بازدید 8799

تصادف مقتول بعد از مرگ

کد خبر: ۶۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ 11 May 2017
خانواده مرد جوانی که پس از اصابت چاقو، با یک خودرو ٢٠٦ تصادف کرد و جان خود را از دست داد از بیت‌المال درخواست دیه کردند.
 
به گزارش شرق، ساعت ٢١:٣٠ پنجم مرداد ٩١ تصادف خودرو ٢٠٦ با عابر پیاده در خیابان آفریقای شمالی نرسیده به ناهید شمالی، به کلانتری ١٠٣ گاندی اعلام می‌شود. مأموران پس از حضور در محل متوجه می‌شوند عابر پیاده‌ای که خودرو ٢٠٦ با آن تصادف کرده‌‌ است، پسر ٢٨ساله‌ای به نام مهران است که همان‌جا جان خود را از دست داده است.
 
بلافاصله جسد مهران به پزشکی قانونی منتقل می‌شود. پس از معاینه جسد آنها متوجه آثار جرح با چاقو روی بدن مقتول شدند و علت فوت را خون‌ریزی وسیع داخلی با اصابت جسم برنده اعلام کردند. در ادامه تحقیقات کارشناسان، هیئت سه نفره راهنمایی و رانندگی عامل مرگ را تصادف با خودروی ٢٠٦ اعلام می‌کنند.
 
با توجه به رأی کارشناسان راهنمایی و رانندگی، راننده ٢٢ساله ماشین ٢٠٦ به رأی اعتراض می‌کند و می‌گوید هنگامی که با این مرد جوان تصادف کردم در خیابان ترافیک بود و سرعتم بسیار پایین بود. همان‌طور که پزشکی قانونی اعلام ‌کرده‌ است روی بدن این مرد جوان جای چاقو دیده می‌شود.
 
به‌این‌ترتیب با توجه به اعتراض راننده، هیئت پنج نفره‌ای تشکیل می‌شود و کارشناسان پس از تحقیقات بیشتر علت مرگ را خون‌ریزی به علت اصابت جسم برنده تشخیص می‌دهند و می‌گویند این جوان بر اثر تصادف جان خود را از دست نداده بلکه فردی او را به قتل رسانده است. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادسرای جنایی ارسال شد. مأموران ابتدا از راننده جوان خودروی ٢٠٦ که دختر ٢٢ساله‌ای به نام نیلوفر بود تحقیق کردند.
 
او به مأموران گفت: روز حادثه با مادرم در خودرو بودیم. خیابان آفریقا مثل همیشه ترافیک بود و من با سرعت پایین در حال رانندگی بودم. ناگهان مرد جوانی را دیدم که به صورت خمیده در حال عبور از خیابان است. پایم را روی ترمز گذاشتم و با سرعت بسیار کم با او اصابت کردم. هنگامی که از ماشین پیاده شدم، دیدم مرد جوان غرق خون است. خیلی ترسیده بودم انتظار نداشتم با این سرعت آسیبی دیده باشد. با پلیس تماس گرفتم و پس از انتقال او به بیمارستان و پزشکی قانونی متوجه شدم قبل از اینکه با او تصادف کنم او را با چاقو زخمی کرده بودند.
 
در ادامه مأموران برای کشف علت مرگ مشکوک این جوان هم‌اتاقی‌اش را مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: مدتی بود که با مهران خانه‌ گرفته بودیم و با هم زندگی می‌کردیم. هر دو دانشجوی ارشد بودیم و خانواده‌هایمان در شهرستان زندگی می‌کنند. مهران پسر درس‌خوانی بود و زیاد با کسی مشکل نداشت. معمولا آخر هفته‌ها به کوه‌نوردی می‌رفت. روز حادثه مهران لباس‌هایش را پوشید و از خانه خارج شد.
 
قبل از اینکه از خانه خارج شود، از او پرسیدم کجا می‌روی پاسخ داد فردا می‌خواهم به کوه بروم برای همین می‌روم کمی خرید کنم. نیم ساعت بعد مردی زنگ همه خانه‌های آپارتمانی را که در آن زندگی می‌کنیم به صدا در آورد و گفت کسی مهران را می‌شناسد؛ او تصادف کرده است.
 
هنگامی که به خیابان رفتم متوجه شدم مهران تصادف کرده و جان خود را از دست داده است. به این ترتیب مأموران کار خود را برای پیدا‌کردن قاتل این مرد جوان ادامه دادند؛ اما پس از گذشت چند سال نتوانستند قاتل مهران را پیدا کنند. به همین دلیل خانواده مهران در پی پیدا‌نشدن قاتل فرزندشان از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کردند.
 
به این ترتیب با توجه به مدارک موجود در پرونده کیفرخواستی در این زمینه صادر و به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی ارسال شد. روز گذشته پس از قرائت کیفرخواست اولیای دم در جایگاه حاضر شدند و بار دیگر درخواست خود را مبنی بر پرداخت دیه از بیت‌المال اعلام کردند.
 
یکی از اولیای دم گفت: مهران دانشجوی ارشد بود و با یکی از دوستانش در تهران زندگی می‌کرد، نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده‌ است؛ او دشمنی نداشت. سال‌ها از مرگ او می‌گذرد اما تاکنون مشخص نشده‌ که چه کسی او را به قتل رسانده است. در پایان قضات برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل