بازدید 2606

تعیین ۳۰۴ شعبه اخذ رای در سراسر جهان

کد خبر: ۶۹۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 15 May 2017
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بیش از ۶۳ هزار ۴۲۹ شعبه اخذ رای در سراسر کشور داریم، از تعیین ۳۰۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور امروز (25 اردیبهشت)در نشست خبری با اشاره به شعبات اخذ رای گفت: بیش از 63 هزار 429 شعبه اخذ رای در سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین شعبات در تهران، خراسان رضوی و مازندران و کمترین شعبات نیز در قم، ایلام و قزوین است، افزود: برای سه انتخابات پیش رو، همه برنامه‌ریزی‌ها صورت پذیرفته است.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس و انتخابات شوراها، فرصت اعتراض پایان یافته و هیچ رد و یا تایید صلاحیت نخواهیم داشت. 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رای، فرصت تبلیغات پایان خواهد یافت بنابراین ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 28 اردیبهشت پایان تبلیغات است.

پورعلی مطلق با بیان اینکه بیش از 1 میلیون و 150 هزار نفر عوامل اجرایی در شعب اخذ رای خواهیم داشت، تاکید کرد: 2 الی 3 نفر هم محافظ صندوق‌ها خواهند بود. شورای نگهبان هم می‌تواند تعدادی را برای شعبات اخذ رای بگذارد که میانگین 3-4 نفر است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق‌های اخذ رای بیش از  130 هزار صندوق خواهد بود و انتخابات شوراها در 141 شهر به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. البته در برخی اماکن اخذ رای‌های الکترونیکی به‌صورت تست در حال انجام است تا در روز جمعه مشکلی پیش نیایید.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: فضای کشور ما با توجه به آغاز انتخابات، رقابتی شده و احساس من است که در این دور از انتخابات، در  زمینه مشارکت مردم رکورد زده خواهد شد.

پورعلی مطلق افزود: برای نماینده‌های نامزدها کارت صادر خواهد شد تا در شعبه‌های اخذ رای  حضور داشته باشند. از لحظه آغاز کار، هیئت‌های اجرایی می‌توانند در محل مدنظر حضور داشته باشند و اگر مواردی داشته باشند، حتما پیگیری خواهیم کرد و در این صورت سلامت انتخابات بهتر از گذشته تامین خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تعرفه‌های انتخابات به میزان مورد نیاز و بر اساس واجدین شرایط چاپ شده و حدود 200 میلیون تعرفه چاپ شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تخلفات در این دوره بسیار کم شده است. ممکن است در مواردی هم سوتفاهم شده و اتهامی زده شده باشد.

پورعلی مطلق درباره شعبه های اخذ رای در خارج از کشور گفت: برای خارج از کشور ما ستاد انتخابات داریم. لذا رئیس ستاد آن از سوی وزارت امور خارجه انتخاب شده است و از سوی شورای نگهبان هم ناظری انتخاب شده است. ما 104 کشور و 134 نمایندگی هیئت اجرایی در خارج از کشور خواهیم داشت. بیش از 304 شعبه در خارج از کشور خواهیم داشت. حدود 12 درصد رشد در این موضوع نسبت به دوره گذشته داشتیم.

وی با بیان اینکه برای رای دهندگان خارج از کشور گذرنامه کافی است، افزود: آقای محمدیان رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور و آقای قشقایی معاون کنسولی وزارت امور خارجه نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات خارج از کشور هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر