افزود: گردشگری روستایی نیز جزیی از صنعت گردشگری به حساب می‌آید که می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی و مناسب و شناسایی مزیت‌ها و محدودیت‌های گردشگری روستایی، نقش موثری در توسعه این مناطق و در نتیجه توسعه ملی و تنوع بخشی به اقتصاد ملی بر عهده داشته باشد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس ادامه داد: علاوه‌بر این یکی از مشکلاتی که در حوزه گردشگری داریم نداشتن اتوبوس یا ون‌های لوکس برای گردشگران، میهمانان و مسافران خارجی در ایران است که این مشکل نیز با گرفتن مصوبه از سوی دولت و دادن اجازه ورود این اتوبوس و ون‌ها به شرکت‌های خدمات مسافرتی در کوتاه‌مدت قابل حل است. همچنین ارائه بهتر بیمه حوادث و اورژانس برای گردشگران خارجی در ایران موثر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل