بازدید 8575

۹ جوابیه از سوی دستگاه‌ها پس از مناظره دوم

کد خبر: ۶۹۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 06 May 2017
برخی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی مطالبی مطرح کردند که با واکنش دستگاه های مربوط روبه رو شد.

به گزارش ایرنا، در زیر بخش هایی از این جوابیه ها آمده است.
 
** زنگنه: در قرارداد کرسنت هیچ جریمه ای نشدیم/قدرتمندانه در حال دفاعیم
 
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره عصر دیروز گفت: «ما قرارداد کرسنت داشتیم که به خاطر آن 14.5 میلیارد دلار جریمه شدیم؛ می گوییم به خاطر کرسنت جریمه شدیم، کرسنت بد است اما به دلیل عدم اجرای آن در دولت نهم و دهم جریمه شدیم.»
 
بیژن زنگنه وزیر نفت در واکنش تلگرامی به اظهارات این نامزد ریاست جمهوری گفت:
«ما در مورد کرسنت هیچ جریمه ای نشده ایم و قاطعانه و قدرتمندانه در حال دفاعیم. البته به دلیل ضعف دولت گذشته ما به عدم اجرای قرارداد محکوم شدیم».
 
در این رابطه حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: «پرونده کرسنت در مرحله داوری است و هنوز به پایان نرسیده و رقم‌ها نیز این ارقامی که در شایعات گفته می‌شود، نیست.»
 
** مرکز رسانه ای و دیپلماسی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی درباره برجام تاکید کرد: از نامزدها درخواست می شود از نبرد رسانه ای کنونی با طرف آمریکایی برای حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سوءاستفاده نکنند.
 
«همه تحریم هایی که براساس برجام باید برداشته می شد لغو و متوقف شده اند؛ برخی موانع و مشکلاتی که هنوز در حوزه بانکی وجود دارند ناشی از تحریم ها و مشکلاتی است که در خارج از برجام قرار دارد.»
 
«همه درآمدهای نفتی و منابع مالی کشور که بر اثر تحریم های هسته ای مسدود شده بودند، آزاد شده و در دسترس بانک مرکزی قرار دارند؛ ضمن آنکه درآمدهای حاصل از فروش نفت به صورت کامل در اختیار کشور است و به نحو مقتضی از آن استفاده می شود.»
 
برنامه هسته ای کشور از جمله غنی سازی طبق برنامه عظیمی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران ادامه دارد؛ بطوری که راکتور آب سنگین اراک با امضای قرارداد میان ایران و چین در حال مدرن سازی است.
 
وزارت خارجه درباره بتون ریزی مربوط به مخزن قدیمی اراک هم گفت: بار دیگر تکرار می کنیم، بتون ریزی که مربوط به مخزن قدیمی اراک است، فقط فضاسازی تبلیغاتی آمریکا بوده که متاسفانه توسط برخی تکرار می شود.

** وزیردفاع: شکوهمندترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی کشور در دولت یازدهم بوده است
 
سردار حسین دهقان در واکنش به اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره در خصوص برنامه های موشکی و دفاعی کشور افزود: در دولت یازدهم تا پایان سال 95در بخش تامین اعتبارهای دفاعی تا دو نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته است. این رقم در سال96 به چهار برابر نسبت به دولت قبل می رسد.

** فضای مجازی بیشتر فرصت است تا تهدید
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در واکنش به ادعاهای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای نوشت: فضای مجازی بیشتر فرصت است تا تهدید.
 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به دنبال مطرح شدن برخی مطالب در خصوص تهدید بودن فضای مجازی به اطلاع می رساند در حال حاضر فرصت های فضای مجازی بیشتر از تهدیدهای آن است و در حالی که بزرگترین مشکل جوانان کشور بیکاری است، فضای مجازی در سال گذشته با ایجاد 100 هزار شغل مستقیم برای اقشار تحصیل کرده کشور، ایجاد نظام شفافیت و ایجاد فضای نشاط سیاسی، فرصت بی نظیری برای کشور است.
 
دولت برای تهدیدات اجتماعی تدابیر خوبی اتخاذ کرده و با ایجاد سرویس های ویژه از سوی اپراتورها برای کودکان، افزایش حجم تولید محتوای بومی در عرصه فضای مجازی و همچنین محدودیت هوشمندانه در محتواهای غیراخلاقی تلاش وافری برای دفع آفات این فضا کرده است.
 
یکی از مصادیق مهم تاثیر فضای مجازی کاهش هزینه های زیاد تبلیغات شهری در انتخابات است.
امروزه فضای مجازی در حال رشد از عرصه سرگرمی به عرصه خدمات و بلوغ آن در کشور بوده و این سیر بلوغ با حمایت ها و ایستادگی های دولت تدبیر و امید محقق شده است. هر چند تهاجم زیادی علیه دولت مستقر به وسیله همین فضای مجازی شکل گرفت؛ اما سعه صدر دولت در این زمینه مهمترین عامل رشد و ترقی صنعت فناوری اطلاعات در کشور بود.

** وزارت علوم: ایران رتبه اول بین 25 کشور برتر تولید کننده علم را داراست
 
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی مطرح شدن مسائل مربوط به این حوزه در مناظره عصر امروز نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: ایران در بین 25 کشور برتر تولید کننده علم در دنیا ، رتبه نخست را داراست. تعداد طرح های کلان ملی 47 طرح بوده که از این تعداد 35 طرح ساماندهی و مدیریت شده و 22 طرح به تائید نهایی رسیده و 13 طرح نیز در حال نهایی شدن است و تنها 12 طرح به دلیل نداشتن متقاضی در بخش صنعت و عدم تامین اعتبار و در نتیجه عدم توان پاسخگویی به نیازهای ملی در حال حاضر اجرایی نشده است.
 
براساس اعلام وزارت علوم، از مهم ترین مصوبات شورای عالی عتف می توان به اولویت گذاری طرح های تحقیقاتی، تصویب شرح تفصیلی وظایف شورای عتف، تصویب مناطق ویژه علم و فناوری، داوری طرح های کلان ملی و... اشاره کرد.

*پاسخ سازمان انرژی اتمی به اظهارات یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری: هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اند
 
سازمان انرژی اتمی در بیانیه ای در پاسخ به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی درباره صنعت هسته ای کشور و فعالیت های این سازمان اعلام کرد: اکنون هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی اند؛ ‌چیزی که هیات حاکمه ‌آمریکا به خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت.
 
با شناخت از آقای میرسلیم به عنوان فردی متدین و با سابقه، اعلام نظر درباره موضوع های هسته ای به شکلی که وی در مناظره مطرح کردند، تعجب آور است؛ وی به توقف صنعت هسته ای اشاره کرد در حالی که آمار و دلایلی برای این موضوع ارایه نکردند.
 
این سازمان یادآورشد که : به طور حتم به یاد می‌آوریم که اوباما اعلام کرد اگر می توانستم، پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران را باز می کردم. در کنار غنی سازی، تولید آب سنگین به میزان بیش از گذشته ادامه دارد؛ در حالی که ده ها تن محصولات آب سنگین خود را به همان کشوری که به دنبال تعطیلی کارخانه آب سنگین بود صادر کردیم.
 
«توجه شما را به گفته های دیوید آلبرایت جلب می کنیم که چگونه دولت آمریکا را به دلیل تسلیم شدن به ایران در نتیجه خرید آب سنگین مورد انتقاد قرار داده و می گوید با این خرید، هم ترس کشورهای دنیا را از خرید آب سنگین از ایران ریختید و هم باعث تبلیغ تجاری آب سنگین ایران شدید.»
 
سازمان انرژی اتمی ادامه داد: جناب آقای میرسلیم حتما شنیده اید که گاز یو.اف.6 (UF6) به ماشین پیشرفته آی.آر8 (IR-8) با حداقل 20 برابر قدرت آی.آر1(IR-1) تزریق شد؛ ماشینی که دولت آمریکا به دنبال از بین بردن آن بود.
 
این بیانیه تاکید کرد که از جنابعالی به عنوان فردی متدین انتظار است با بررسی دقیق شنیده های خود از طرح موضوع هایی که می تواند سبب ایجاد شبهه در بین مردم شود خودداری فرمائید. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد چنانچه مدارک و مستنداتی ارائه کنید آن را رسیدگی و نتیجه را به ملت ایران اعلام کند.

*آخوندی خطاب به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری: آیا این گونه می‌خواهید از آزادی دفاع کنید؟
 
عباس آخوندی عصر جمعه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام در واکنش به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی خطاب به وی نوشت: شما مطلبی که پیرامون من گفتید را به روایت سایر خبرنگاران از صحنه ارجاع می‌دهم. هر چند، در متنی که به همین مناسبت انتشار دادم به خودم تذکر دادم که باید صبورتر باشم اما یک سؤال از شما دارم. آیا این‌گونه می‌خواهید از آزادی شهروندان دفاع کنید؟ و این‌گونه می‌خواهید حقوق شهروندی مردم را تامین کنید؟
 
وی ادامه داد: آقای میرسلیم در همان جلسه‌ای که نشسته‌اید، روبروی دیدگان شما و میلیون‌ها نفر حیثیت یک خانم محترم ایرانی توسط یکی از نامزدها مورد تاخت‌وتاز قرار ‌گرفت. از وی و آقای رئیسی انتظاری نیست، رویه آنها همین ‌است. ولی شما چه کردید؟ بجز اینکه به‌طور ضمنی با وی همراهی کردید؟ مگر قانون حقوق شهروندان را تعریف و تضمین نمی‌کند؟ این نامزد با چه حقی یک شهروندی را که شرافتمندانه و مطابق قانون عمل کرده و تمام حقوق قانونی را پرداخت کرده، مورد تهمت قرار می‌دهد؟
 
آخوندی ادامه داد: «شما که خود را آماده پذیرفتن سمت ریاست جمهوری کرده‌اید و می‌خواهید سوگند یاد کنید، آیا این‌گونه می‌خواهید حقوق شهروندان را تامین کنید؟ در آن جلسه تصویری ارائه شد که تمام تجار خائن هستند؟ آیا شما این‌گونه می‌خواهید از تجارت قانونی دفاع کنید؟ از شهرداری که حقوق مردم را تجارت می‌کند، انتظاری نیست، لیکن شما چرا سکوت کردید و از حقوق شهروندی و اآادی شهروندان دفاع نکردید؟
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: شما دیدید که چگونه ایشان ناجوانمردانه تلاش می‌کند پای پدر را به یک موضوع کاملا غیر مرتبط به میان بکشد؟ آیا شما به عنوان یک سیاستمدار تشخیص نمی‌دادید که وی بدون هیچ مستندی، پدر را متهم می‌کند؟ در حالی که به گواهی تعزیرات دختر نیز مرتکب هیچ امری خلافی نشده‌است؟ آیا این اخلاق است؟ مگر آموزه دینی ما نیست که می‌گوید هر وقت می‌بینید حقی ضایع می‌شود باید فریاد برآورید؟
 
آخوندی در پایان تاکید کرد: «شما نه تنها این‌کار را نکردید که در جهت تضییع حقوق شهروندان عمل کردید. البته امیدوارم که هیات نظارت و ستاد اجرایی انتخابات به این تضییع حق شهروندی رسیدگی کند».

**پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ادعای خلاف واقع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباه ادعای خلاف واقع یکی از نامزدها که دستاوردهای دولت در گشایش فضای فرهنگی و توسعه اماکن فرهنگی و هنری را محدود به شهرداری تهران دانسته بود در اطلاعیه ای اعلام کرد: خانه سینما پس از سالها تعطیلی، با پیگیری دولت یازدهم، اهتمام فعالان سینما و دستور مستقیم رئیس جمهوری بازگشایی شد.
 
میزان فروش سینما از 26میلیارد به 170 میلیارد تومان افزایش یافت و سینمای ملی رونق کم نظیری را تجربه کرد که نشان دهنده آشتی مردم با سینما است
 
دفعات اجرای نمایش از حدود 67 هزار به بیش از 102 هزار افزایش یافت و اجرای تئاتر در سالن های کشور 200 درصد افزایش یافت
 
تعداد اجرای صحنه ای موسیقی از 530 اجرا در 91، به 2321 اجرا در سال 95 افزایش یافت
حال آنکه توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از وظایف و تکالیف قانونی شهرداری ها است و شایسته است مدیران شهری از ارایه اطلاعات نادرست به افکار عمومی اجتناب کنند

**مشاور فرهنگی دولت: روحانی نگران این است که در مناظره ها به جامعه شوک وارد شود.
 
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی درباره مناظره امروز نیز گفت: آن طور که به نظر می‌آید روحانی در مناظره امروز نگران آرامش جامعه بود و نمی‌خواهد اجازه دهد در اثر مناظره‌ها نگرانی و شوکی در جامعه وارد شود. مناظره امروز به روشن شدن صفوف و خطوط مناظره کمک بسیاری کرد.
 
مشاور فرهنگی روحانی گفت: نگرانی که وجود داشت این بود که کاندیداها بتوانند در سایه انتقاد از ارائه برنامه فرار کنند، اما با توجه به سازوکارهایی که پیش بینی شده است مناظره هفته آینده، مناظره برنامه‌ها خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر