بازدید 2798

تأیید صلاحیت ۲۰۰ هزار داوطلب انتخابات شوراهای روستا

کد خبر: ۶۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 16 May 2017
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از تأیید صلاحیت بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب انتخابات در شوراهای روستا خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمد محمودی‌‌شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 26 اردیبهشت) در نشست‌خبری، ضمن ارائه گزارش عملکرد بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و اظهارداشت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در سراسر کشور، 219 هزار و 100 نفر برای شوراهای روستا و 46 هزار و 320 نفر برای شوراهای شهر تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: در روستاها، 94.71 درصد ثبت‌نام‌کنندگان و در شهرها 84.16 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در نهایت تأیید صلاحیت شده‌اند که مشغول رقابت تبلیغاتی هستند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: تعداد کرسی‌های شوراهای روستا 120 هزار و 873 کرسی است، در سطح شوراهای شهر نیز 6737 کرسی مورد رقابت قرار دارد.

محمودی شاه‌نشین افزود: 265 هزار و 420 داوطلب برای تصاحب 127 هزار و 610 کرسی شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه قضایی، یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در نظر گرفته شده است، گفت: در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی و نظارت، مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، دادگستری و وزارت اطلاعات باید در مهلت مقرر جواب دهند، اما تشخیص اینکه آیا این محکومیت‌ها و مدارک موجود، باعث سلب صلاحیت کسی می‌شود یا خیر، ابتدا بر عهده هیئت‌های اجرایی و سپس بر عهده هیئت‌های نظارت بوده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: در حوزه تهران از 6 نفری که اسامی آنها در نامه دادستانی آمده و تجدیدنظر در بررسی صلاحیت آنها مورد تأکید قرار گرفته بود، دو نفر مشمول ردّصلاحیت شدند که جرم یک نفر از آنها تبلیغ علیه نظام بود و فرد دیگر نیز به جرم اخلال در نظم عمومی به حبس تعلیقی پنج ساله محکوم شده بود که به دلیل عدم اتمام دوره تعلیق محکومیت، امکان تأیید صلاحیت وی وجود نداشت.

محمودی شاه‌نشین در پاسخ به سؤالی درباره ردّصلاحیت اقلیت‌های مذهبی و دینی در برخی حوزه‌های شهر و روستا، تصریح کرد: هیچ فردی به واسطه دین یا مذهب خاص خودش، ردّصلاحیت نشده و هیچ فشاری هم برای تأیید یا ردّصلاحیت این افراد از سوی مراجع ذیصلاح نبوده است؛ اگر هم اصراری از سوی مراجع ذیصلاح برای ردّ صلاحیت افرادی از این قبیل وجود داشته، به دلیل سوابقی بوده است که در پرونده آنها وجود داشته است.

وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در پنجمین دوره انتخابات شوراها در روز جمعه (29 اردیبهشت ماه)، تأکید کرد: افراد با شناسنامه عکس‌دار و به همراه داشتن کد ملی پای صندوق‌های رأی حضور یابند، البته به همراه داشتن کارت ملی ضروری نیست و شماره ملی مورد نیاز است، اما داشتن این مدارک باعث تسریع در روند رأی‌گیری می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر