بازدید 3866
۱

سه دلیل کواکبیان برای حمایت از روحانی

کد خبر: ۶۹۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 11 May 2017
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به سه دلیل برای حمایت از روحانی در انتخابات، گفت: فیل عده‌ای یاد هندوستان کرده و می‌خواهند که تفکر و روش و منش احمدی‌نژاد بازگردد؛ امکان ندارد که ملت ایران به عقب بازگردد، چرا که ملت روی کار آمدن چنین منش و رفتاری را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در گردهمایی بزرگ حامیان روحانی در اهواز که امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در سالن ورزشی هلال برگزار شد، اظهار کرد: ما یک هفته بیشتر برای انتخاب فرصت نداریم؛ باید این ملت تماماً پای صندوق‌های رأی بیایند. بنابراین از شما می‌خواهم که هرکدام یک ستاد برای آقای روحانی باشید؛ چراکه صداوسیما، دست آن‌ها است و بنابراین ما باید از طریق فضای مجازی نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: آن‌ها نمی‌توانند فضای مجازی، تلگرام و سایت‌های اینترنتی را ببندند و اگر می‌توانستند تاکنون این کار را کرده بودند؛ بنابراین باید از طریق فضای مجازی هر کدام از شما یک ستاد برای آقای روحانی باشد تا تمام خویشاوندانتان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی ترغیب و تشویق کنید. اعتقاد داریم در هر شرایطی اگر 50 درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سه دلیل وظیفه داریم از روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت حمایت کنیم، تصریح کرد: دلیل اول این است که تجربه 40 ساله نشان داده، دولت مستقر در دوره دوم نیز پیروز انتخابات می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای تصمیم گرفتند که آقای روحانی را در ذهن مردم رئیس‌جمهور یک دوره‌ای معرفی کنند؛ البته ما هم می‌خواستیم که نگذاریم محمود احمدی‌نژاد در دوره دوم انتخابات پیروز شود، اما نشد. ما اثبات خواهیم کرد اگر اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند، بنابراین دولت روحانی توانمندی لازم را دارد که دو دوره‌ای باشد.

کواکبیان در خصوص دلیل دوم برای حمایت از روحانی عنوان کرد: اگر سه مولفه امنیت، اقتصاد و باورها و ارزش‌های ملی را برای منافع ملی کشور ایران تعریف کنیم، دولت روحانی در هر کدام از این سه مورد حامی منافع ملی کشور بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در دورانی رئیس‌جمهور کشور با ادبیات خاص خود می‌گفت آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطنامه‌دانتان پاره شود اما در دولت روحانی با تدبیر دولت هر هفت قطعنامه شورای امنیت به هوا رفتند. به همین علت است که می‌گوییم با دولت یازدهم سایه جنگ با تدبیر از سر کشور ایران برداشته شد. ایران از زمان ریاست‌جمهوری سیدمحمدخاتمی دارای انرژی هسته‌ای بود، اما به‌صورت غیررسمی؛ در آن مدت دنیا ما را به‌عنوان قاچاقچی معرفی می‌شناخت، اما با امضای توافقنامه برجام، دنیا انرژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران را به رسمیت شناخت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی باید بگویم که پیام حقیقی برجام این بود که خطر جنگ از سر ملت ایران برداشته و انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: آمریکا و ترامپ می‌خواهند تا یک دولت خشن در جمهوری اسلامی ایران روی کار بیاید تا جنگ را به کشور ایران تحمیل کنند، اما خطاب به آقای ترامپ می‌گوییم که مطمئنا به این هدف دست نخواهد یافت؛ چراکه ملت صلح‌دوست ایران، روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهور دوره دوازدهم انتخاب می‌کنند.

کواکبیان اظهار کرد: برخی می‌گویند که دولت در حوزه اقتصادی هیچ کاری نکرد. وجود برخی مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات اقتصادی به‌جای مانده از دولت قبل را قبول داریم، اما دولت باید مسائل اقتصادی و به‌ویژه مساله اشتغال فارغ‌التحصیلان را حتما پیگیری کند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه تورم مهار شده است، گفت:همه قبول دارند که رشد سرمایه‌گذاری افزایش یافته،نرخ ارز تثبیت‌شده و حداقل 2.5 سال است که نرخ کالاها تقریباً ثابت مانده است؛ همچنین نرخ ارز زیر چهار هزار تومان مانده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم شعارهایی که دولت یازدهم در کلیه زمینه‌ها داد، در صورت کمک ملت و حمایت روحانی در انتخابات 96 به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

نماینده تهران در خانه ملت با اشاره به اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، این اختلاس را مربوط به دولت قبل دانست و عنوان کرد: در دولت هشتم تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را داشتم، اما مجلس هشتم به این تقاضا رأی نداد. معتقدم آن سه هزار میلیارد تومان در دولت قبل با دستور رئیس دولت قبل جابجا شد. این قبیل فسادها قطعا در دولت روحانی جایگاهی ندارند.

کواکبیان درباره علت سومی که ما را موظف به حمایت از روحانی می‌کند، بیان کرد: فیل عده‌ای یاد هندوستان کرده و می‌خواهند که تفکر و روش و منش احمدی‌نژاد بازگردد. امکان ندارد که ملت ایران به عقب بازگردد؛ چراکه ملت روی کار آمدن چنین منش و رفتاری را تجریه کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرستادن كواكبيان به مجلس از طرف دولت اصلاً ربطى به دلايل ايشان ندارد مديونى اگر اينجورى فكر كنى!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار