بازدید 20543
۲
ابعاد فاجعه انفجار معدن در آزادشهر تا کجا وسعت خواهد یافت؟

با خروج پیکر یک معدنچی دیگر، آمار جان باختگان یورت به 44 تن رسید!

به رغم سپری شدن ده روز از حادثه هولناک انفجار معدن زمستان یورت در آزادشهر، دقایقی پیش پیکر یکی دیگر از جان باختگان این رویداد کشف شد تا بار دیگر آمار جان باختگان این حادثه افزایش یافته و مشخص شود که هنوز فاجعه یورت پایان نیافته است.
کد خبر: ۶۹۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 13 May 2017
به رغم سپری شدن ده روز از حادثه هولناک انفجار معدن در آزادشهر، دقایقی پیش پیکر یکی دیگر از جان باختگان این رویداد کشف شد تا بار دیگر آمار جان باختگان این حادثه به روز شده و افزایش یابد؛ وضعیتی که نشان می‌دهد هنوز فاجعه یورت به ابعاد نهایی خود نرسیده است!
 
به گزارش «تابناک»، با کشف پیکر بی جان یکی دیگر از معدنچیان شاغل در معدن زغال سنگ زمستان یورت، شمار جان باختگان انفجار این معدن به 44 تن رسید. آن هم در حالی که هنوز آواربرداری در این معدن پایان نیافته و گزارش های ضد و نقیض مسئولان در خصوص آمار مفقودان این حادثه مانع از آن می‌شود همه چیز را پایان یافته تصور کنیم.
 
این را می‌شود از سخنان حمیدرضا منتظری، معاون مدیر کل بحران استانداری گلستان دریافت که از یکسو از کشف پیکر یکی دیگر از معدنچیان زمستان یورت در زیر آوار تونل شماره 1 و خارج کردن این پیکر خبر می‌دهد و از سوی دیگر، تاکید دارد کار آواربرداری در این معدن پایان نیافته و ادامه دارد.
 
او در این باره می‌گوید: «ادامه عملیات متوقف نشده و برای توقف عملیات احتیاج به دستور استاندار استان گلستان داریم.»
 
این در حالی است که از ابتدای عملیات امداد و نجات در این معدن، اعداد بسیار متفاوتی برای تعداد کارگران محبوس در تونل های معدن ذکر می‌شد و در چند نوبت، پس از کشف پیکرهای شماری از کارگران جان باخته، برخی مسئولان از نهایی شدن آمار جان باختگان این رویداد تلخ سخن می‌گفتند اما بعد ثابت می‌شد این گونه نبوده است.
 
موضوعی که موجب می‌شود اکنون نیز نتوان رسیدن شمار جان باختگان این معدن به 44 تن را نهایی توصیف کرد، به ویژه زمانی که می‌دانیم کار آواربرداری در تونل های این معدن پایان نیافته است.
 
عملیاتی که از 13 اردیبهشت ماه آغاز شده و ابتدا به کشف 22 جان باخته‌ای منجر شد که گفته می‌شد پس از انفجار اولیه راهی تونل شده بودند تا همکارانشان را نجات دهند اما اسیر آواری شدند که بر اثر انفجار دوم بر سرشان تخریب شده بود و بعد در چند نوبت به کشف پیکر جان باختگان دیگری رسید که هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت تمامی افراد محبوس در معدن زغال سنگ زمستان یورت بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خوب ظاهرا معدن تغییر کاربری داده تبدیل به معدن جنازه کارگران شده!
بازده آن هم هفته ای یه جنازه است.

مراقب باشند ایندفعه زیر آوار جنازه نرند!
دیه تعلق گرفته به خانواده قربانیان بلاخره چقدره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل