بازدید 7012

تازه‌ترین جزئیات انفجار معدن یورت آزاد‌شهر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری در معدن یورت آزاد‌شهر با جدیت ادامه دارد، گفت: پیکر ۲۲ تن از معدن‌ کاران از درون معدن خارج شده و جست‌وجو برای یافتن ۱۳ معدن کار دیگر که احتمال زنده بودن آنها اندک است، ادامه دارد.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 06 May 2017
تسنیم نوشت:  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری در معدن یورت آزاد‌شهر با جدیت ادامه دارد، گفت: پیکر ۲۲ تن از معدن‌ کاران از درون معدن خارج شده و جست‌وجو برای یافتن ۱۳ معدن کار دیگر که احتمال زنده بودن آنها اندک است، ادامه دارد.

اسماعیل نجار درباره آخرین جزئیات حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر استان گلستان اظهار کرد: به محض وقوع این حادثه تلخ، معدن‌کاران استانهای کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران و آذربایجان عازم محل حادثه شدند و به آواربرداری و نجات حادثه‌دیدگان پرداختند.

وی ادامه داد: سه نقطه از تونل معدن باید مورد آواربرداری قرار بگیرد که‌ آواربرداری از بخش نخست آن به پایان رسیده و مرحله دوم آواربرداری نیز با جدیت و تلاش معدن‌کاران و کارشناسان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نامناسب بودن وضعیت تونل معدن یورت آزادشهر علیرغم وجود تجهیزات و نیروی کارآمد، فعالیت به صورت کند پیش می‌رود.

نجار با بیان اینکه تاکنون 22 پیکر معدن‌کاران حادثه‌دیده از معدن یورت کشف و خارج شده است، گفت: پیکر بیست و دومین نفر نیز شامگاه گذشته و بعد از آواربرداری مرحله دوم کشف شد.

وی افزود: بنابر اطلاعات به دست آمده 13 نفر از معدن‌کاران دیگر نیز در معدن یورت محبوس هستند و عملیات نجات آنها که بعید می‌دانیم زنده باشند با قوت و جدیت در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: احتمال زنده بودن 13 معدن‌کار محبوس شده حادثه دیده معدن یورت ضعیف به نظر می‌رسد که در هر حال ما نیز امیدوار هستیم و تلاشها ادامه دارد.

نجار با بیان اینکه علت اصلی وقوع حادثه در معدن یورت توسط متخصصین معدن بررسی خواهد شد، گفت: در حال حاضر امداد و نجات معدن‌کاران و خروج پیکرهای آنها مورد توجه است و سپس بررسیهای این حادثه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد گاز متان زیادی در معدن یورت وجود داشته و در اثر حادثه‌ای که هنوز مشخص نیست انفجاری رخ داده و این واقعه تلخ به‌وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: دلیل جرقه و انفجار می‌تواند هر مسئله‌ای باشد اما کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و بعد از پایان عملیات آواربرداری این مرحله نیز آغاز خواهد شد.

نجار از مردم و ساکنان اطراف معدن یورت نیز درخواست کرد تا به جای حضور در محل حادثه آرامش را در محدوده حادثه برقرار کنند تا علمیات آواربرداری و کشف پیکرهای معدن‌کاران با جدیت بیشتری انجام بگیرد.

وی درباره اینکه چه زمانی عملیات آواربرداری و کشف سایر معدن‌کاران پایان می‌پذیرد، گفت: پیشروی کار آواربرداری بسیار محدود است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای پایان عملیات اعلام کرد؛ در حال حاضر معدن‌کاران و امدادگران به صورت شیفتی و بدون هرگونه تعطیلی مشغول آواربرداری و یافتن حادثه‌دیدگان هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مسئولان دستگاههای ذیربط و کارفرمایان نیز خواست تا به مسائل ایمنی معادن و حتی محلهای کار کارگران توجه بیشتری داشته باشند تا جلوی چنین حوادث تلخی گرفته شود.

نجار تصریح کرد: از مردم نیز می‌خواهیم تا در محل‌هایی که بحران‌زا هستند یا امکان خطر جانی برای آنها وجود دارد خودداری کنند و به ایمنی خود و سلامت محل زندگی و کار بیشتر بیندیشند.

تلفات صاعقه در قم و کهگیلویه و بویراحمد

وی درباره غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته و تلفات آن در کشور اظهار کرد: متاسفانه صاعقه در استانهای قم، کهگیلویه و بویر احمد تلفاتی را ایجاد کرد و چهار نفر بر اثر رعد و برق جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: 10 نفر نیز در حوادث ایجاد شده غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

گفتنی است، معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت دچار حادثه شد که به‌موجب آن بیش از 80 کارگر دچار سانحه شدند که تاکنون پیکر 22 نفر از کارگران که برای نجات همکاران خود به داخل معدن رفته بودند پیدا شده و عملیات آواربرداری برای نجات کارگرفتار در معدن ، همچنان ادامه دارد.

معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد و در این معدن حدود 500 کارگر کار می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر