بازدید 5853
میرسلیم در «با دوربین» تأکید کرد؛

با اتکا به تجربه گذشته، برای نجات وضع اقتصادی کشور فعالیت خواهم کرد

زمانی که محصل فرانسه بودم، با مسلمانانی از کشور تونس،‌ مراکش و ترکیه، انجمن اسلامی مسلمانان را تشکیل دادیم تا آداب و رسوم اسلامی خودمان را حفظ کنیم و از این انجمن هم استقبال خوبی شد. پس از قبول شدن پذیرش من از طریق سفارت ایران، من به دانشگاه پلی‌تکنیک تهران آمدم و در همان سال علاوه بر تحصیل در مقطع دکترا به تدریس نیز مشغول شدم.
کد خبر: ۶۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 01 May 2017
مصطفی میرسلیم، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در نجات دادن وضع اقتصادی کشور با اتکا به تجربه‌های متعدد گذشته موفق شوم.

به گزارش «تابناک»؛ سیدمصطفی میرسلیم در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو که به صورت ضبط شده از شبکه یک سیما پخش شد، در ارتباط با دوران کودکی و جوانی خود، اظهار کرد: پدرم فردی مذهبی بود. تحصیلاتم را در دبیرستان البرز و رشته ریاضی به پایان رساندم. با توجه به شرایط آن زمان به خارج از کشور رفته و در فرانسه کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک اخذ کردم. مشغول تحصیل در مقطع تخصص دکترا بودم که با توجه به شرایط سیاسی آن زمان تصمیم گرفتم به کشور بازگردم.

وی ادامه داد: زمانی که محصل فرانسه بودم با مسلمانانی از کشور تونس،‌ مراکش و ترکیه، انجمن اسلامی مسلمانان را تشکیل دادیم تا آداب و رسوم اسلامی خودمان را حفظ کنیم و از این انجمن هم استقبال خوبی صورت گرفت. پس از قبول شدن پذیرش من از طریق سفارت ایران، من به دانشگاه پلی‌تکنیک تهران آمدم و در همان سال علاوه بر تحصیل در مقطع دکترا به تدریس نیز مشغول شدم.

میرسلیم گفت: از طرفی با توجه به شناخت من از زبان فرانسه به عنوان مدیر بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز انتخاب شدم. از سال ۵۴ تا ۵۷ با دو تعطیلی دانشگاه روبه رو بودیم. در این موارد با همکاری سایر استادها به دنبال موضع‌گیری سیاسی بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 60 آیت‌الله خامنه‌ای از من برای ساماندهی به نهاد ریاست جمهوری دعوت کرد و نهاد ریاست جمهوری رسما با آمدن من شکل گرفت. من این کار را با موفقیت به پایان رساندم. قرار بود به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوم که با توجه به شرایط جنگ بنا شد تا نخست‌وزیری مهندس موسوی ادامه پیدا کند. در همان سال‌ها بود که به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سمت دبیری این شورا تا سال 72 انتخاب شدم.
 
با اتکا به تجربه گذشته، برای نجات وضع اقتصادی کشور فعالیت خواهم کرد
 
میرسلیم افزود: ما فعالیت سیاسی مخفی به عنوان پویای توحید داشتیم. در سال 57 در جریان تظاهرات پس از فوت حاج سیدمصطفی خمینی، تیری به جمجمه من اصابت شد و دیگر نتوانستم در راهپیمایی‌های بعدی شرکت کنم. در همان زمان بود که جامعه اسلامی دانشجویان را هم شکل دادیم. در زمستان 57 به عنوان فرستاده‌ای از طرف این جامعه به نوفل‌لوشاتو رفته و پیام دانشجویان را به امام گفتم. ایشان هم فعالیت‌های جمع ما را تشویق کردند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان خاطراتی از چگونگی تشکیل دولت موقت و همکاری او به همراه حزب جمهوری اسلامی برای برگزاری همه‌پرسی در تاریخ دوازدهم فروردین ماه و همچنین فعالیت‌هایش به عنوان سخنران در التیام بخشیدن به آشوب‌های مختلف در سراسر کشور که پس از انقلاب رخ می‌داد، اظهار کرد: در ادامه فعالیت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای همه‌پرسی و ایجاد آرامش در سراسر کشور در مقابل آشوب‌هایی که توسط منافقین انجام می‌شد فعالیت می‌کردیم. نظر امام این بود تا قانون اساسی را هم به همه‌پرسی بگذاریم. من با آمادگی کامل برای این کار داوطلب شدم. در آن زمان 102 نفر برای ریاست‌جمهوری شرکت کرده بودند که امام نیز در آن شرایط فرمودند میزان رای ملت است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 و همچنین آغاز جنگ تحمیلی، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی از من خواست تا مدیریت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم. ای کاش آن روحیه انقلابی که در آن زمان حاکم بود الان هم برقرار می‌شد. بعد از پذیرفتن این سمت در وزارت کشور رسما فعالیت‌های من در این وزارتخانه آغاز شد. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که ما در آن زمان با آن روبه رو بودیم، موضوع نیروی انتظامی بود. با تصمیم مرحوم آیت‌الله موحدی کنی به عنوان رییس شهربانی موقت انتخاب شدند. در آنجا نیز فعالیت‌هایی انجام داده و سرتیپ وحید دستگردی که بعدا در سال 59 شهید شدند را به عنوان رئیس شهربانی دائم انتخاب کردند.

میرسلیم با بیان اینکه رسیدگی به خانوارهای آسیب دیده از جنگ به عهده معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور قرار گرفت، گفت: در زمانی که در معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور بودم توانستیم با بررسی دقیق و امدادی برای آوارگان جنگی که دارای مشکلات فراوانی بودند کارهای خوبی انجام دهیم. امام خمینی ضمن تقدیر از این کار گفتند خود این جنگ زده‌ها الان لشکری مقابل صدام هستند.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال 59 با آن روبه رو بودیم، انحراف رئیس‌جمهور وقت و فراری دادن او توسط منافقین بود. از سوی دیگر، شهادت 72 تن از مقامات ارشد کشور و واقعه هفتم تیر برای ما بسیار هولناک بود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 60 آیت‌الله خامنه‌ای از من برای ساماندهی به نهاد ریاست جمهوری دعوت کرد و نهاد ریاست جمهوری رسما با آمدن من شکل گرفت. من این کار را با موفقیت به پایان رساندم. قرار بود به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوم که با توجه به شرایط جنگ بنا شد تا نخست‌وزیری مهندس موسوی ادامه پیدا کند. در همان سال‌ها بود که به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سمت دبیری این شورا تا سال 72 انتخاب شدم.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای از من خواستند در وزارت فرهنگ مشغول شوم و از سال 72 با اولین نمایشگاه قرآن کار پربرکت خود را شکل دادیم. از جمله این کارها تأسیس دانشکده قرآن‌پژوهی بود. در حوزه‌هایی مثل جهانگردی و ایرانگردی هم فعالیت‌هایی انجام دادیم. فیلم‌های فاخری تولید کردیم که بعد از آن نظیرش را کمتر دیدیم.

میرسلیم گفت: در سال 75 مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند تا ساختار جدیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدهند. از همان سال بنده به عضویت این مجمع در آمدم و تا امروز با سمت عضویت مجمع تشخیص مصلحت، ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی و علمی را بر عهده دارم. امروز افتخار می‌کنم که در تصمیم‌گیری بیش از هزار بند از سیاست‌های کشور حضور داشتم و می‌دانم که چگونه می‌توان کشور را با آن سیاست‌ها به سمت اهدافش پیش برد.

وی افزود: در سال 76 آقای خاتمی از من برای برنامه دادن در وزارت فرهنگ و ارشاد دعوت کردند. من به ایشان گفتم که برنامه بخواهید می‌دهم اما با توجه به آنکه شعارهای شما از آنچه که ما پیش از این انجام می‌دادیم متفاوت است، بهتر است فردی شبیه به تفکرات خود را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی کنید.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد نحوه ورودش به شرکت ایران خودرو نیز گفت: در سال 76 بعد از بازدید از ایران خودرو پرسیدم که برای قوه محرکه خودرو چه اندیشیده‌اید، آنها گفتند قوه محرکه آن فرانسوی است. من گفتم باید وارد صحنه طراحی شوید و همان جا از بنده دعوت شد تا برای طراحی موتور با آنها همکاری کنم. من نیز با استفاده از جوانان ایرانی کار طراحی را شروع کردم، نیروهای متخصص را استخدام کرده و طبق راهبرد دانشگاه امیرکبیر طراحی ساخت موتور ملی را با استفاده از انرژی گاز که مصوبه‌اش را از دولت آقای خاتمی گرفتیم طی دو سال به انجام رسانیده‌ام که آقای احمدی‌نژاد از آن رونمایی کرد.

وی سپس به تشریح چگونگی تولید موتور دیزل سنگین پرداخت و گفت: در ادامه فعالیت‌هایم از من دعوت شد تا سیاست فدراسیون نجات غریق را بر عهده بگیرم. امروزه ما 140 هزار نفر که 40 هزار نفر آنها خانم هستند غریق نجات داریم.

میرسلیم در پایان گفت: امیدوارم در نجات دادن وضع اقتصاد کشور با اتکا به تجربه‌های متعددی که در زمینه‌های علمی و ... داشتم بتوانم موفق شوم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر