بازدید 3864
۱

عواقب دومرحله ای شدن انتخابات برای روحانی از دید رسانه عربی

کد خبر: ۶۹۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 15 May 2017
روزنامه اماراتی گلف نیوز در مطلبی انتخابات ریاست جمهوری ایران را مهم ارزیابی می کند:

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری تاریخی روز جمعه آماده می کنند، انتخاباتی که نتیجه آن تاثیر قابل توجهی بر کشور و جهان دارد. در مرکز این رقابت نظرات متفاوتی درباره دستاوردهای حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران وجود دارد: توافق هسته ای 2015 و حمایت گسترده رئیس جمهور از تعامل سیاسی و اقتصادی با قدرت های غربی.

در حالی که به صورت بین المللی تمایلاتی برای انتخاب مجدد حسن روحانی  وجود دارد و همه روسای جمهوری ایران پس از انقلاب نیز دو دوره متوالی در قدرت بودند اما هیچ اطمینانی برای انتخاب مجدد روحانی وجود ندارد.

به احتمال زیاد روحانی با کسب بیش از 50 درصد از آرا در دور اول انتخابات پیروز خواهد شد. با این حال، اگر انتخابات به دور دوم برود نیروهای اصولگرای مخالف بیشتری برای شکست روحانی در رای گیری شرکت خواهند کرد.

انتخابات ایران مهم است نه تنها به این خاطر که رئیس جمهور این کشور را تعیین می کند بلکه به این دلیل که مسیر نفوذی که ایران در سال های آینده قرار است در پیش بگیرد را تعیین می کند.

در حالی که نظرات روحانی برای تعامل بیشتر با غرب در مرکز رقابت های انتخاباتی ایران قرار دارد،  شکست احتمالی وی در این انتخابات به دلیل موضوعات مرتبط با درک عمومی مردم از اقتصاد خواهد بود، اقتصاد ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است.

در نهایت، انتخابات روز جمعه ریاست جمهوری ایران برنامه و مسیر این کشور را نه برای 4 سال آینده بلکه برای یک دهه و حتی بیشتر تعیین خواهد کرد. در حالی که بسیاری از ناظران بین المللی پیروزی روحانی را پیش بینی می کنند به این معنا نیست که این انتخابات با پیروزی اصولگرایان به پایان برسد، پیروزی که سیاست های داخلی، اقتصادی و روابط بین المللی ایران را تغییر می دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به نظر می رسد انتخابات به دور دوم بکشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر