بازدید 55826
بسته خبری «تابناک»؛

عیادت سرزده رهبر انقلاب از جراح مشهور/ هاشمی طبا انصراف داد؟/کنایه توئیتی بذرپاش به روحانی/اعلام آمادگی قالیباف برای مناظره با روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش ابوطالبی به موافقت رئیسی با مناظر»؛««یک مولوی برای روحانی»، «یک مولوی برای رییسی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 13 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
 هاشمی طبا انصراف داد

سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف خود از حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.در حالی که خبرگزاری فارس خبر انصراف هاشمی طبا را منتشر کرده است که تا کنون خبرگزاری ها و سای های خبری انصراف وی را اعلام نکرده اند. هنوز هیچ بیانیه رسمی در این رابطه منتشر نشده است.
 
هاشمی‌طبا: انصراف نداده‌ام
 
هاشمی ‌طبا گفت: قصدی برای انصراف از رقابت‌های انتخاباتی ندارم.سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره شایعه انصرافش از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، این خبر ا تکذیب کرد.هاشمی ‌طبا گفت: قصدی برای انصراف از رقابت‌های انتخاباتی ندارم.

کنایه توئیتی بذرپاش به روحانی
 
مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت «کابینه روحانی برای دولت هاشمی و خاتمی است،‌ یعنی حدود 30 سال پیش،‌ آنوقت می‌گوید به عقب برنمی‌گردیم،‌ حتما منظور از عقب، بازگشت به اشکانیان است.»

واکنش ابوطالبی به موافقت رئیسی با مناظره
 
پس از انتشار درخواست ستاد رییسی برای مناظره با رییس‌جمهور، معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری از این مسئله استقبال کرد.دقایقی پس از انتشار درخواست ستاد حجت‌الاسلام رییسی برای انجام مناظره با حجت‌الاسلام رییسی در صداوسیما، حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت:« دوستان عزیز:عالی‌است، ولی این نامه عدم انجام مناظره است؛ زیراصداوسیما آن را ناقض اصل بی‌طرفی می‌داند. پیشنهاد دکتر روحانی مناظره در حضور رسانه‌ها بود.»

عیادت سرزده رهبر انقلاب از جراح مشهور
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از آیت‌الله هاشمی شاهرودی عیادت کردند.رهبر انقلاب اسلامی در این عیادت ضمن دعا برای آیت‌الله هاشمی شاهرودی، از اقدامات انجام‌شده برای معالجه‌ی ایشان مطلع شدند.رهبر انقلاب همچنین پس از عیادت از آیت‌الله هاشمی شاهرودی به‌طور سرزده از چهار بیمار بستری در بیمارستان هم عیادت کردند و آنان را از جمله یک مادر شهید و یک مادر جانباز مورد تفقد قرار دادند. یکی از این بیماران پروفسور تربیت از جراحان بنام قلب ایران بود.

«یک مولوی برای روحانی»، «یک مولوی برای رییسی»
 
دو تن از علمای مشهور و متنفذ اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان از حسن روحانی و ابراهیم رییسی اعلام حمایت کرده‌اند.در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان همچون سال 92 از حسن روحانی و مولوی علی‌احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری از ابراهیم رییسی اعلام حمایت کرده‌اند.

سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه پاسداران هیچگاه از اصول انقلابی خود تعدی نکرده و در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تنش گفت: در حوزه امنیت انتخابات ماموریتی که بر عهده سپاه گذاشته شده با تمام وجود آن را انجام می‌دهیم همانگونه که قبل از این هم همین گونه بوده است.وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند؛ نسبت به برگزاری انتخاباتی گسترده باید همت گماشت، افزود: قطعا انتخابات گسترده و با شکوه پشتوانه نظام محسوب شده و سطح مقبولیت را ارتقا داده و می‌تواند بستری برای پیشبرد اهداف نظام در آینده باشد.حجت الاسلام سعیدی با اشاره به فضاسازی تبلیغاتی دشمنان در خصوص دخالت سپاه پاسداران در انتخابات گفت: رسانه‌های معاند با فضاسازی‌های تبلیغاتی که دارند به دنبال القای این هستند که سپاه پاسداران در انتخابات دخالت دارد، در حالی که سپاه پاسداران هیچگاه از اصول انقلابی خود تعدی نکرده و بر همین اساس نیز هیچگاه در انتخابات دخالت نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.

مطهری: نوع برخورد با شجریان از ابتدا درست نبود

علی مطهری گفت: نباید آثار هنری را با گرایش‌های سیاسی مرتبط کرد. بعضاً ممکن است ایشان در حوادث سال 88 از موضوعی ناراحت و مصاحبه‌ای کرده باشند؛ با وجود این، ایجاد این نوع محدودیت برای هنرمندان کار درستی نیست، چراکه هنرمندان روحیه لطیفی دارند و ممکن است اظهارنظر تندی هم کرده باشند، اما نباید به آن خیلی حساسیت نشان داد. آن نوع برخوردها از ابتدا با ایشان درست نبود. گفتنی ست معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری به‌تازگی دعای مشهور به «ربّنا» با اجرای استاد محمدرضا شجریان را ثبت ‌ملی کرده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

انتقادشدیدآیت الله مسعودی خمینی ازبی اخلاقی های انتخاباتی

این مرجع شیعیان گفت: مروز شاهدیم که برای رسیدن به ریاست، روحانیت در مقابل روحانیت ایستادند، در کلامشان بی اخلاقی هایی وجود دارد که همه اینها خواسته دشمن بود و ما داریم طبق آن رفتار می کنیم. استفاده ازمقدسات دینی برای رسیدن به ریاست خلاف اسلام است. شفقنا این خبر را منتشر کرد.

همه شواهد بر آن است که انتخابات به دور دوم خواهد رفت

حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران گفت: جریان مقابل حتی حاضر به اعلام لیست اموال خود نشده و مغلطه هم کردند که ما فقط یک خانه در تهران داریم. استقبال‌های مردمی، خودجوش و پرشور استانی از رئیسی، روحانی را هم نگران کرده است. استفاده از دانش‌آموزان و کارمندان در دیدار مردمی روحانی اتفاق افتاده بود. این دولت از ابتدا در برابر دشمنان عقب‌نشینی کرد و کدخدا محوری را برخلاف خدا محوری اساس کار قرار داد . برجام نتیجه‌ای جز باقی ماندن تحریم‌ها و از بین رفتن دست‌آوردها هسته‌ای نداشت. این سخن روحانی که "اگر ما را انتخاب کنید سایه جنگ را برمی‌داریم" یعنی دشمن همه منافع خود را با انتخاب ما می‌تواند به دست آورد به همین دلیل آمریکا و اسرائیل از انتخاب روحانی استقبال می‌کنند، زیرا بدون هزینه می‌توانند به خواسته‌های خود برسند. روحانی با موشک کلمات خود صنایع موشکی ما را هدف گرفته و می‌خواهد موشک‌های ما را بی‌تاثیر کند. پس از آنکه پشت صحنه سند 2030 مشخص شد به دولت اعلام کردند حق اجرای این سند را ندارد اما دولت در حال اجرای مخفیانه این سند بوده است. با برجام‌های مختلفی از جمله برجام نفتی، برجام بانکی، برجام آموزشی و برجام هسته‌ای مواجه هستیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

رئیسی امشب به بداخلاقی‌ها در مناظره پاسخ می‌دهد

سیدابراهیم رئیسی امشب در اولین حضور تلویزیونی پس از مناظره آخر، به شبکه 3 می‌آید و به سؤالات جوانان پاسخ می‌گوید. رئیسی در این گفتگوی تلویزیونی که صبح امروز و پیش از سفر او به شهرکرد ضبط شد، پاسخهای صریح و مستندی به بداخلاقی‌های برخی رقبا داده و در خصوص افراد و جریانهایی که سفره مردم را کوچک‌تر و معیشت آنها را سخت‌تر کرده‌اند، آدرسهای روشنی داده است. گفت‌وگوی تلویزیونی رئیسی ساعت 19:10 از شبکه 3 سیما پخش می شود. مهر این خبر را منتشر کرد.

افزایش آرا قالیباف و جهانگیری پس از مناظره دیروز

پس از برگزاری مناظره سوم ، آخرین نظرسنجی نشان میدهد، بعلت تسلط کامل قالیباف و جهانگیری به حوزه اقتصادی آرای این دو فرد طی شب گذشته افزایش داشته است. با توجه به اینکه روحانی آخر مناظره دیروز بسیار خوب ظاهر شد توانست آرای خود را ثابت نگه دارد. پارسینه این خبر را منتشر کرد.

واکنش رییسی به کنایه های روحانی

سید ابراهیم رئیسی در اجتماع عظیم مردم در حسینیه اعظم شهرکرد طی سخنانی اظهار داشت:بنده از همه دهکردی ها و بختیاری ها و اهالی کوهدشت و اردلی ها و سایر شهرها کمال تشکر را دارم. ما به محض آنکه می پرسیم چرا کارگران بیکار شدند، چرا کارخانه ها تعطیل شد، شما روی به اتهام و تهمت می آورید.

دلایل رد صلاحیت مرتضی طلایی

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مستندی تصویری از دلایل رد صلاحیتش در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت.در بخشی از این مستند آمده است، افرادی با سال‌ها سابقه زندان، پرونده کیفری تایید شدند و بنده به دلیل یک پرونده اداری در باشگاه ورزشی رد صلاحیت شدم.

اعتراض ستاد قالیباف به بداخلاقی های انتخاباتی

ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف با صدور اطلاعیه ای نسبت به تخریب و بداخلاقی های انتخاباتی، اعتراض کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

تخریب‌های سازمان یافته علیه آقای دکتر محمدباقر قالیباف همچنان به صورت گسترده و به اشکال مختلف در حال انجام است و متأسفانه از سوی آن ستاد محترم اقدام عملی مشاهده نمی‌شود.در روزهای اخیر روی سازه‌های شهری نوشته‌هایی در قالب حمایت از اقشار 96درصدی جامعه انجام می‌گیرد که بر اساس پیگیری با هدف از آن تخریب و آسیب به تاسیسات شهری است.این در حالیست که آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران همواره به پاکیزگی و مبلمان شهری اهمیت بالایی داده و می‌دهند.به دلیل بی توجهی ستاد انتخابات کشور در جلوگیری از این اقدامات تخریبی، بررسی هایی از سوی ستاد دولت مردم انجام شد که در صورت تمایل می توانیم مستندات این اقدام را در اختیار آن ستاد قرار دهیم.

محکومیت جالب به شستن مرده‌ها

زن جوانی که به اتهام رابطه شیطانی با مرد غریبه دستگیر شده بود، با حکم قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری تهران به دو سال شستن مرده‌ها در غسالخانه‌ها و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.روزنامه ایران نوشت: «این زن ۲۷ بهمن پارسال با شکایت مرد جوانی که ادعا داشت همسرش با مرد غریبه‌ای رابطه پنهانی دارد، دستگیر شد وتحت بازجویی قرار گرفت.«مینا» - ۳۵ ساله - در نخستین بازجویی منکر اتهامش شد اما در ادامه تحقیقات پلیس آگاهی، از این که فهمید شوهرش از راز رابطه او با مرد بیگانه با خبر بوده به شدت شوکه شد و با دیدن مدارکی که علیه‌اش وجود داشت ناگزیر به رابطه پنهانی اعتراف کرد.پس از اظهارات زن جوان، مرد غریبه نیز به صورت غیر علنی تحت محاکمه قرار گرفت و سپس قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری رأی خود را درباره دو متهم صادر کردند.بر اساس حکم دادگاه، زن جوان به ۷۴ ضربه شلاق و دو سال کار در غسالخانه و شست‌و‌شوی زنان مرده محکوم شد. مرد غریبه نیز به ۹۹ ضربه شلاق و تبعید به یکی از شهرهای دورافتاده محکوم شد. پس از تأیید این رأی از سوی قضات دیوانعالی کشور حکم درباره این زن و مرد اجرا خواهد شد.»

خنثی سازی برنامه ریزی یک گروهک تروریستی

وزارت اطلاعات دراطلاعیه ای اعلام کرد :برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شد.در این اطلاعیه آمده است: با اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) طی یک عملیات تخصصی و دقیق، برنامه ریزی یک گروهک تروریستی ضد انقلاب برای اقدامات انفجاری و تروریستی، کشف و خنثی گردید. از این گروهک نفاق که دستش به خون هزاران نفر از مردم مظلوم و بی گناه کشور آغشته و مزدوری و جاسوسی آنها برای بیگانگان ادامه دارد، تجهیزات و اقلام انفجاری متنوع و متعددی کشف و ضبط گردید.شایان ذکر است گروه های تروریستی ضد انقلاب تلاش دارند، از طریق فضای مجازی با افراد نا آگاه ارتباط برقرار کرده و آنان را تحریک به اقدامات تروریستی و خرابکارانه نمایند، که هوشیاری شهروندان عزیز در زمینه خنثی سازی این توطئه ها مورد انتظار است.

ارسال 10 گزارش تخلف انتخاباتی به وزارت کشور

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان در جلسه مشترک این شورا با نمایندگان 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری ویژگی‌های خاصی نسبت به سایر انتخابات دارد چراکه به لحاظ فراگیری و ملی بودن آثار فراوانی از نظر اجتماعی و سیاسی در سراسر کشور ایجاد می‌کند. عضو هیئت نظارت بر انتخابات گفت: مروز 10 گزارش مستند از تخلفات انتخاباتی نامزدها، امضا کردم و برای وزیر کشور و قوه قضائیه ارسال کردم.

اعلام آمادگی قالیباف برای مناظره با روحانی

محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر خود نوشت:آقای روحانی در مناظره دیروز حرف‌هایی زد که بایستی به افکارعمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هر جا و هر زمان 




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار