بازدید 2792
قوامی:

پیش‌بینی احتمال‌ افت قیمت سهام عدالت

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،خروج سهام عدالت از برزخ بلاتکلیفی نیازمند برنامه ریزی دولت آتی است، گفت: آزادسازی سهام عدالت با توجه به نگرانی دولت در خصوص عرضه سهام در بورس و افت یک باره قیمت آن ممکن نیست.
کد خبر: ۶۹۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 16 May 2017
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،خروج سهام عدالت از برزخ بلاتکلیفی نیازمند برنامه ریزی دولت آتی است، گفت: آزادسازی سهام عدالت با توجه به نگرانی دولت در خصوص عرضه سهام در بورس و افت یک باره قیمت آن ممکن نیست.

هادی قوامی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه خروج سهام عدالت از برزخ بلاتکلیفی نیازمند برنامه ریزی دولت آتی در این رابطه است، گفت: در تصمیم اخیر شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی بسیاری از شرکت های دارای مشکل و زیان ده، از سبد سهام عدالت خارج شده اند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت آتی باید با پالایش شرکت های موجود در سبد سهام عدالت، تنها شرکت های با بازدهی بالا را در این سبد لحاظ کند، افزود: شفاف سازی در زمینه سود سهام داران سهام عدالت یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی دولت آتی باید انجام شود.

قوامی با بیان اینکه بر اساس قانون ، دو دهک جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد با درنظر گرفتن 50 درصد معافیت مالک، سهام عدالت هستند، تصریح کرد: تسویه حساب صاحبان سهام عدالت تا ماه های آینده می تواند روند پرداخت سود آن را تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به غیر از دو دهک یاد شده سایرین، مالک 53 درصد سهام عدالت بوده و در صورتی که تا مهرماه سال گذشته در خصوص خرید سهام تسویه کرده و همه اقساط را پرداخته باشند 50 درصد سود سال 95 را دریافت می کنند.

قوامی ادامه داد: در سال گذشته بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی 100 هزار میلیارد تومان از واگذاری ها به گروه های ضعیف جامعه که 6 دهک درآمدی هستند، پرداخت شده و سهام دار شدند؛ از این رو سهام عدالت در سال های اخیر مردمی تر شده است.

آزادسازی سهام عدالت در کوتاه مدت ممکن نیست

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی سهام عدالت در حال حاضر ممکن نیست، افزود: دولت ها از آزادسازی سهام عدالت هراس دارند زیرا می ترسند با آزادسازی در کوتاه مدت عرضه سهام در بورس افزایش یافته و افت قیمت ها رخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سهم یک میلیون تومانی افراد از سهام عدالت در حدود 2 میلیون تومان در بازار ارزش دارد، تصریح کرد: دولت آتی در خصوص سود دهی سهام عدالت با سازوکاری مشخص باید برنامه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت مدیریت بهتر بر سهام عدالت، گفت: دولت بعد باید ابهامات موجود در خصوص سود سهام عدالت و همچنین زمان و نحوه آزادسازی آن را مشخص کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار