بازدید 3122

مواضع نامزدهای ریاست جمهوری ایران نسبت به برجام در گزارش بلومبرگ

کد خبر: ۶۹۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 06 May 2017
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی مواضع نامزدهای ریاست جمهوری ایران درباره برجام پرداخت.Image result for bloomberg news
به گزارش نامه نیوز، ابراهیم رئیسی روحانی اصولگرا که به دنبال جانشینی روحانی و پیروزی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران است گفت که توافق هسته ای با غرب قانونی است و باید به آن احترام گذاشته شود.

بلومبرگ با این مقدمه می نویسد: رئیسی 56 ساله، روز گذشته در دومین مناظره تلویزیونی انتخاباتی در آستانه انتخابات 19 می (29 اردیبهشت) گفت: هر دولتی که در ایران بر سر کار آید، علی رغم تمامی مسائل موجود باید به تعهدات کشور و توافق هسته ای احترام بگذارد.
وی افزود: توافق هسته ای یک سند ملی است و باید از سوی ما و از سوی طرف های مقابل به آن احترام گذاشته شود.

بلومبرگ در ادامه می نویسد: مخالفان روحانی بر دستاوردهای اقتصادی دولت کنونی ایران پس از اجرای برجام تاکنون متمرکز شده اند و دولت روحانی را به شکست در برآورده کردن خواسته های مردم ایران پس از برداشته شدن تحریم ها متهم می کنند. در مناظره روز جمعه، رئیسی همچنین رویکرد روحانی در مذاکرات هسته ای با آمریکا و اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: روحانی ایران را در موضع ضعف قرار داده است و پیام اشتباهی را به کشورهای مقابل ارسال کرده است.

روحانی نیز در مقابل از سیاست های دولتش حمایت کرد و گفت: ما بر سر دو راهی هستیم، مسیر شعار و وعده یا مسیر اقدام و عمل.

بلومبرگ همچنین نوشت: پیروزی برای هریک از نامزدهای اصولگرا پتانسیل آن را دارد که تنش میان ایران و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشدید شود. ترامپ از منتقدان برجام است و به متحدان سنی آمریکا اطمینان داده است که نفوذ ایران در خاورمیانه را کاهش خواهد داد.

نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه گذشته منتشر شده است نشان می دهد که روحانی همچنان از رئیسی جلوتر است.روحانی از حمایت 53 درصدی برخوردار است و اقای رئیسی از حمایت 32 درصدی. روحانی همچنین از محمباقر قالیباف، شهردار تهران نیز جلوتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار