بازدید 6379
۴
تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت؛

تکرار عبور ناکام شاخص کل بورس از کانال 80 هزار واحد + نمودار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته منتهی به سیزدهم اردیبهشت، با رشد 0.46 درصدی به کار خود پایان داد. شاخص کل در دو روز پایانی هفته قبل، پس از لمس کانال 80 هزار واحدی، نتوانست ثبات داشته باشد و دوباره به کانال قبلی و در جایگاه 79 هزار و 969 واحد برگشت.
کد خبر: ۶۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 05 May 2017
تکرار عبور ناکام شاخص کل بورس از کانال 80 هزار واحدشاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته منتهی به سیزدهم اردیبهشت، با رشد 0.46 درصدی به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در اولین روز هفته گذشته بورس، یعنی شنبه نهم اردیبهشت، در حالی شاخص کل بورس کار خود را شروع کرد که در آخرین روز کاری قبل از شنبه، شاخص کل با رشد 171 واحدی به رقم 79 هزار و 597 واحد دست یافته بود و شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش 129 واحدی به 17 هزار و 575 واحد رسیده بود. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه شاخص کل را داشتند و در مقابل نماد معاملاتی گروه سایپا، ایران ترانسفو و فولاد خراسان نیز مانع از رشد بیشتر شاخص کل شده بودند. روز ابتدایی هفته شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد 158 واحدی (معادل 2/ 0 درصد) در سطح 79 هزار و 756 واحد متوقف شد و در مرز ورود به کانال 80 هزار واحدی قرار گرفت و به این ترتیب بازدهی بورس با وجود گذشت 6 هفته از سال 96 به بیش از 2/ 3 درصد رسید. در ابتدای ساعات معاملاتی روز شنبه گذشته شاخص کل بورس تحت تاثیر تحرکات مثبت قیمتی در نمادهای پالایشی تا محدوده ورود به کانال 80 هزار واحدی نیز پیش رفت اما در نهایت نتوانست از سطح 80 هزار واحد عبور کند. در این روز، نمادهای متعلق به پالایشی ها بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند.

در دومین روز هفته، یعنی یکشنبه دهم اردیبهشت، شاخص بورس بازهم به رشد خود ادامه داد، ولی رشد اندک 29 واحدی معادل 04/ 0 درصد را ترجیح داد و به رقم 79 هزار و 785 واحد رسید تا چالش عبور از مقاومت 80 هزار واحدی همچنان پیش روی شاخص قرار گرفته باشد. روز یکشنبه گروه بانک‌ها در تالار شیشه ای پیشرو بودند. نمادهای بانک ملت و تجارت، به عنوان دو نماد بانکی در بورس تهران، تاثیر مثبتی در رشد شاخص داشتند. 

تکرار عبور ناکام شاخص کل بورس از کانال 80 هزار واحد

سومین روز هفته در تالار شیشه ای در حالی پایان یافت که، شاخص بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه با رشد 41 واحدی به سطح 79 هزار و 827 واحد رسید. در این روز شاخص گروه بانکی در محدوده حمایتی مهمی قرار گرفت و خبر گشایش‌های جدید در فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌ها باعث شد صنعت بانکداری در بورس دوباره در بازار خودنمایی کند. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، پیش از این چنین به‌نظر می‌آمد که فعالان بازار منتظر خواهند ماند تا تکلیف نمادهای بانکی متوقف باقی‌مانده روشن شود. انتظار می‌رفت که اگر قرار است حرکتی در نمادهای بانکی صورت گیرد، احتمالا پس از بازگشت نماد بانک صادرات به تابلو خواهد بود. اما حالا به‌نظر می‌رسد که بازار دیگر تمایلی برای انتظار کشیدن ندارد و حتی پیش از بازگشایی «وبصادر» حاضر است در نقش خریدار ظاهر شود بنابراین رفته‌‌رفته باید منتظر مشخص شدن کف‌های قیمتی نمادهای بانکی باشیم.

روز ورود شاخص کل به کانال 80 هزار واحد

سه شنبه هفته گذشته، بالاخره شاخص کل بورس توانست به کانال جدید راه پیدا کند ولی نتوانست ثباتی داشته باشد و در نهایت با رشد 115 واحدی به رقم 79 هزار و 942 واحد رسید. چهارمین روز بورس تهران، به جز شاخص بازار اول که 62‌ واحد افت کرد همه شاخص‌های بورسی، صعودی بودند. همچنین شاخص کل هم‌وزن در روز سه شنبه تقریبا 3/ 0 درصد رشد کرد و به سطح 17 هزار و 653 واحد رسید.

آخرین روز بورس چگونه گذشت؟

شاخص کل بورس روز چهارشنبه هر چند توانست از کانال 80 هزار واحد‌ی عبور کند اما باز هم نتوانست در این سطح پایدار بماند. نماگر این بازار که در ساعات ابتدایی تا سطح 80 هزار و 99 واحد نیز رسید، در ادامه روند نزولی به‌خود گرفت و در نهایت در سطح 79 هزار و 969 هزار واحد آرام گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز رشد 3/ 0 درصدی را به ثبت رساند. خدمات انفورماتیک بیشترین اثر را بر رشد شاخص به‌جای گذاشت به این ترتیب شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال با رشد 5/ 3 درصدی مواجه شده و طی بازه مزبور روندی یکپارچه صعودی را تجربه کرده است.






تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
سرمایه گذاری دربورس ایران اشتباه استراتژیک است
بورس بیش ازسه ساله که درکمای عمیق فرورفته
بورس=بازار ورشکسته روبه سقوط
بابازگشایی نمادبانکهاکه ماههاست بسته شده سقوط تاریخی بورس اتفاق خواهدافتاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار