بازدید 3054

قالیباف، جهانگیری و میرسلیم امشب در رسانه ملی چه گفتند؟

در ادامه پخش برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری امروز 3 نامزد ریاست جمهوری از طریق رسانه ملی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
کد خبر: ۶۹۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 16 May 2017
در ادامه پخش برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری امروز 3 نامزد ریاست جمهوری از طریق رسانه ملی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
 به گزارش تابناک، امشب25 اردیبهشت ماه سه تن از کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانه ملی ضمن معرفی خود به بیان برنامه های خود پرداختند.  سیدمصطفی میرسلیم در شبکه سه سیما، ،  محمدباقر قالیباف در برنامه ضبط شده شبکه خبر و  اسجاق جهانگیری در  گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده با مردم سخن گفتند. 
در ادامه مشروح مباحث مطرح شده امروز این 3 کاندیدای ریاست جمهوری آمده است:

قالیباف در شبکه خبر: 4 درصد هستند که ثروت‌های بدون زحمت به دست می‌آورند
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی ۴۰۰ میلیارد تومان وام بدون بهره گرفتند و آن را به صورت سپرده با سود ۲۰ درصد دوباره در بانک قرار دادند.
محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) با حضور در شبکه خبر ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، گفت: در همه دنیا وقتی بحران اقتصادی شکل میگیرد دولت‌ها حمایت می‌کند. بیکاری، رکود و گرانی سه مشکل اساسی کشور است و نباید به این سه مشکل به صورت جداگانه نگاه کنیم، چرا که مسائل اقتصادی به صورت یکپارچه است. 
وی افزود: من فکر می‌کنم با شرایطی که امروز در کشور وجود دارد در حوزه  سیاسی و مالی ظرفیت داریم و بانک و تولیدکنندگان ما از ظرفیت‌های جدی ما هستند.
قالیباف با اشاره به طولانی شدن دوره رکود در کشور گفت: طولانی شدن دوره رکود در کشور ما تاریخی شده است و اگر به 5-6 دوره قبل برگردیم هیچ موقع رکود به این طولانی نخواهید دید و برای رفع این رکود مهم‌ترین چالش ما چالش مدیریت است. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به باور غلط برخی دولتمردان یادآور شد: متاسفانه کسانی که در دولت تصمیم‌گیر هستند باورشان در نگاه اول به یک اقتصاد درونزا نیست و به دنبال این هستند به سمت سرمایه‌گذاری خارجی بروند. 
وی با اشاره به تعطیل شدن کارخانجات در دولت یازدهم گفت: کارخانجات کوچک و بزرگ چون سرمایه و تولید ندارند رو به تعطیلی رفتند و بانک‌ها نیز سرمایه را در جایی غیر از تولید مصرف می‌کنند که این وظیفه دولت است که اینها را به سمت تولید سوق دهد که متاسفانه موفق به انجام این کار نشده است. 
قالیباف با اشاره به قاچاق 25 میلیارد دلار کالا و ارز تصریح کرد: در یک سال 540 هزار میلیارد تومان وام داده شده که هم تمدید وام‌های قبلی بوده و هم وام‌های جدید بوده است. در حالی که این وام‌ها را چندین هزار نفر گرفته‌اند و سرمایه‌گذاری در جهت تولید هدایت نشده است. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که باید سیاست‌های مالیاتی را اصلاح کنیم گفت: ما می خواهیم کارگاه‌های کوچک و متوسط را بعضا از صد در صد مالیات معاف شوند، همچنین کارگاه‌های دیگر نیز تا 50 درصد معافیت از مالیات داشته باشند تا نوع کار و نقدینگی ارزش پیدا کند. 
وی با بیان اینکه 40 درصد فرار مالیاتی در کشور داریم، گفت: آیا ما نمی‌دانیم که این فرارکنندگان از مالیات چه کسانی هستند، این‌ها همان 4 درصد هستند که ثروت‌های بدون زحمت به دست می‌آورند.
قالیباف ضمن انتقاد از وجود رکود در دولت یازدهم گفت: این که دولت می‌گوید گرانی نیست، رکود ایجاد کرده که گرانی هم در اقلام اصلی از جمله شکر وجود دارد که با توجه به رکود به مردم فشار آمده است. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که مرزهای ما تماما تحت کنترل هستند و حتی یک جلیقه انفجاری وارد کشور نمی‌شود، گفت: این نشان می‌دهد که مرزها قابل کنترل‌اند و این قاچاق کالا و ارز اشکالات مسئولینی هست که درگیر سیاستگذاری هستند و در عین حال خودشان ذی‌نفع هستند. 
وی افزود: سرمایه‌های بانک‌ها متعلق به مردم است، بنابراین بانک‌ها هستند که اقتصاد کشور را در نقدینگی اداره می‌کنند ولی دولت نتوانست نظارت را بر توزیع درست این نقدینگی انجام دهد. 
قالیباف با بیان اینکه برخی بدون وثیقه 400 میلیارد تومان از بانک وام دریافت می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی می‌توانند بدون وثیقه 400 میلیارد تومان وام بدون یک ریال بهره دریافت کنند و جالب اینجاست که این پول به همان سیستم بانکی سپرده می‌شود و از آن سود 20 درصد می‌گیرند. این در حالی است که یک زوج جوان برای گرفتن وام چندمیلیونی باید در نوبت بمانند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر یک شغل پایدار برای جوانان ایجاد شود مشکل ازدواج جوان‌ها هم حل می‌شود لذا اینجاست که می‌گوییم چرخه بیکاری ام‌الفساد است و وقتی می‌گوییم 5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم یعنی 5 میلیون ازدواج هم در کنار آن ایجاد می‌شود. 
وی با بیان اینکه ما باید بخشی از یارانه را به سمت توانمندسازی و تولید ببریم، گفت: در دولت مردم ضمانت بازپرداخت وام مردم را از محل یارانه‌ها برای قشر مستضعف تامین می‌کنیم. 
قالیباف با بیان اینکه حرف‌ها و قبول‌های من از روی عدد و رقم است، تصریح کرد: من قول می‌دهم هم رونق را بیاوریم و هم گرانی به وجود نیاید. همچنین افزایش قیمت را در اقلام اصلی کنترل کنیم و نیز 5 میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.


میرسلیم در شبکه سه: باید جوانان‌مان را بگونه‌ای تربیت کنیم که به لحاظ معنوی مجهز بشوند
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: راه‌حل‌هایی که برای مهار تورم لحاظ می‌شود نباید موجب سختی زندگی مردم شود و قدرت خرید آنها را کاهش دهد.
سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دورذه انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) در برنامه پاسخ به سوالات جوانان که از  شبکه 3 سیما پخش شد، با بیان این که جوانان در جامعه ما در شرایط مشکلی قرار گرفته‌اند گفت: مواجهه با جوانان باید با نگاه درست صورت گیرد، چرا که طبع جوانی براساس درستی، صداقت، پاکی و راستی است و ما باید به مسائل آنها اهمیت بدهیم تا آثار خودش را در جامعه بگذارد. 

وی با اشاره به برنامه‌های دولتش در زمینه ورزش همگانی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های مهم ما این است که امکانات ورزشی رایگان به صورت همگانی در اختیار جوانان قرار بگیرد تا براساس استعداد آنها از جوانان حمایت بشود. همانطور که ما خودمان در رشته غریق نجات سعی کردیم جوانان را با توجه به استعدادشان در این زمینه ‌آموزش بدهیم. لذا باید علایق و استعدادهای جوانان بررسی شود. همچنین مربیان کارآزموده تاثیر زیادی در تربیت جوانان دارند. 
میرسلیم با اشاره به اهمیت تربیت معنوی جوانان تصریح کرد: ما باید جوانان‌مان را بگونه‌ای تربیت کنیم که به لحاظ معنوی مجهز بشوند چرا که کشور ما سابقه فرهنگی کهنی دارد و جوانان ما باید با این سابقه آشنا باشند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید درس‌هایی که جنبه اعتقادی دارد به جوانان منتقل بکنیم، که اینها باید توسط آموزگاری که کاملاً بر موضوع احاطه دارد به جوانان منتقل بشود. 
وی درباره مسکن جوانان و تجربه کشور‌های مختلف در حوزه مسکن ارزان، خاطر نشان کرد: مسکن ارزان به معنی مسکن بدون کیفیت نیست، بلکه دولت باید زمین‌های رایگان را برای این طرح در نظر بگیرد. 
میرسلیم با اشاره به نحوه مهندسی‌ها در ساختمان‌سازی گفت: ما باید از سوله‌های مهندسی و طراحی‌ مصالح که جنبه تشریفاتی نداشته باشند و بیشتر به رفاه ساختمان پردخته باشند استفاده کنیم، که این مسائل نیازمند بهره‌گیری از فنون مهندسی است، ما باید از فنون مهندسی استفاده کنیم تا ساختمان‌های ما بتواند زندگی توأم با رفاه را تامین بکند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به یکی از نحوه‌های خانه‌دار کردن جوانان گفت: طرح اجاره خرید یکی دیگر از طرح‌هاست که به این صورت است، که زوج‌های جوان وقتی اجاره‌خانه پرداخت می‌کنند این میزان اجاره به عنوان اقساط خانه‌دار شدن آنها محسوب بشود یعنی یک زوج جوان بعد از مدتی اجاره نشینی خانه‌دار شود. 
وی درباره موضوع اشتغال جوانان یادآور شد: کشور ما اشتغال شرایط بدی نداشته، اما شرایط 10 سال اخیر باعث شده به سمت رکود برویم و فضای کسب و کار کیفیت نداشته باشد. 
میرسلیم با اشاره به راه‌های رسیدن به اشتغال در کشور گفت: برای رسیدن به اشتغال باید ظرفیت‌های مناطق مختلف مورد توجه قرار بگیرد و همچنین صنایع جنبی که نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفت نیست در نظر گرفته شود.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که دانشجویان ما پس از گرفتن مدرک از دانشگاه با صنعت آشنا نیستند، تصریح کرد: توصیه ما به جوانان این است که ضمن دانشجویی در دوره‌های  کارآموزی شرکت کنند، چرا که مقدمه‌ای برای اشتغال آنهاست و هم ممکن است برخی جوان‌ها که خوب کار می‌کنند برای اشتغال بعد از فراغت از تحصیل انتخاب بشوند. 
وی با اشاره به آمادگی کارآفرینان برای جذب جوانان و مشکلات سر راه آنها گفت: ما کارآفرینانی داریم که آمادگی خوبی برای جذب جوانان دارند اما فضای کسب و کار مانع از آن می‌شود لذا ما باید مقرراتی را که به دولت بر می‌گردد درست و تسهیل کنیم تا فضای کسب و کار به یک فضای پرنشاط تبدیل بشود. 
میرسلیم افزود: برای وضع کنونی که رکود جامعه را فرا گرفته است باید ابتدا رکود را مهار کنیم و کارگاه‌هایی که در شرف تعطیلی هستند را حفظ و پشتیبانی کنیم و آنهایی را نیز تعطیل شده‌اند برای فعالیت مجددشان کمک کنیم. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ما باید سرمایه‌های موجود در کشور را به فعلیت برسانیم و بهره‌وری آنها را افزایش دهیم و همچنین دو روز از هفته را برای جوانان تسهیلات قائل شویم و در آمد آنها را افزایش دهیم و محل افزایش این درآمد نیز از هدفمندسازی یارانه‌ها خواهد بود چرا که الان 3 درصد از بودجه هدفمندی یارانه‌ها برای تولید مصرف می‌شود. 
وی با اشاره به انواع تورم، اظهار داشت: تورم همیشه بد نیست، یکی تورم بیمارگونه است که نرخ آن بیش از 20 درصد است که باید با آن مبارزه کرد و فاجعه آفرین است و نوعی دیگر از تورم وجود دارد که در حد 3 الی 4 درصد، که برای کشورهای در حال توسعه است و به نوعی مشوق محسوب می‌شود. 

میرسلیم با بیان این که راه‌حل‌هایی که برای مهار تورم لحاظ می‌شود نباید موجب سختی زندگی مردم شود، گفت: این که مهار تورم قدرت خرید مردم را کاهش دهد، انصافاً هنر نیست. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که اولویت در مسائل اقتصادی با اشتغال است، تاکید کرد: اشتغال اهمیت زیادی دارد چون در صورت از بین رفتن اشتغال رکود ایجاد می‌شود و در کنار آن مشکلات دیگر اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ایجاد می‌کند که برای جامعه خطرناک است. 
وی با اشاره به اهمیت احزاب در کشور، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مردمسالاری دینی است و یکی از راه‌های اصلی مردمسالاری دینی مشارکت عمومی است. لذا باید انجمن‌های مردمی در سراسر کشور شکل بگیرد و مردم با صلایق خودشان به این تشکل‌ها بپیوندند و برای اداره کشور راه‌حل ارائه بدهند، چرا که اداره کشور به عهده مردم است و در قانون اساسی ذکر شده که مردم فرد یا افرادی را انتخاب می‌کنند تا به نمایندگی از آنها به خود مردم خدمت بکند. 
میرسلیم با اشاره به فعالیت احزاب در کشور گفت: اگر احزاب فعال در چارچوب قانون اساسی در کشور شکل بگیرند این‌ها در ارائه راه‌حل‌های نیک و خدمت‌های ارزنده با هم مسابقه می‌گذارند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به معنای تحزب خاطر نشان کرد: اصل تحزب یعنی دارای تشکل، نظم، راه‌حل و مسئولیت پذیری است و ما شاهد هستیم که در صحنه انتخابات گاهی مواجه می‌شویم با افرادی که از هیج حزبی شرکت نکرده‌اند و معلوم است که بعد از به قدرت رسیدن فقط به فکر خودشان هستند. 
وی افزود: وقتی فردی از سوی یک حزب به عنوان مثال برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شود، تمام آبرو و مسئولیت برنامه‌های این فرد به عهده حزب است و حزب ناچار است برای حفظ آبرو و کارآمدی خودش هم که شده نهایت همکاری را با دولت داشته باشد. 

میرسلیم با اشاره به همگانی کردن ورزش تصریح کرد: ما در یک بررسی و پژوهش متوجه شدیم که یکی  از گروه‌های مرجع که جوانان از آنان سرمشق می‌گیرند جانان هستند لذا ورزشکاران باید توجه داشته باشند که دیده می‌شوند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به فن‌آوری اطلاعات و تحول آن در جامعه امروزی، گفت: اطلاع‌رسانی دیگر مانند سابق نیست و فضای مجازی امکانات گسترده‌ای را فراهم کرده است. البته صدا و سیما و مطبوعات رسانه ملی هستند و امروزه این شیوه‌ها مکمل شیوه سنتی است که باید به آنها توجه شود، که یکی از راه‌های اشتغال جوانان است. 
وی با بیان این که در شبکه‌های مجازی باید مردم در صورتی که از مسئولان تخلفی صورت گرفت اشاعه دهند گفت: مدیران و مسئولان باید بدانند که رفتارشان زیر ذره‌بین قرار گرفته و اگر تخلفی از آنها سر بزند مردم آن را در فضای مجازی اشاعه می‌دهند. 
میرسلیم با بیان این که باید 400 هزار مسکن در سال تولید شود، اظهار داشت: دولت باید مشوق بخش خصوصی باشد، چرا که عمده تولید مسکن به عهده بخش خصوصی است و دولت باید حمایت کند.  

جهانگیری در گفتگوی ویژه خبری: در بدترین شرایط اقتصادی کشور بهترین خدمت را به محرومان کردیم

اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه‌ خبری در خصوص برنامه‌های خود برای ایجاد شغل پایدار گفت: راجع به ایجاد شغل صحبت‌های زیادی شده است برخی کاندیداهای محترم در این باره صحبت کرده‌اند اما برنامه عملیاتی از آنان در این زمینه دیده نشده است. 
وی افزود: میزان اشتغال خالص دولت گذشته صفر بود و به طور تقریبی سالی یک میلیون و 200 هزار شاغل به بیکاران قبلی اضافه شده است. امروز متولدین دهه 60 وارد بازار کار می‌شوند و باید برای آنان بازار کار مناسب ایجاد شود. البته بهترین دوره ایجاد شغل از نظر بنده دوره اصلاحات است هرچند در دو سال اخیر نیز حدود 600 تا 700 هزار شغل ایجاد شد و این دوره نیز بهترین سال‌های ایجاد شغل بوده اما این تعداد نیز نسبت به بیکاری که از قبل ایجاد شده بود کم به نظر  می‌رسد. 
جهانگیری با اشاره به لزوم ایجاد 950 هزار شغل در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ما در دولت دوازدهم برنامه مدونی برای ایجاد شغل تهیه کرده‌ایم که اگر همان 950 هزار شغل را در نظر بگیریم می‌توانیم به هدف مورد نظر در این زمینه نائل شویم البته برای مجموعه الزاماتی در این مورد رعایت شود. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار سال گفت: رهبری انقلاب در سخنان آغازین سال جدید الزاماتی را در این خصوص تعیین کردند از جمله تامین امنیت سرمایه‌گذار، در این زمینه به چند عامل نیاز است یکی از آنها حمایت از تولید است، همچنین باید در جهت ایجاد بازارهای مشخص حرکت کنیم. در تولید نیز باید با قاچاق مبارزه شود. همچنین زمینه صادرات را نیز فراهم کنیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در داخل کشور فعال شود. 
وی با اشاره به ایجاد 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در دولت یازدهم اظهار داشت: در دولت دوازده در نظر داریم این تعداد را به 10 هزار شرکت افزایش دهیم. در دولت یازدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان 110 هزار شغل ایجاد شد. 
جهانگیری موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از نیازهای اصلی جامعه تولید مسکن برای اقشار نیازمند است، مهمترین مشکل ما تولید مسکن نیست، همین هفته گذشته در هیئت دولت گزارش شد که 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد در همین تهران بیش از 600 هزار مسکن خالی داریم که 250 میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری در مسکن‌های خالی هزینه شده است. مشکل این بوده است که مسکن مناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده است. در 10 سال گذشته قیمت مسکن وحشتناک افزایش پیدا کرده است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل تامین مسکن برای زوج‌های جوان اظهار داشت: در دولت یازدهم برای حل این مشکل صندوق سپرده‌گذاری ایجاد شد و پیش‌بینی شد که ازمحل این سپردهگذاری در کلان‌شهر تهران تا 160 میلیون تومان و 20 میلیون کمتر در سایر کلان‌شهرها به متقاضیان وام داده شود. 160 هزار زوج جوان در این سپرده‌گذاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و جمعا با اعطای وام 200 میلیون قادر خواهند بود مسکن را تامین کنند که سود این وام نیز تک رقمی است. 
وی ادامه داد: حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی نیز پیش‌بینی شده است، همچنین ما مسکن اجتماعی نیز داریم، که با کمک نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و وزارت تعاون و خیرین تعدادی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد. بنابراین مقرر شد که از محل نهادهای حمایتی مسکن بسازیم تا در اختیار متقاضیان قرار دهیم. 
جهانگیری دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به نقدینگی 1200 میلیارد تومانی در کشور اظهار داشت: مهم این است که نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری برود. یکی از بهترین نقاطی که می‌تواند نقدینگی را جذب کند بازار سرمایه است و دولت باید به آن توجه ویژه کند و قطعا یکی از اولویت دولت دوازدهم توجه به بازار سرمایه است تا افرادی که از این طریق سهام می‌خرند آسیب نبینند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نقدیندگی در مسیر غلط می‌تواند به سمت یکی از کالاها هجوم ببرد. شما ببینید در گذشته در مدت کوتاهی قیمت ارز بیش از 3 برابر شد و مردم فکر می‌کردند با ارز خارجی و انباشت آن می‌توانند سرمایه کسب کنند. 

وی خاطر نشان کرد: در مسئله نقدینگی اعتماد مردم به دولت و سیاست‌های دولت بسیار مهم است و تا زمانی که این اعتماد وجود داشته باشد و عده‌ای به اعتماد مردم آسیب نزنند حتماً نقدینگی می‌تواند به سمت تولید حرکت کند اما اگر بر عکس باشد مشکل حادی به وجود خواهد آمد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های خود برای ایجاد شغل پایدار گفت: راجع به ایجاد شغل صحبت‌های زیادی شده است برخی کاندیداهای محترم در این باره صحبت کرده‌اند اما برنامه عملیاتی از آنان در این زمینه دیده نشده است. 
وی افزود: میزان اشتغال خالص دولت گذشته صفر بود و به طور تقریبی سالی یک میلیون و 200 هزار شاغل به بیکاران قبلی اضافه شده است. امروز متولدین دهه 60 وارد بازار کار می‌شوند و باید برای آنان بازار کار مناسب ایجاد شود. البته بهترین دوره ایجاد شغل از نظر بنده دوره اصلاحات است هرچند در دو سال اخیر نیز حدود 600 تا 700 هزار شغل ایجاد شد و این دوره نیز بهترین سال‌های ایجاد شغل بوده اما این تعداد نیز نسبت به بیکاری که از قبل ایجاد شده بود کم به نظر  می‌رسد. 
جهانگیری با اشاره به لزوم ایجاد 950 هزار شغل در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ما در دولت دوازده برنامه مدونی برای ایجاد شغل تهیه کرده‌ایم که اگر همان 950 هزار شغل را در نظر بگیریم می‌توانیم به هدف مورد نظر در این زمینه نائل شویم البته برای مجموعه الزاماتی در این مورد رعایت شود. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار سال گفت: رهبری انقلاب در سخنان آغازین سال جدید الزاماتی را در این خصوص تعیین کردند از جمله تامین امنیت سرمایه‌گذار، در این زمینه به چند عامل نیاز است یکی از آنها حمایت از تولید است، همچنین باید در جهت ایجاد بازارهای مشخص حرکت کنیم. در تولید نیز باید با قاچاق مبارزه شود. همچنین زمینه صادرات را نیز فراهم کنیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در داخل کشور فعال شود. 
وی با اشاره به ایجاد 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در دولت یازدهم اظهار داشت: در دولت دوازده در نظر داریم این تعداد را به 10 هزار شرکت افزایش دهیم. در دولت یازدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان 110 هزار شغل ایجاد شد. 
جهانگیری موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از نیازهای اصلی جامعه تولید مسکن برای اقشار نیازمند است، مهمترین مشکل ما تولید مسکن نیست، همین هفته گذشته در هیئت دولت گزارش شد که 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد در همین تهران بیش از 600 هزار مسکن خالی داریم که 250 میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری در مسکن‌های خالی هزینه شده است. مشکل این بوده است که مسکن مناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده است. در 10 سال گذشته قیمت مسکن وحشتناک افزایش پیدا کرده است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل تامین مسکن برای زوج‌های جوان اظهار داشت: در دولت یازدهم برای حل این مشکل صندوق سپرده‌گذاری ایجاد شد و پیش‌بینی شد که ازمحل این سپردهگذاری در کلان‌شهر تهران تا 160 میلیون تومان و 20 میلیون کمتر در سایر کلان‌شهرها به متقاضیان وام داده شود. 160 هزار زوج جوان در این سپرده‌گذاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و جمعا با اعطای وام 200 میلیون قادر خواهند بود مسکن را تامین کنند که سود این وام نیز تک رقمی است. 
وی ادامه داد: حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی نیز پیش‌بینی شده است، همچنین ما مسکن اجتماعی نیز داریم، که با کمک نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و وزارت تعاون و خیرین تعدادی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد. بنابراین مقرر شد که از محل نهادهای حمایتی مسکن بسازیم تا در اختیار متقاضیان قرار دهیم. 
جهانگیری دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به نقدینگی 1200 میلیارد تومانی در کشور اظهار داشت: مهم این است که نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری برود. یکی از بهترین نقاطی که می‌تواند نقدینگی را جذب کند بازار سرمایه است و دولت باید به آن توجه ویژه کند و قطعا یکی از اولویت دولت دوازدهم توجه به بازار سرمایه است تا افرادی که از این طریق سهام می‌خرند آسیب نبینند. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نقدیندگی در مسیر غلط می‌تواند به سمت یکی از کالاها هجوم ببرد. شما ببینید در گذشته در مدت کوتاهی قیمت ارز بیش از 3 برابر شد و مردم فکر می‌کردند با ارز خارجی و انباشت آن می‌توانند سرمایه کسب کنند. 
وی خاطر نشان کرد: در مسئله نقدینگی اعتماد مردم به دولت و سیاست‌های دولت بسیار مهم است و تا زمانی که این اعتماد وجود داشته باشد و عده‌ای به اعتماد مردم آسیب نزنند حتماً نقدینگی می‌تواند به سمت تولید حرکت کند اما اگر بر عکس باشد مشکل حادی به وجود خواهد آمد.
جهانگیری اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در دولت گذشته گفت: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در مقاطعی با تورم بالای 40 درصد روبرو بوده است  همچنین رشد اقتصادی نیز در پایان دولت گذشته منفی بود. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مضرات قاچاق کالا در کشور خاطر نشان کرد: ورود کالای قاچاق به کشور به تولید آسیب جدی می‌زند و ما در دولت یازدهم با این موضوع مبارزه کردیم. روزی که دولت را در اختیار گرفتیم قاچاق کالا 25 میلیارد بود و اکنون این میزان به 12 میلیارد کاهش یافته است و همچنین سامانه‌های خوب در گمرکات کشور ایجاد کرده‌ایم. 
وی با بیان این که بیشترین میزان تحریم‌ها را در دولت یازدهم گذراندیم گفت: در همین دولت چون مدیریت عالمانه برخورد کرد، ما از یک ثبات در کشور برخوردار بودیم.
جهانگیری با بیان این که دولت آینده حتماً ضد فساد خواهد بود گفت: ما در بحث مبارزه با فساد هیچ تعارفی با کسی نداریم و در این مسئله باید شفافیت به وجود بیاید و موضوع دیگر در مورد مبارزه با فساد فضای مجازی است همانطور که دیدیدم حقوق‌های نجومی و املاکی که به ناحق در برخی از نهادها داده می‌شد در این فضا اشاعه یافت. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که درونزایی استفاده از همه ظرفیت‌هاست یادآور شد: باید رئیس جمهور، وزارت خارجه و تیم اقتصادی کشور بتواند با دیپلماسی منابع خارجی را به سمت کشور بیاورد. 
وی با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در روستاها و شهرستان‌ها گفت: ما سرمایه‌گذاری و کشاورزی در روستاها را افزایش دادیم و نکته دیگر توجه به طبقات محروم است که ما در بدترین شرایط اقتصادی کشور بهترین خدمت را به محرومان کردیم. 
جهانگیری افزود: ما اولین نیاز مردم که درمان است را سامان دادیم و 10 میلیون نفر را بیمه و به این 10 میلیون نفر خدمات بهداشتی اراده کردیم.   
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ساماندهی طرح سهام عدالت، گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های رسیدگی به محرومین بحث سهام عدالت است که ما در 3 سال گذشته تلاش کردیم سهام عدالت را ساماندهی کنیم و اکنون 50 میلیون نفر از مردم ایران سهامدار شده‌اند که مشخص است در چه کارخانه‌ای و به چه میزان سهام دارند و از سال 96 سود سهام خود را دریافت کنند. لذا از سهام عدالت همه مردم ایران برخوردار خواهند شد. 
وی با اشاره به ساماندهی طرح کارورزی در دولت یازدهم تصریح کرد: ما در دولت یازدهم طرح کارورزی را ساماندهی کردیم که در این طرح هر فارغ‌التحصیل دانشگاهی برای کارآموزی جذب یک کارگاه می‌شود که در طی آن بخشی از حقوق آن فارغ‌التحصیل را کارخانه‌دار و بخشی از آن را دولت می‌پردازد. 
جهانگیری با اشاره به شایعات مطرح شده علیه دولت یازدهم یادآور شد: یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم شایعات زیادی است که علیه دولت بیان می‌شود تا دل دینداران را خالی کنند، من اعلام می‌کنم، هیچ کاری که با باورهای دینی تضاد داشته باشد در دولت آینده انجام نخواهد شد. 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سند 2030 تصریح کرد: هر موردی از کنوانسیون بین‌المللی از مغایر با باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی ما باشد در این سند اجرا نخواهد شد. 
وی در ادامه اظهار کرد: ما در این مقطع به دولتی نیاز داریم که متخصصین را در کنار خودش بیاورد و انتخابات موضوع مهمی است که فضای گفتگو با یکدیگر را ایجاد می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر