بازدید 1381

مهمترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

ثابت ماندن تولید نفت اوپک در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، آمادگی برونئی برای پیوستن به توافق اوپک، کاهش اندک صادرات نفت عراق در ماه آوریل و راه اندازی دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی مایع مالزی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۶۹۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 08 May 2017
ثابت ماندن تولید نفت اوپک در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، آمادگی برونئی برای پیوستن به توافق اوپک، کاهش اندک صادرات نفت عراق در ماه آوریل و راه اندازی دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی مایع مالزی مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل پایگاه خبری اویل پرایس، آمار موسسه تحقیقاتی پلتس نشان می دهد که مجموع تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)، مانند ماه پیش از آن در حد ٣١ میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه در روز ثابت ماند. 

میزان تولید نفت عربستان در این مقطع نه میلیون و ٩٧٠ هزار بشکه در روز بود که مقدار تولید توافق شده برای این کشور ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه و تولید نفت ایران نیز در ماه آوریل سه میلیون و ٧٧٠ هزار بشکه در روز و کمتر از میزان تعیین شده یعنی سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه بود.

**‎وزیر انرژی عربستان: برونئی آماده پیوستن به توافق اوپک است

‎به گزارش رویترز، «خالد الفالح» ویزر انرژی عربستان گفت: همه کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به منظور تثبیت بازار جهانی نفت، از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می کنند.

برونئی نیز برای پیوستن به توافق کاهش تولید نفت اوپک اعلام آمادگی کرده است. 

**صادرات نفت عراق در ماه آوریل اندکی کاهش یافت

‎به گزارش رویترز، به گفته سخنگوی وزارت نفت عراق، صادرات نفت این کشور در ماه آوریل ( 12فروردین تا 10 اردیبهشت) به سه میلیون و ٢٥٢ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن، 7 هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد.

‎دراین بازه زمانی صادرات روزانه نفت عراق عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از میدان های جنوبی بصره سه میلیون و ٢٣٠ هزار بشکه و از میدان های نفتی کرکوک ٢٢ هزار بشکه بود.

طبق گزارش ها، عراق چهار میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار از فروش نفت درآمد حاصل کرد و هر بشکه نفت را ٤٧ دلار و ٢٧ سنت فروخت.

‎**دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی مایع مالزی راه اندازی می شود

‎به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت مالزی، پتروناس اعلام کرد که دومین تاسیسات شناور گاز طبیعی این کشور، «پی اف ال ان جی٢»، در سال ٢٠٢٠ میلادی راه اندازی خواهد شد. ‎ این شرکت نخستین محموله ال ان جی خود را از تاسیسات شناور «پی اف ال ان جی١» در ماه گذشته بارگیری و صادر کرد.

پتروناس نخستین شرکتی است که گاز طبیعی مایع را از تأسیسات شناور، تولید کرد.

‎«پی اف ال ان جی٢» که در دست ساخت است دارای ظرفیت پردازش یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن ال ان جی در سال است.

**کانادا ٦٦ درصد از برق خود را از طریق انرژی های سبز تامین کرد

به گزارش روزنامه ایندپندنت انگلیس، کانادا دومین تولیدکننده بزرگ انرژی برق آبی (تولید برق از آب) در جهان گزارش کرد که ٦٦ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کرده است.

به گزارش هیات ملی انرژی این کشور، کانادا در سال ٢٠١٥ میلادی نیز حدود ٦٠ درصد از برق خود را از طریق انرژی بادی و بقیه را از انرژی خورشید و بیومس (زیست توده) تولید کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل