بازدید 47981
حادثه در یکی از معادن زغال سنگ آزادشهر؛

انفجار معدن 15 مصدوم و 40 مفقود بر جای گذاشت/ احتمال افزایش محبوس شدگان به 80 تن/ آغاز حفر تونل فرعی برای رسیدن به محبوس شدگان/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار امروز / خروج پیکر دو کارگر جان باخته از معدن

ساعتی پیش، معدن آزادشهر بر اثر اتفاقی نامعلوم منفجر شد تا نیروهای امدادی روانه آنجا شوند. بر اساس گزارش های مختلف، احتمالاً 40 تا 80 تن از کارگران معدن زیر آوار محبوس شده‌اند. این در حالی است که حادثه تا این لحظه 24 مصدوم برجای گذاشته است.
کد خبر: ۶۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 03 May 2017
معدن آزادشهر ساعتی پیش بر اثر اتفاقی نامعلوم منفجر شد تا نیروهای امدادی روانه آنجا شوند. از جزییات حادثه تا این لحظه خبری در دست نیست.

معدن زغال سنگ زمستان یورت در 14 کیلومتری شهرستان آزادشهر و در 90 کیلومتری گرگان قرار دارد و بخش عمده زغال معادن شرکت صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود را تأمین می کند.
به گزارش «تابناک»؛ صادق علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در این باره به مهر گفت: انفجار حوالی ساعت 12 ظهر چهارشنبه در معدن زمستان یورت آزادشهر حادث شده و ظاهراً شماری از کارگران زخمی شده‌اند. نیروهای امدادی منطقه در محل حادثه حضور دارند، ولی هنوز جزییاتی از آن در دست نیست.

وی افزود: به گفته مسئولان محلی نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند و نیروهای مدیریت بحران و امدادی از مرکز استان به سمت آزادشهر حرکت کرده‌اند.

اخبار تکمیلی در این باره را اینجا بخوانید
 
فرماندار آزادشهر آمار آسیب دیدگان را تأیید نکرد
 
14:00 هرچند خبرهای منتشره در فضای مجازی از آسیب دیدن ۴۰ کارگر در این حادثه خبر می‌دهند، حبیب شفایی، فرماندار آزادشهر در گفت‌وگو با مهر گفت: علت و عمق این حادثه هنوز مشخص نیست و آمار منتشره در خصوص آسیب دیدگان این انفجار صحت ندارد.

گفتنی ا‌ست، در این معدن، حدود 500 تن مشغول به کار هستند. آخرین حادثه در معادن آزادشهر به مردادماه سال گذشته در معدن قشلاق بازمی‌گردد که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو تن شد.
 
انفجار معدن 15 مصدوم و 40 مفقود برجای گذاشت
 
۴۰ کارگر در زیر آور محبوس هستند

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در این باره به فارس گفت: این حادثه ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً 55 تن در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان 15 تن بوده که 6 تن از آنها با اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند. طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً 40 تن زیر آوار محبوس شده‌اند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: شش تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان در منطقه حضور دارند و در حال کمک به حادثه دیدگان هستند. همچنین به کمک بالگردهای هلال احمر، سیستم‌های تنفسی به منطقه اعزام شده است.
 
اسامی دوازده تن از مصدومان حادثه
 
15:00 اسامی دوازده کارگر زخمی شده در انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر اعلام شد. بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر، اسامی کارگران به شرح ذیل است:

1.علی گنجی وطن
2. محمد میر عرب
3.عزیز اله نکویی
4. تقی طاهر دوست
5. خادم میر دار
6. حسین محمودی
7. مهدی اونق
8. حسین میردار وطن
9. حسن علیخانی
10. محمد نصرتی
11. علی مسعودی
12. جهانگیر سارانی

این مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند.
 
 انفجار معدن 15 مصدوم و 40 مفقود بر جای گذاشت/ احتمال افزایش محبوس شدگان به 80 تن/ آغاز حفر تونل برای رسیدن به محبوس شدگان/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار امروز / خروج پیکر بی جان دو کارگر معدن
 
احتمال افزایش شمار محبوس شدن به 80 نفر
 
15:15 پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور به فارس گفت: از زمان وقوع انفجار تا این لحظه 12 کارگر معدن از زیر آوار درآمده و 4 نفر به بیمارستان حضرت معصومه(س)  آزادشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این معدن شامل دو قسمت بوده که 40 نفر در یک قسمت معدن و 30 تا 40 نفر دیگر درسمت دیگری از معدن گرفتار شدند، افزود: وضعیت یک نفر از مصدومین به شدت وخیم بوده و سایر مصدومان نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد:‌ اورژانس 14 دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرده و نیروهای ما در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول کمک به حادثه دیدگان هستند.
 
آغاز حفر تونل فرعی و آواربرداری معدن آزادشهر

15:30 کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شد.
 
صادقعلی، مدیر کل مدیریت بحران گلستان در این باره به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

وی افزود: نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمی توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.
 
تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن زغال سنگ آزاد شهر
 
15:36 هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از استقرار بازپرس دادسرای آزادشهر در محل حادثه معدن زغال سنگ  زمستان یورت خبر داد و گفت: پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه تلفات این حادثه هنوز مشخص نیست تصریح کرد: ظاهرا تعدادی از کارگران در معدن محبوس هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن اعلام نشده است.
 
انفجار معدن 15 مصدوم و 40 مفقود بر جای گذاشت/ احتمال افزایش محبوس شدگان به 80 تن/ آغاز حفر تونل برای رسیدن به محبوس شدگان/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار امروز / خروج پیکر بی جان دو کارگر معدن 
 
افزایش شمار مصدومان به 24 تن
 
15:44 حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه آماری از تعداد کارگران محبوس در معدن اظهار کرد: بر اساس گمانه زنی‌ها حدود ۳۰ تا ۵۰ کارگر در معدن گرفتار بوده وبه دلیل حجم قابل توجه گاز موجود در معدن خروج آن‌ها به دشواری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصدومیت ۲۴ تن در حادثه انفجار معدن خاطر نشان کرد: ۲۴ کارگری که برای نجات سایر افراد محبوس به درون معدن رفته بودند دچار گاز گرفتگی شده و این مصدومان افرادی نیستند که زمان انفجار در معدن بوده باشند.

وی از انتقال مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و اذعان کرد: ۲۴ کارگری که دچار گازگرفتگی شده اند از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده تا روند درمانی خود را طی کنند. 
 
بستری شدن هشت کارگر حادثه معدن آزادشهر در مراکز درمانی
 
16:50 هشت کارگر حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در مراکز درمانی بستری شدند. علیرضا کمال غریبی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گلستان گفت: حدود 15 تا بیست نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: حادثه انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر امروز روی داد و حدود 50 نفر هم اکنون در داخل معدن محبوس هستند.

هم اکنون نیروهای تخصصی امداد و نجات با حفر تونل و آواربرداری در تلاش هستند تا وارد معدن شوند اما به دلیل وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.
 
جسد 2 کارگر از زیر آوار خارج شد

17:40
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: هفت نفر از کارگرانی که برای نجات مجروحان و محبوس شدگان به داخل عمق تونل رفته بودند دچار مشکل تنفسی شده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه دو جسد از کارگران معدن‎کار از زیر آوار خارج شده است از بستری شدن 25 کارگر معدن زغال‎سنگ در بیمارستان خبر داد.
 
انفجار معدن 15 مصدوم و 40 مفقود بر جای گذاشت/ احتمال افزایش محبوس شدگان به 80 تن/ آغاز حفر تونل برای رسیدن به محبوس شدگان/ تشکیل پرونده قضایی برای انفجار امروز / خروج پیکر بی جان دو کارگر معدن 
 
تونل آسیب دیده و امدادرسانی به سختی انجام می‌شود

18:12 مدیرکل بحران گلستان گفت: علی‌رغم نیروهای امدادی که از شهرهای گوناگون از صبح فرستاده شده، نجات کارگران محبوس در معدن زمستان یورت انجام نگرفته و تونل آسیب دیده است. کار بسیار پیچیده است و هر اشتباهی ممکن است فاجعه به بار بیاورد. لذا کار آهسته و با دقت انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم افراد محبوس زنده باشند ولی تا زمانی که به تونل دست پیدا نکنیم نمی‌توان چیزی گفت. 
 
اسامی 28 نفر دیگر از حادثه‎دیدگان

18:20 اسامی 28 نفر دیگر از حادثه‎دیدگان: عباس عادلی، روح‎الله سوسرایی، حسن علیخانی «شاه‎رضا»، علی‎محمد کمال‎وطن، حسین میردار، حسن علیخانی «برزعلی»، حسین محمودی، شهمرادی، تقی طاهردوست، خادم میردار، علی گنجی‎وطن، مهدی اونق، عزت نکویی و سیدمحمد میرعرب از جمله مصدومان این حادثه هستند.

از دیگر حادثه‎دیدگان اسامی عقیل سوسرایی «یحیی»، جهانگیر سارانی، علی مسعودی، حسن رجبلو، محمد نصرتی، محسن زمانی، حسن سوسرایی «رمضان»، حبیب کمالی، قدرت نکویی، علی قانچی، عبدالله محمدی، علی‎اصغر علیخانی، حسن مسعودی و موسی بهشتی به چشم می‎خورد. 
 
«وان تراتور» به کمک امدادگران معدن آزادشهر آمد

20:03 با اضافه شدن دستگاه هوادهی پیشرفته (وان تراتور) کار دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر سرعت بیشتری گرفت. این دستگاه مخصوص تجهیزات فنی تونل است و کمک می‌کند اکسیژن سریع‌تر وارد تونل ورودی معدن شود.

راه ورودی و خروجی معدن زمستان یورت آزادشهر فقط از یک تونل بود که به همین علت کار امداد و نجات را سخت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۷
طوری نیست. احتمالا تقصیر شهرداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خودتو مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
تشریف بیارید ایران در خدمتتون باشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خدا به فریادشون برسه با امکاناتی که ما داریم بعید است بتوان کمک زیادی بهشون بکنیم.خدا به داد زنو بچشون برسه
ناشناس
| China |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
زیاد سخت نگیرید. دولت حتما جوابگوی این فاجعه خواهد بود. البته اگر به گردن تحریم نیاندازند چون برجام حتی آب خوردن رو هم سهل کرده است.
خدا کنه خبر دروغ باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خبر راسته داداش
کارگر ها اگر اعتراض کنند دهانشان خورد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خورد نه ! خرد . ا
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
عزا عزاست فردا ، روز عزاست فردا
بیت فریدون اینا ماتم سراست فردا
امیدوارم تلفات حداقلی داشته یا ندلشته باشد. خدا به خانواده هایشان رحم کند.
گل و بلبل است ولی در هر حال ما می توانیم !!!
باز هم حادثه باز هم مرگ ،این کارگرهای بیچاره، که دنبال نون حلال تا کجا رفتند. خدا کنه که همگی زنده بمانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
آمین .
معادن زغال خطرات زیادی دارند
پاسخ ها
حسن آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
واقعا؟!!! ممنون که گفتی
من یه بار تو قنادی کار می کردم. صاحب کارم بهم مرخصی نداد منم یه گونی شکر رو همرا با آب جوش تو چاهک اتاق فر ریختم تا اعتراضمو نشون داده باشم. تا عبرتی برای صاحب کار ها باشه. زنده باد حقوق کارگرها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
خو فازت چی بوده دقیقا؟
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
پس شکر زیادی خوردی ناقلا
خدا به خیر کند
خدایا خودت کمک کن
خدایا این ها هم به اندازه اتش‌نشانان و بقیه مردم آسیب دیده در ساختمان پلاسکو عزیز هستند و شاید خانواده‌هاشون به حضورشون محتاج تر! ای کریم رحیم بنده نواز رحم کن . کمک کن کسی آسیب نبینه و همه زنده و سلامت باشند و نجات پیدا کنند امین یا رب‌العالمین
تو یی مملکت گل و بلبل ٬هر چند هفته یک بار فاجعه ای خواهیم داشت.بله ما می توانیم!!!!!،!!!!!!!!!!
آرزو میکنم کیفیت و کمیت امدادی، اُرژانسی و سایر خدمات لااقل به اندازه دوبی، قطر، کویت و ترکیه باشد، آمریکا و کانادا و آلمان و ژاپن پیشکش!
متاسفانه ايمني در معادن جدي گرفته نمي شود
انشااله هر چه زودتر خوب شوند تا بتوانند دوباره شلاق بخورند .
خدایا به انها رحم کن
الان وزیر صنعت بیانیه میده که تقصیر دولت قبل بوده که معدن رو ایمن سازی نکرده و البته ملت نگران نباشند چون تمام کارگران بیمه بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
شما به همون آقایی که انگ 4 درصدی میزنه و خودش از همه بدتره و فقط به 4 درصدی ها مجوز ساخت برج میده تو تهران رای بده گلم
چرا بر سر این مملکت اینقدر بلا و نکبت می بارد؟؟؟!!!
خدا کنه همه سالم بیرون بیان.
بايد تا قبل از اتمام انتخابات منتظر حوادث غير مترقبه باشيم مثلا از سفر هوايي پرهيز كنيم
خدا به خانواده شون صبر عنايت كند . كار معادن از مشاغل سخت ميباشد. حتما وزير صنعت و معادن مثل وزير راه و شهرسازي ميگه كه بيمه هستند حادثه آتش سوزي قطار در سال گذشته سمنان !!!!
یه تعداد آدم هستن که نشستن خونه پشت کامپیوتر و موبایل و منتطر یه اتفاقی تو ایران بیوفته و شروع میکنن به نظر دادن و سرکوب کردن کشور و هرچی هست و داریم بکوبن و مسخره کنن بعد این ادم ها اسم خودشون و میزارن روشنفکر منطقی حرع زدن و واقع بین و وطن پرست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
خوب چند تا محافظ با ماشین مدل بالا بده من هم میرم بازدید.
ضمن قدردانی و درود به تلاش های نیروهای مؤثر و فداکار، اساساً فرهنگ ارائه خدمات نجات، امداد و اُرژانسی سامانمند (سیستماتیک) در ایران افتضاح است و نیاز به بازنگری بنیادین صادقانه بر محور انساندوستانه دارد.
خدا خودش بهشون کمک کنه بیاین بجای حرف زدن همه واسه نجاتشان دعا کنیم امن یجیب آلمظتر اذا دعا ویکشف السوء
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
مضطر
خدایا همشونو سالم و سلامت بر گردون بیرون
آمین
انشالله همه سالم و سلامت بيرون بيان.
خدا یا به خانواده های ان عزیزان رحم کن
یکی از کارگرا گفته سه ماه یکبار حقوق میگیریم اونم ماهی ۸۰۰....
مگه قراره شما حقوقم بگیرید... اصلا مگه شما شهروند این مملکتید که حقوق و بیمه و ایمنی کارم میخواید؟! از اقتصاد مقاومتی، اقتصادش به یه عده رسیده و مقاومتش به شماها...
کار در معدن جزو مشاغل سنگین و البته با دستمزد ناچیز هست
خدایا خودت به حرمت دستان پینه بسته شان همان دستانی که پیغمبر بر آن بوسه زد و اشک چشمان دوستان و خانوادشان آنها را زیر آوار نجات بده
راحت شدن از دست این همه زجر و بدبختی و کارگری . خدا بیامرزتشون .
كسي مي داند صاحب امتياز معدن از ان كيست ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
اعلام شده بسیج یکی راست بگه واقعا.
خبر بسیار ناراحت کننده ای بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان