بازدید 7121

نکات مهمی که باید در انتخابات ریاست جمهوری رعایت کنیم!

پس از انتخابات وعده ها و شعارهای منتقدان را بر اساس واقعیت کشور بسنجیم؛ منتقدان را سیاه نما ننماییم و فرد و دولت منتخب را بدون توجه به واقعیت ها، پیمان شکن معرفی نکنیم. شعارها و هیجانات ایام انتخابات را مبنای قضاوت کلی درباره افراد و جریانات قرار ندهیم.
کد خبر: ۶۹۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 16 May 2017
این روزها هیجان انتخابات ریاست جمهوری به اوج رسیده است و طرفداران دو جناح اصلی کشور همه تلاش خود را انجام می دهند تا کاندیدای آنان پیروز این انتخابات بزرگ باشد؛ لذا از هیچ تلاشی برای کسب این پیروزی بزرگ دریغ نمی ورزند. 

به گزارش«تابناک» به صورت طبیعی،در این دو روز باقی مانده پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، تلاش های هر دو گروه با بالاترین حد ممکن خواهد رسید و طرفین خواهند کوشید از همه ظرفیت های موجود برای اضافه کردن به سبد رای خود استفاده کنند. 

این ظرفیت ها گاه در تلاش در صفحات مجازی است و گاه با حضور مستقیم در بین مردم و گفت و گو برای قانع کردن آنان برای جلب شدن به سمت کاندیدای مطلوب افراد، گاه به صورت حضور در کمپین ها و تجمعات تبلیغاتی است و گاهی با حضور در سخنرانی ها و .... 

نکته ای مهمی که در این میان باید به آن توجه کرد، حق و اختیار همه افراد در داشتن رای مستقل است. آراء مستقل مردم ممکن است حتی در درون یک خانواده هم با یکدیگر تفاوت داشته باشد، ممکن است حتی اعضای یک خانواده هم نتوانند دیگر عضو خانواده را در دادن رای به یک کاندیدا قانع کنند، در جمع دوستان هم چنین اتفاقی ممکن است بیفتد در جمع همکاران و ... نیز طبیعی است که تنوع دیدگاه ها وجود داشته باشد. 

در نگاه اول همه باید به حق رای اطرافیان خود احترام بگذارند؛ ممکن است گفت و گوهایی برای تبادل نظر در این باره انجام شود، اما این نهایتا هر فرد است که به صورت مجزا می تواند با تکیه بر تحلیل و دانش خود و دیگران، به یکی از کاندیداها رای دهد. پس این حق را احترام بگذاریم!

دومین نکته این است که در ایام تبلیغات طبیعتا، کاندیداهای محترم برای پیروز نشان دادن خود و یا در ضعف نشان دادن رقیب، انگ ها و مارک هایی را به رقیب بچسبانند و کاندیدای رقیب یا طرفدارانشان را به صفتی مذموم و ناپسند، معرفی کنند! باید این برچسب سازی ها اگر هم در تجمعات به کار می بریم، حداقل آنان را به صورت شخصی در مورد هم به کار نبریم! اگر شعارهایی در تجمعات له یه علیه کاندیداها سر می دهیم، متوجه باشیم که این شعارها و برچسب ها نباید لزوما برای افراد خانواده، دوستان و یا همکاران مان هم به کار برده شود. مبتنی بر احترام به حق رای، احترام به سلیقه افراد هم باید مد نظر قرار گیرد. 

سومین نکته این است که طبیعتا در دل شور و شعارهای انتخاباتی، مقادیر قابل توجهی اغراق و مبالغه در توصیف خودی و در نکوهش رقیب وجود دارد؛ بسیار از ضعف های رقیب و قوت های خودی، بزرگ نمایی می شود تا در مردم برای انتخابات شور و هیجان ایجاد کند. اگر چه این شعارها و رویکردها عموما بر بستری از واقعیت بنا شده است، اما شدت آن به دلیل فضای انتخابات است؛ پس از انتخابات وعده ها و شعارهای منتقدان را بر اساس واقعیت کشور بسنجیم؛ منتقدان را سیاه نما ننماییم و فرد و دولت منتخب را بدون توجه به واقعیت ها، پیمان شکن معرفی نکنیم. شعارها و هیجانات ایام انتخابات را مبنای قضاوت کلی درباره افراد و جریانات قرار ندهیم .

چهارمین نکته این است که پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن فرد پیروز، فردایی هم وجود دارد؛ فردایی که همه ما باید در کنار هم برای سربلندی این کشور کار و تلاش کنیم؛ رئیس جمهوری که انتخاب می شود رئیس جمهور همه مردم است با همه اختلاف نظرهایشان! فردای انتخابات ضعف یا قوت فرد منتخب، ضعف یا قوت رئیس جمهور ایران است؛ باید برای کم کردن ضعف های فرد منتخب و دولتش کمک دهنده باشیم و برای قوت و اقتدارش، بلندترین صداها باشیم. 


با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، قرار نیست، اتفاقی در این کشور بیفتد که بخشی از این مردم، نسبت به بخش دیگری، کینه و یا کدورتی داشته باشند! این انتخابات در واقع پشت سر گذاشتن فصلی از تاریخ انقلاب اسلامی و شروع دوره جدیدی از حیات مردم ایران و انقلاب اسلامی است! تا پس از آن مردم در کنار هم و برای این کشور تلاش مجددی از سر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل