بازدید 1569
وزیر نفت عربستان:

«توافق اوپک» حتی در سال 2018 هم ادامه می‌یابد

وزیر نفت عربستان اعلام کرد:اطمینان دارم توافق کاهش عرضه نفت از سوی اوپک برای 6 ماه دوم سال و یا حتی پس از سال 2017 تمدید خواهد شد و سطح ذخایر نفتی جهان باید به سطح متوسط 5 سال گذشته باید برگردد.
کد خبر: ۶۹۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 08 May 2017
وزیر نفت عربستان اعلام کرد:اطمینان دارم توافق کاهش عرضه نفت از سوی اوپک برای 6 ماه دوم سال و یا حتی پس از سال 2017 تمدید خواهد شد و سطح ذخایر نفتی جهان باید به سطح متوسط 5 سال گذشته باید برگردد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از بلومبرگ، خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد: اطمینان دارم توافق کاهش عرضه نفت اوپک که در ماه نوامبر سال 2016 صورت گرفت، از سوی این کارتر نفتی برای نیمه دوم سال 2017 و یا حتی برای اجرا در سال 2018 تمدید خواهد شد.

وی تأکید کرد: علیرغم این که افزایش تولید نفت شیل آمریکا در کنار توقف فعالیت پالایشگاه‌ها در جهان برای انجام عملیات تعمیرات و نگهداری تأتیر توافق اوپک را در بازار کاهش داده است تولیدکنندگان نفتی مصمم هستند تا انبارهای ذخیره نفتی کشورهای جهان را کاهش دهند.

الفالح که در کنفرانس نفت و گاز آسیا در کوالامپور مالزی سخن می‌گفت اعلام کرد: من مطمئن هستم به زودی بازار نفت جهانی متعادل شده و به شرایط سالم باز خواهد گشت.

افزایش تولید نفت شیل آمریکا نگرانی‌ها نسبت به عدم توانایی توافق اوپک در از بین بردن مازاد عرضه نفت در بازار جهانی و بالا بردن قیمت را تشدید کرده است. 

وی گفت: طی روزهای گذشته قیمت نفت تمام آنچه را که با توافق اوپک به دست آورده بود را از دست داده است. بسیاری از کشورهای عضو اوپک و تولیدکننده حوزه نفت اعلام کردند که از تمدید توافق اوپک برای 6 ماه دیگر حمایت خواهد کرد این نخستین بار است که وزیر نفت عربستان از ادامه اجرای توافق اوپک در سال 2018 سخن به میان می‌آورد.

الفالح ادامه داد: بنا به مذاکراتی که من با کشورهای حاضر داشتم تقریباً مطمئن هستم که توافق اوپک برای 6 ماه دوم سال جاری و یا حتی سال 2018 تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: ائتلاف تولیدکنندگان نفت مصمم است تا به هر قیمتی به هدف خود در بازگرداندن ذخایر نفتی جهان به سطح متوسط 5 سال گذشته دست یابد.

این مقام نفتی سعودی پیش‌تر اعلام کرده بود که اوپک و کشورهای نفتی غیرعضو اوپک پس از سه ماه اجرای توافق کاهش نفت نتوانسته‌اند به هدف خود در پایین آوردن مازاد عرضه موجود در بازار جهانی و کاهش ذخایر نفتی کشورها دست یابند. 

وزیر نفت امارات نیز خواستار آن شده است که کشورهای نفتی با تمدید توافق کاهش عرضه برای یک دوره 6 ماهه دیگر به بازگرداندن تعادل به بازار نفت جهانی کمک کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر