بازدید 39971
۵
هفتمین روز حادثه انفجار معدن؛

باز هم آمار جان باختگان افزایش یافت/ کشف اجساد 7 کارگر در 1800 متری/ با کشف یک پیکر دیگر، شمار جان باختگان به 43 تن رسید/ احتمال وجود یک جسد دیگر وجود دارد

در حالی که با کشف 13 پیکر بی جان در صبح روز گذشته، شمار جان باختگان به 35 تن رسید و به نظر می‌رسید کار پایان یافته، در واپسین دقایق روز گذشته 7 پیکر دیگر در تونل کشف شد تا تعداد جان باختگان انفجار معدن زغال سنگ یورت به 42 تن برسد. عددی که متاسفانه نهایی نبود و افزایش یافت.
کد خبر: ۶۹۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 09 May 2017
به رغم آنکه پس از کشف 22 جسد، مسئولان تاکید داشتند تنها 13 تن دیگر از کارگران معدن مفقود هستند، روز گذشته پس از کشف 13 پیکر بی جان دیگر، خبری منتشر شد که حکایت از احتمال افزایش شمار جان باختگان داشت!
 
به گزارش «تابناک»، در حالی که با کشف 13 پیکر بی جان در صبح روز گذشته، شمار جان باختگان به 35 تن رسید و به نظر می‌رسید کار پایان یافته، در واپسین دقایق روز گذشته 7 پیکر دیگر در تونل کشف شد تا تعداد جان باختگان انفجار معدن زغال سنگ یورت به 42 تن برسد. عددی که متاسفانه نهایی نیست!
 
 اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 اخبار روز پنجم را اینجا بخوانید
اخبار روز ششم را اینجا بخوانید 
 
این خبر به مرور تکمیل می‌شود
تشییع پیکر سه جان باخته در روستای سوسرا
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۷:۰۷
پیکر سه معدن کار جانباخته در حادثه معدن زمستان یورت، در روستای سوسرای آزاد شهر تشییع و به خاک سپرده شدند.
 
 
چگونه کسی از آمار معدنچیان حاضر در تونل اطلاع نداشته؟
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۶:۰۰
اگرچه فقدان آمار معدنچیان حاضر در تونل در زمان انفجار از همان زمان وقوع حادثه برای بسیاری محل سوال بود، اکنون به وضوح مشخص شده که حتی پرس و جو از معدنچیان و خانواده های کارگران شاغل در این معدن در روزهای متمادی پس از حادثه نیز نتوانسته به تعیین شمار کارگران منجر شود.
 
این را می‌شود از یافتن 13 پیکر بی جان در روز گذشته دریافت که برخی معتقد بودند پایان عملیات تجسس برای یافتن افراد حاضر در تونل در زمان حادثه بوده اما زمان زیادی طول نکشید تا مشخص شود که این گونه نبوده؛ خط بطلانی که کشف هفت پیکر دیگر بر فرضیات ارائه شده توسط برخی مسئولان کشید تا کمی بعد، یک پیکر دیگر پیدا شده و مشخص شود هنوز آمار فاجعه یورت نهایی نشده است.
 
درست مثل اظهار نظر نائب رئیس شورای شهر گرگان که در همان اولین ساعات حادثه گفته بود «آمار دقیقی از کارگران محبوس شده فعلا وجود ندارد». این در حالی‌ست که طبق آیین‌نامه ایمنی در معادن باید تعداد کارگرانی که داخل معدن مشغول به کارند در هر لحظه مشخص باشد و مسئولیت رعایت مقررات آیین نامه هم بر عهده کارفرماست.
 
اینجاست که می‌توان فهمید مشکل یورت نه فقدان سامانه هشدار غلظت گاز یا کارنکردن این سامانه، که بسیار فراتر از این مشکلات و معضلات بوده است. موضوعی که تامل در آن موجب می‌شود به شدت نگران حال و روز کارگرانی شویم که در امثال یورت مشغول به کارند و خدا می‌داند ندید گرفتن مشکلات فراوان معادن، آنها را در معرض چه خطراتی قرار داده و می‌دهد.
احتمال وجود یک جسد دیگر وجود دارد
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۵۲
حمیدرضا منتظری، معاون مدیریت بحران استانداری گلستان در گفت‌وگو با ایلنا از احتمال وجود یک جسد دیگر در زیر آوار خبرداد.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر 7 پیکر یافت شده نیمه شب و یک پیکر یافت شده در حوالی ظهر، شواهد نشان می‌دهد هنوز احتمال دارد یک جسد زیر آوار مانده باشد.

منتظری با بیان این که حدود پانزده درصد از آواربرداری باقی مانده، گفت: عملیات تا رسیدن به نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.
هفتمین روز امدادرسانی به معدنچیان یورت
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۳۳
آواربرداری و تجسس با جدیت ادامه دارد
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۰
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: تجسس، پاکسازی و آواربرداری معدن برای اطمینان کامل همچنان با جدیت و تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.
 
مقدم افزود: پیش از این پیکر 22 تن از جانباختگان این حادثه دلخراش از معدن خارج و پس از احراز هویت به خانواده‌ها تحویل شد و صبح دوشنبه نیز پیکر 13 تن و پس از آن، هفت جسد دیگر از معدنکاران خارج و به پزشکی قانونی برای احراز هویت منتقل شده بود.
 
در پی انفجار مقارن ظهر چهارشنبه گذشته معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر جمعی از معدنکاران محبوس شدند که تاکنون پیکر 42 تن از آنان به خارج از معدن منتقل شده بود و با کشف یک جانباخته این حادثه در دقایق پیش، آمار جانباختگان به 43 نفر رسید.
با کشف یک جسد دیگر، شمار جان باختگان به 43 تن رسید
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۴۰
مديركل مديريت بحران استان گلستان از كشف چهل و سومين جسد معدنكار حادثه انفجار معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خبر داد.

صادقعلی مقدم به فارس گفت: با تلاش نیروهای متخصص امدادی تنها جسد باقیمانده حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر دقایق پیش کشف شده است.

آمار جانباختگان این حادثه به 43 نفر رسید.
یک کارگر کماکان در آی سی یو بستری است
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۲۵
علیرضا کمال‎غریبی، سرپرست فوریت های پزشکی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: ما به محض اینکه از این حادثه مطلع شدیم تیم‎هایی را به این محل حادثه اعزام کردیم و انتقال مصدومان را پس از استقرار در این مکان انجام دادیم و 75 مصدوم را توانستیم به بیمارستان‎ها و مرکز درمانی منتقل کنیم.

وی افزود: 72 نفر از این افراد که به بیمارستان‎ها منتقل شدند از بیمارستان‎ها و مراکز درمانی مرخص شدند و 3 نفر در بیمارستان‎ها با توجه به شرایطی که داشتند بستری شدند. 2 نفر از این کارگران در آی‎.سی.یو بستری بودند که خوشبختانه یکی از این مصدمان به بخش مراقبت منتقل شده است، ولی یک نفر دیگر همچنان در آی سی یو بستری است.
کمک بلاعوض تامین اجتماعی به بازماندگان حادثه
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۳
رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر از کمک بلاعوض به بازماندگان حادثه معدن آزادشهر از طرف سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد، جعفر عسکری رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای خانواده های بازماندگان حادثه مذکور مبلغ ده میلیون تومان را در نظر گرفته است.

رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر گفت: دیشب با حضور استاندار، مدیر کل تامین اجتماعی و مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی، فرماندار و امام جمعه رامیان، رئیس تامین اجتماعی آزادشهر، بخشدار و... از ۳ خانواده جان باختگان معدن زمستان یورت آزادشهر سرکشی و با خانواده آنان دیدار، گفت‌وگو و دلجویی شد. در آخر این دیدار چک مبلغ مورد نظر، تقدیم بازماندگان حادثه معدن آزادشهر گردید.
زمان پایان عملیات آواربرداری مشخص نیست
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۱
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین جزئیات حادثه  معدن زمستان یورت به تسنیم گفت: ابتدا تصور می‌شد که 35 پیکر معدن‌کار حادثه دیده کشف شود اما در نتیجه آواربردای و جست‌وجو تعداد بیشتری از معدن‌کاران کشف و تحویل پزشکی قانونی شده‌اند تا مراحل شناسایی انجام بگیرد.

وی افزود: زمان پایان عملیات آواربرداری یا یافتن پیکرهای سایر معدن‌کاران مشخص نیست و جست‌وجوها با ظرافت و همت امدادگران ادامه دارد.
خروج پیکر 7 کارگر معدن زمستان یورت آزادشهر
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۴:۰۸

پیکرهای کشف شده هنوز از تونل خارج نشده
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۰
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اجساد کشف در قسمت انتهای و در عمق یک‌هزار و 800 متر کارگاه استخراج ذغال سنگ کشف شده است.

وی افزود: این اجساد در ساعت یک و 53 دقیقه بامداد با تلاش نیروهای متخصص امدادگر و با حضور فعال دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در عمق یک‌هزار و 800 متر پیدا شده بود.
 
مقدم گفت: تلاش برای انتقال اجساد با توجه به سختی و شیب 60 درجه‌ای آن قسمت تونل همچنان ادامه دارد. همچنین تا پاکسازی کامل نیروهای متخصص امدادی در محل حضور خواهند داشت.
کشف اجساد 7 کارگر دیگر
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۰:۵۵
مديركل مديريت بحران استان گلستان گفت: با تلاش نيروهاي متخصص امدادی اجساد هفت معدنکار دیگر محبوس‌شده در حادثه انفجارمعدن زمستان یورت آزادشهرعصر امروز کشف شده است.

صادقعلی مقدم افزود: در ادامه جست‌وجو و آواربرداری نیروهای متخصص امدادگر عصر امروز جسد هفت معدن‌کار دیگر حادثه انفجار معدن ذغال سنگ آزادشهر کشف شد و تلاش برای کشف یک جسد دیگر همچنان ادامه دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
عده زیادی بیکار عده زیادی هم اینجوری کار میکنند واقعا پول نفت کجا میره؟ تعداد کشته ها هم مشخص نیست وزیر صنعت و معدن باید استعفا بده
معلوم نیست تو این معدن چه خبر بوده
ضمن قدردانی و تشکر بی پایان از نیروهای امداد، نجات، اُورژانس، کارگران، تکنسین ها و هدایت کنندگان دستگاه‌ها ، پلیس، مامورین قوه قضائیه و غیره که صادقانه و بی شائبه خدمت کرده‌اند، طلب رحمت و شادی روح جان‌باختگان از ایزد منّان، دعا برای بهبودی سریع و کامل مصدومان و توصیه صبر و بردباری به خانواده‌ها و دوستان داغدار و تقاضای آجل پرداخت حقوق و دیه کامل متوفیان دستکم بموقع و همچنین تامین حقوق مصدومان و بازماندگان در تمامی زمینه‌ها
با درود بیکران به خدمتگزاران صدّیق و نیک کردار مخصوصاً قهرمانان آتش نشانی، علیرغم فداکاری‌ها و اساساً و بطور کلی ساختار خدمات نجات و امداد در کلیه زمینه‌ها بغیر از خدمات عملیاتی کارکنان به مفهومِ واقعی کلمه افتضاح است و نیازمند انقلابی در این زمینه هستیم؛ اگر ما مسلمان هستیم، اگر مقامات کشور ما بویژه روحانیانِ عالیمقام، متقی هستند، اگر نظام ما مقدس و مردمی است، اگر کشور ما انقلابی، اسلامی و جمهوری است، اگر نظام ما متکی بر معارف، آموزه‌ها و ارزشهای اسلامی است، اگر در نظام اسلامی جان انسانها بیش از مادیات و پول ارجح یا ارزشمندتر است، اگر مسئولین و مقامات کشور اسلامی ما خصوصاً روحانیان عالیمقام که مکرر اندر مکرر از « حفظ ارزشها » سخن میگویند و پای میفشارند، اگر لازم است عقاید مسئولین و مقامات کشور اسلامی، بویژه روحانیون در رأس امور کشور با اعمالشان منطبق و همسو باشد پس لاجرم مسئولین، مقامات و روحانیت باید طرح و سیستمی انقلابی را در ساختار خدمات امداد و نجات بیفکنند تا کشور اسلامی ما سرآمد همه جهانیان باشد و در نتیجه همه سازمانهای امدادی و نجات از ما الگوبرداری کنند
مسئولين چطور مي خواهند جواب بچه هاي معصوم اين ها رو بدن؟ درد از اين بالاتر. بايد از شرمندگي بميرن. حتي يه معذرت خواهي خشك و خالي نكردن. خدا تقاص اين جانهاي بيگناه رو ازشون بگيره. براي بدست آوردن قدرت هر كاري ميكنن ولي وقت خدمت يادشون ميره ضعفا كجا هستند.
ميگن كارگرهاي پيمانكاري بودن. خوب كي قانون پيمانكاري رو تصويب كرد؟ كي حق كارگر رو ضايع كرد؟
غم بزرگيه و واقعا به بازماندگانشون تسليت ميگم.
تو این مملکت عدها ی برای لقمه نانی تلاش زیادی میکنند و سخت کار میکنند و عدهای نشستن و از خوان نعمت بی دردسر می خورند این بود عدالتی که ما دنبالش بودیم اصلا کی این عدالت بر قرار میشود و چگونه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار