بازدید 26581
بسته خبری «تابناک»؛

کنایه ظریفِ ظریف به منتقدان خرید هواپیما/ هشدار سردار جزایری به نامزدهای ریاست جمهوری/ محمدرضا خاتمی: ما تضمین روحانی هستیم/ بازی جدید «اصولگریان بدلی» برای احیای روحانی؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «جامعه مدرسین چه کسی را اصلح شناخت؟»، «ادامه انتقاد لاریجانی از وعده افزایش یارانه کاندیداها»، «مدعیان دموکراسی نامزدها را فله‌ای رد کردند»، «ابرچالش مطرح کشور از نظر جهانگیری» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 02 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جامعه مدرسین چه کسی را اصلح شناخت؟

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظائف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد، و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها، و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 1396/02/08 مطرح و با اکثریت قاطع آرای حاضرین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.


ادامه انتقاد لاریجانی از وعده افزایش یارانه کاندیداها

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانبا اشاره به اینکه مخالف یارانه دادن به حوزه نشر نیستیم اما باید توجه داشت که کلید این مسئله همواره دست دولت بوده و متأسفانه پرداخت یارانه یک روز انجام شده و یک روز انجام نشده است، ادامه داد: باید بدانیم اگر از ظرفیت یارانه برای تحرک موتور تولید استفاده کنیم بیشتر به نفع‌مان خواهد بود. رئیس مجلس در ادامه با اشاره به شعارهایی که درباره افزایش یارانه‌ها داده می‌شود، گفت: گاهی شعارهایی درباره افزایش یارانه داده می شود که این شعارها به صلاح مملکت نیست، نمی دانم مطرح کنندگان این شعارها از کجا می خواهند منابع آن را تامین کنند.


اگر صالح برای اصلح کنار نرود خائن است

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه شهرکرد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به ما یاد دادند که ورود به سیاست عبادت است اما باید اصول و قواعد آن را دانست و آن‌ها را به درستی اجرا کرد. وی با تاکید بر اینکه انتخاب افراد نباید بر اساس مسائل طایفه‌ای و قومی باشد، افزود: یکی از اصول در مباحث انتخابات انتخاب فرد اصلح است و بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) صالح باید به نفع اصلح کنار رود چرا که این مسأله به نفع جامعه است. دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه مطرح ساختن صالح مقبول یک انحراف است، خاطرنشان کرد: سیره اهل‌بیت به ما گوشزد می‌کند تحت هر شرایطی به دنبال معرفی اصلح باشیم و از آن حمایت کنیم از طرفی دیگر صالح اگر برای اصلح کنار نرود خائن است مشکل ما این است که بعضی مواقع چند نفر صالح در برابر هم قرار می‌گیرند، اصلح را باید به میدان کشید.

 

کنایه ظریفِ ظریف به منتقدان خرید هواپیما

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با ایسنا و در جواب به منتقدان خرید هواپیما گفت: این رفت و آمدها و گفت‌وگو در نهایت تبدیل به قرارداد می‌شود و این قراردادها به ساخت کارخانه، افزایش صادرات و هر آن‌چه که نیاز کشور است تبدیل خواهد شد. به طور مثال در مورد موضوع خرید هواپیما نگاه کنید همین دوستانی که این اتهام را مطرح می‌کنند که این رفت و آمدها بی‌فایده بوده است، از خرید هواپیما با عنوان "پرواز هواپیماهای کاغذی در فضای انتخابات" نام می‌بردند. اکنون این هواپیماهای کاغذی روی زمین است و خود آقایان بر آن سوار شده‌اند.


یکی از کاندیداها در مناظره مرزهای اخلاق را زیر پا گذاشت

محم رضا تابش گفت: فضای جامعه هنوز انتخاباتی نشده است. مناظره نتوانست فضای جامعه را انتخاباتی کند . در این مناظره آقای روحانی در قامت رئیس‌جمهور توانست سنگینی و وزانت خود را حفظ کند. آقای رئیسی متین ظاهر شد و سعی کرد وارد مناقشات نشود و آقایان هاشمی‌طبا و میرسلیم در قامت دو عنصر تکنوکرات با توجه به مشی اداری‌شان توانستند مسائل و موضوعات را مطرح کنند. آقای جهانگیری هم برای عامه مردم فراتر از تصور ظاهر شد؛ البته ما که ایشان را می‌شناختیم، می‌دانستیم که احاطه خوبی بر مسائل و موضوعات دارد و می‌تواند از دیدگاه خود با ادب دفاع کند. آقای قالیباف نیز موارد خوبی را مطرح کرد اما در جاهایی مرزهای اخلاق را زیر پا گذاشت. همه اینها قدری در گرم‌تر کردن فضا تعلل کرده‌اند. شاید یک دلیلش این باشد که تصور عموم مردم این است که نتیجه انتخابات به نظرشان روشن است، چراکه عموماً رؤسای‌جمهور در کشور ما دو دوره‌ای بوده‌اند. البته قدری هم به مشکلات و گرفتاری‌ها و توقعات و انتظارات مردم برمی‌گردد. جماران این خبر را منتشر کرد.


هشدار سردار جزایری به نامزدهای ریاست جمهوری

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارنظر برخی سیاسیون: به صورت کتبی خواسته‌ایم تا نامزدها و یا رسانه‌ها از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است خودداری کنند.عامل اصلی دور شدن سایه جنگ از کشور آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح در کنار مردم آگاه است و درصد تأثیرگذاری سایر عوامل از جمله مشکلات داخلی و خارجی آمریکایی‌ها و یا دیپلماسی، در برابر آن ناچیز است. با توجه به آمادگی و توان دفاعی بالا و روحیه و انگیزه نیروهای مسلح قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم. فارس این خبر را منتشر کرد.


مدعیان دموکراسی نامزدها را فله‌ای رد کردند

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از ردصلاحیت فله‌ای کاندیداهای انتخابات شوراها توسط اصلاح طلبان، اظهار داشت: با آنکه اصلاح طلبان همیشه دم از انتخابات آزاد و حق تعیین سرنوشت توسط خود مردم را می‌دهند؛ اما متأسفانه بسیاری از چهره‌های موجه رد صلاحیت‌ شده‌اند. وی افزود: افراد صلاحیت‌ شده عموما منتسب به رقیب آنها در انتخابات هستند و این اتفاق در حالی رخ داده که در این رابطه هیچ جواب قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده نمی‌شود. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم ورود صریح و جدی لزوم ورود رئیس مجلس، عنوان کرد: جالب است افرادی که نامزدهای انتخابات شوراها را ردصلاحیت کرده‌اند افراد مدعی دموکراسی و مخالف نظارت استصوابی هستند؛ حال که نوبت به خود آنها رسیده است، رقبای خود را فله‌ای رد کرده‌اند.


توضیحات آشنا درباره عدم پخش یکی از برنامه‌های تبلیغات روحانی

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: برنامه آقای روحانی ضبط شده و آماده بود و قرار بود که بامداد امروز پخش شود اما ظاهراً در اعلام تاریخ پخش این برنامه اشتباهاتی رخ داده بود. بر اساس اعلام جدید این برنامه بامداد روز چهارشنبه پخش خواهد شد. ویدرباره برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه قرار است در مناظره بعدی وقت پاسخگویی به اتهامات، به روحانی داده شود گفت: ما نیز این اخبار را در رسانه‌ها شنیده‌ایم و هنوز به صورت کتبی در جریان نتیجه شکایت در کمیته نظارت بر تبلیغات قرار نگرفته‌ایم. جماران این خبر را منتشر کرد.


کلاه زردها قصد اختلال در برنامه روز کارگر رئیس جمهور را داشتند

سهیلا جلودارزاده در گفت و گویی‌ به دادن توضیحاتی درباره حواشی برنامه سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور در جمع کارگران پرداخت و گفت: رئیس جمهور روز گذشته در جمع کارگران و در محل حرم مطهر امام حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت. در خلال سخنرانی ایشان تعدادی که مشخص بود سازماندهی شده اند مدام شعارهایی می دادند و حتی در زمانی که رئیس جمهور آمارهای درستی از کشور مطرح می کردند فریاد می زدند "دروغ است،‌ دروغ است". این افراد 50 - 60 نفر بودند که همگی با کلاه های زرد به محض ورود به مراسم شعارهایی سرمی‌دادند. آنها به صورت سازماندهی، این شعارهای از پیش تعیین شده را در میان جمعیت فریاد می زدند که در نهایت نیز توسط کارگران ساکت شدند، چون هدف آنها اختلال در مراسم و فتنه گری بود که با وجود این، باز هم در آزادی کامل توانستند شعارهایشان را بگویند. سحر نیوز این خبر را منتشر کرد.


محمد رضا خاتمی: ما تضمین روحانی هستیم

محمد رضا خاتمی به روزنامه «اعتماد» گفت: تنها انتظار ما از دولت آقای روحانی این بود که با عقلانیت، تدبیر و دوراندیشی نگذارد کشور سقوط کند. نه‌تنها در این چهار سال این امر محقق شد بلکه فراتر از آن هم به دست آمد. تضمین آقای روحانی خود ما هستیم. مجموع نیروهای اصولگرا را در نظر بگیریم ممکن است ۳۰ تا ۳۵ درصد رای را بیاورند. بقیه طرفداران نیروهای اصلاح‌طلب خواهند بود که امیدواریم در دوره اول پیروزی قاطعی را برای آقای روحانی رقم بزنند. برخی رقبای آقای روحانی کار بسیار خطرناکی برای خودشان انجام داده‌اند و متوسل به شعارهایی شده‌اند که نخستین بازتاب و انعکاسش به خودشان خواهد بود. اگر می‌گویند مبارزه با فساد سوابق آنها در این امر چیست؟ آن زمان که امکانات و اختیارات در مبارزه با فساد داشتند چه کار کردند که حالا بخواهند انجام دهند؟ آیا آن زمان که اختیاراتی داشتند از آن طبق قانون استفاده کرده‌اند یا خیر؟ دوستانی که در این میدان وارد شده‌اند شعارهایی را انتخاب کرده‌اند که سم مهلکی برای خودشان خواهد بود. با موارد و موضوعاتی که خودشان درگیرش خواهند بود، از پس پاسخگویی در مناظره‌ها و مصاحبه‌ها برنخواهند آمد. آیا سابقه و کارنامه قابل قبولی در این امور داشته‌اند؟ در امر مدیریت و مبارزه با فساد چه کارنامه‌ای داشته‌اند؟ آیا فقط برای تخریب آمده‌اند؟ وقتی مردم در این امور متمرکز شوند، آرای آنها ریزش بیشتری خواهد کرد.


بازی جدید «اصولگریان بدلی» برای احیای روحانی؟

اصلاح طلبان قرار است که دوباره با استفاده از نام اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری کار تبلیغاتی خود را پیش ببرند تا شاید وضعیت نگران‌کننده روحانی در نظرسنجی‌ها را جبران کنند. این ستاد که بهروز نعمتی قرار است ریاستش را برعهده بگیرد، امروز با حضور محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در تهران آغاز به کار کرده است.سبقه اصولگرایانی که خود را حامی اصلاح طلبان و کاندیداهای آنها معرفی می‌کنند، به سال 88 بازمی‌گردد؛ آنجایی که فردی نه چندان مشهور یک ستاد به نام اصولگریان به راه انداخت و ستادش را "ستاد مرکزی جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم معرفی کرد. اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده بودند که اصولگرایان به احتمال بسیار زیاد پیروز انتخابات خواهند شد لذا برای ایجاد تغییر در افکار عمومی نیاز بود که اعلام شود اصولگرایان هم حامی میر حسین موسوی هستند. حالا اصلاح طلبان قرار است که دوباره با استفاده از نام اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری کار تبلیغاتی خود را پیش ببرند تا شاید وضعیت نگران‌کننده روحانی در نظرسنجی‌ها را جبران کنند. ماموریت این کار هم به یک عضو لیست اصلاح‌طلبان! به نام بهروز نعمتی واگذار شده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


۸۰ هزار ایرانی مبتلا به ام‌اس

حسین پاک‌دامن در کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت: متأسفانه بیماری ام‌اس در کشور ما بسیار شایع بوده و برخلاف تقسیم‌بندی جغرافیایی که حداکثر باید 3 هزار مورد باشد اکنون بالای 80 هزار نفر است.وی افزود: ام‌اس شایع‌ترین علت ناتوانی مغزی و جسمانی در جوانان به شمار رفته و در زنان شایع‌تر است. همچنین بیشتر افراد 20 تا 40 سال را گرفتار می‌کند.


ابرچالش مطرح کشور از نظر جهانگیری

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در چهارمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور که به عنوان ابرچالش مطرح است، بیکاری است، گفت: معتقدم برای حل مسأله بیکاری با همه عظمتی که دارد می توانیم راهکار پیدا کنیم.


طرح قالیباف برای وزارت امور خارجه

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در دولت مردم «وزارت خارجه و تجارت بین الملل» را تشکیل خواهم داد. وی افزود: دیپلماسی باید در خدمت اقتصاد کشور باشد و این مهم نیاز به تغییر ساختار وزارت خارجه دارد. لذا طرح تشکیل وزارت خارجه و گسترش تجارت بین الملل از اولویت‌های دولت بنده در صورت پیروزی است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان