بازدید 3410
سازمان حمایت با صدور اطلاعیه اعلام کرد

پیش فروش خودرو در برخی نمایندگی‌ها ممنوع است

سازمان حمایت با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ممنوعیت پیش فروش خودرو در نمایندگی ها بدون مجوز اعلام کرد: انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات ، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
کد خبر: ۶۹۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 01 May 2017
سازمان حمایت با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ممنوعیت پیش فروش خودرو در نمایندگی ها بدون مجوز  اعلام کرد:  انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات ، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش تسنیم، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه درباره شرایط پیش فروش خودرو در کشور اظهارکرد:از شرکتهای پیش فروش کننده خودرو فاقد نمایندگی رسمی و فاقد مجوز پیش فروش از وزارت صنعت ، معدن و تجارت خودرو خریداری نکنید.

پیرو اطلاع رسانی های قبلیِ این سازمان در راستای وظایف نظارتی ، افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بحرانها در حوزه های مختلف از جمله بازار خودرو  و با توجه به ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ، مصوب 28/1/1395 هیات وزیران ، پیش فروش خودرو از سوی شرکتهای عرضه کننده خودرو ، صرفاً در قالب اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت امکان پذیر است.

  انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات ، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد نمایندگی رسمی هستند ، به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند.

 در ادامه این اطلاعیه آمده است: از افراد متقاضی خرید خودرو تقاضا می شود پیش خرید خودرو را صرفاً ازطریق نمایندگیهای مجاز که نسبت به اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام نموده اند انجام دهند.

براین اساس ، به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکتهای عرضه کننده خودرو ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می نماید از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکتهای فاقد مجوز اکیدا خودداری نمایند.

نشریات ، جراید و رسانه های عمومی موظفند درخواست چاپ آگهی های مربوط به پیش فروش خودرو توسط کلیه عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و نیز وارداتی ، شرکتهای واسطه ای ، لیزینگ ، واحدهای صنفی و ... را مشروط به اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت نموده و شماره و تاریخ مجوز اخذ شده را در آگهی درج نمایند.

این گزارش می افزاید: شماره تلفن 22058560 برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن 124 در سراسر کشور، آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل