بازدید 4014
در گفت‌وگو با العربی الجدید

ولایتی:‌ روابط تهران و مسکو محکم است

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با یک روزنامه عربی بر همکاری منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و عدم دخالت خارجی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 08 May 2017
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با یک روزنامه عربی بر همکاری منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و عدم دخالت خارجی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت:‌ تهران گام های کارسازی برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری برداشته است و ما آماده همکاری و گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای رسیدن به اهداف مشترک هستیم.

وی در مورد اظهارات اخیر عادل الجبیر که گفته بود ریاض و واشنگتن برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه همکاری می‌کنند، گفت: امنیت منطقه باید به وسیله کشورهای منطقه و عدم دخالت خارجی ایجاد شود.

وی افزود: چرا کشوری که هزاران کیلومتر از منطقه فاصله دارد باید سرنوشت یک منطقه را مشخص کند، این قضیه بی‌نتیجه است و بر امنیت ملی و منابع ایران تاثیر نخواهد گذاشت و تجربه نشان می‌دهد که طرف‌های خارجی فقط در راستای منافع خود و تضعیف کشورهای منطقه گام بر می‌دارند.

ولایتی در مورد حضور مستشاران ایرانی در سوریه گفت:‌ حضور این مستشاران به در خواست قانونی دولت سوریه است و ما تاکید می‌کنیم که برای پایان دادن به بحران سوریه گزینه نظامی کارآمد نیست و همه باید پای میز گفت‌وگو بنشینند تا مشکل سوریه حل شود.

وی هم‌چنین گفت: ایران همواره در برابر تروریست‌ها که تهدیدی برای تمام جهان هستند ایستاده است و شهدای زیادی در این راه داده و اگر فداکاری‌های ایران نبود منطقه تجزیه می‌شد.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد روابط ایران و روسیه گفت: روابط تهران و مسکو محکم و استراتژیک است.

ولایتی در مورد مساله قرار دادن آسمان ایران در اختیار هواپیماهای روسیه گفت: تصمیم‌گیری در مورد این مساله از سوی مقام معظم رهبری است و سپس به مقامات ابلاغ می‌شود و این موضوع هنوز مطرح است اما تصمیمی گرفته نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی