بازدید 6528
حجت الاسلام رئیسی در شبکه خبر:

دولت نباید دست در جیب بازنشستگان کند / امکان ایجاد اشتغال میلیونی وجود دارد

وی افزود: برخی می‌گویند ما از رکود عبور کردیم، اما فهم عبور از رکود را باید با رفتن به بازار فهمید. اگر خود آقایان دولت از رکود عبور کردند دست ما را هم بگیرند و عبور دهند. ما برای خروج کشور از رکود نیازمند تولید هستیم و باید موانع آن از سر راه برداشته شود.
کد خبر: ۶۹۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 16 May 2017
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید اشتغال میلیونی ایجاد کنیم و امکان این کار وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب (سه شنبه 26 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ضبط شده شبکه خبر درباره موضوع بیکاری و تولید اظهار داشت: مسئله تولید و اشتغال محور امروز جامعه ما است و هر دولتی باید برای رونق تولید و اشتغال برنامه داشته باشد، که چگونه می‌خواهد کشور را از رکود خارج کند.

وی افزود: برخی می‌گویند ما از رکود عبور کردیم، اما فهم عبور از رکود را باید با رفتن به بازار فهمید. اگر خود آقایان دولت از رکود عبور کردند دست ما را هم بگیرند و عبور دهند. ما برای خروج کشور از رکود نیازمند تولید هستیم و باید موانع آن از سر راه برداشته شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به ارتباط افزایش قاچاق با بیکاری اظهار داشت: منظور من از قاچاق کوله‌برها نیستند، بلکه کانتینربرها هستند. رهگیری قاچاق کار پیچیده‌ای نیست. به نظرم دولت می‌تواند در شش ماه اول اقداماتی که برای مبارزه برای قاچاق کالا شده به مردم گزارش دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که یکی دیگر از موانع تولید مسئله واردات است گفت: البته واردات کارخانه، تجهیزات و مواد اولیه درست است اما آنچه الان صورت می‌گیرد واردات کالاهای غیرضروری است. دولت اعلام کرده بود که نباید بازار ما بازار چینی‌ها شود، اما در این دوره ورود کالاهای چینی دو برابر شد. برخی کالاها در کشور خودمان قابل تولید هستند، به نظرم باید واردات مدیریت شود.

وی افزود: نقدینگی در این دوره سه برابر شده و اگر این نقدینگی را در تولید استفاده نکنیم، سیلی بنیان‌کن می‌شود و می‌توان آن را در تولید استفاده کرد، این که تورم یک رقمی است به دلیل رکود است و اگر چرخ‌های اقتصاد حرکت کند تورم هم افزایش می‌یابد. اکنون چرخ‌های اقتصادی ایستاده و عده‌ای خوشحال‌ هستند. باید بازار را تحریک کرد تا قدرت خرید را در داخل برای این که مردم کالاهای تولید داخل بخرند افزایش داد. سیاست خارجی ما باید در زمینه صادرات کالا فعال شود و برای بیرون بردن کشور از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

حجتالاسلام رئیسی با اشاره به این که هر کس دغدغه‌ مردم را داشته باشد باید از ورود کالاهای غیرضروری جلوگیری کند، گفت: من در این مدت که حضور مردم و به ویژه جوانان را در استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده کردم و از همینجا از آنها تشکر می‌کنم، نشان می‌دهد که مردم خواهان کمک به دولت آینده هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با مسئله بانکداری اظهار داشت: بانک‌ها باید اموال بلوکه شده از جمله ساختمان‌ها و شعب خود را از بلوکه شدن خارج کنند و آنها را در چرخه اقتصادی بیاندازند. تسهیلات باید کنترل شود و نباید به یک بد حساب بانکی تسهیلات داد. طبق آمار 500 هزار درخواست وام ازدواج از طرف زوج‌های جوان وجود دارد، وقتی کسی 10 میلیون در آستانه ازدواج می خواهد باید فوراً درخواستش را جواب داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رسیدگی مسئولان به مفاسد اقتصادی نزدیکانشان گفت: رئیس دولت باید روحیه ضد فساد داشته باشد، رئیس جمهور و وزرا هرجا فسادزا است، باید فوراً رسیدگی کنند. اگر کسی مرتکب فساد شد باید با او برخورد شود تا برای دیگران عبرت آمیز باشد. این بد است که در مردم این باور به وجود بیاید که اگر کسی به مسئولی متصل بود نمی‌توان سراغش رفت. مردم باید احساس کنند رئیس جمهور با فساد برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره راهکار خودش برای مبارزه با فساد، اظهار داشت: من دفتری در هر استان تحت عنوان دفتر بازرسی ایجاد می‌کنم که مستقیم به خود رئیس جمهور متصل است تا اگر مردم از روند کارهای اداری ناراضی بودند به دفتر بازرسی استان مراجعه کنند و بدانند که رئیس جمهور مستقیم درخواست آنها را انجام می‌دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی نظارت همگانی نسبت به دولتمردان است، نقدکنندگان باید مورد تشویق باشند، نه تحقیر. دولت اگر از امر به معروف و نظارت‌پذیری دور شود کشور را فساد می‌گیرد. دولت باید در جایگاه خودش و با رفتارش فضائل دینی را رشد دهد و با سخنرانی نمی‌توان مردم را به دین فراخواند.

وی درباره فضای مجازی و نحوه نظارت بر آن، اظهار داشت: فضای مجازی امکان خوبی است، که می‌تواند در تسهیل امور کمک کند. ما نیازمند شبکه ملی اطلاعات هستیم، ما اقتصاد فضای مجازی می‌خواهیم تا از طریق تولید محتوا و نرم‌افزار، کسب درآمد کنیم. هندوستان درآمدی که از طریق فضای مجازی به دست می‌آورد از درآمد نفتی ما بیشتر است و فضای مجازی را باید مورد استفاده قرار داد، اما حریم خصوصی افراد باید محفوظ بماند. اگر فضای مجازی در خدمت خلاف قرار گرفت، خیر نیست و تبدیل به شرّ می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در همین زمینه افزود: ما نیازمند قانونگذاری برای فضای مجازی هستیم و متاسفانه شورای عالی فضای مجازی کارآمدی لازم را ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ارتباط مردم با مسئولان و ساز و کار امکان ارتباط نزدیک‌تر اظهار داشت: برخی مسئولان هرچند وقت یک بار جلسه‌ای می‌گذارند و از طریق ویدئوکنفرانس با مردم ارتباط دارند این خوب است ولی باید فراتر رفت. من هر جا که بودم یک روز در هفته ملاقات عمومی داشتم و هر شب سعی می‌کنم نمازم را به جماعت بخوانم تا با مردم ارتباط داشته باشم و می‌توانم ادعا کنم یکی از مسئولینی که ارتباط با وی بسیار راحت‌ است من هستم.

وی افزود: ما باید برای ارتباط مردم با دولت ساز و کاری پیش‌بینی کنیم و دفاتر بازرسی را علاوه بر استانداران برای همین ایجاد می‌کنیم، در واقع ما ارتباط با محرومان را یک ضرورت می‌دانیم تا شاهد حقوق نجومی و خوی اشرافی‌گری نباشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره فرهنگ اشرافیت و کاخ‌نشینی که گریبانگیر برخی مسئولان شده اظهار داشت: من ثروت و داراییم را اعلام کرده‌ام و هیچ ویلا و بورس و سهامی ندارم و معتقدم دولتمردان نباید زندگی اشرافی داشته باشند. اگر مردم اعتمادشان سلب شد، قدرت ملی ما آسیب می‌بیند. باید مردم ببینند که زندگی مدیران اشرافی نیست، من به مردم عزیزمان عرض می‌کنم که بنا دارم به وعده‌هایم عمل کنم و مردم هم به صحنه بیایند و رای دهند، تا مشارکت خوبی داشته باشیم. ما تابع فرهنگ ما می‌توانیم هستیم، نه فرهنگ نمی‌شود، پول‌ نیست و نمی‌توانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مسئله فارغ‌التحصیلان بیکار اظهار داشت: ما نیازمند ایجاد اشتغال میلیونی هستیم و امکانش وجود دارد، ما باید بین علم و اقتصاد و سیاست رابطه برقرار کنیم و متناسب با ظرفیت‌های استان‌ها فارغ‌التحصیل داشته باشیم. ما نیازمند آمایش سرزمینی و مناسب با بازار کار هستیم تا در سال‌های آتی شاهد بیکاری نباشیم.

وی با بیان این که دولت نباید از صندوق بازنشستگان پول بردارد و دستش را در جیب بازنشستگان کند، گفت: یکی از موارد تامین نیازهای بازنشستگان و افزایش صندوق بازنشستگی فعال کردن شرکت‌های زیر نظر شستا است و بایستی درصد سودشان را به صندوق تامین اجتماعی دهند، اما الان کمتر از 7 درصد است. نباید یخچال بازنشستگان خالی باشد و می‌توان کاملا با برنامه‌ریزی پیش رفت و این مسئله را که یکی از زمینه‌های بحران‌های اجتماعی است و مشکلات جدی را در کشور ایجاد می‌کند حل کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این که طلاق علت‌های متفاوتی دارد، اظهار داشت: اعتیاد، بیکاری و مسکن از جمله علل مسئله طلاق در جامعه است. همچنین باید در این زمینه فرهنگسازی و اقدام کرد. ما مشکل برنامه‌نویسی و قانون کم نداریم و مشکل ما مدیریت اجرایی است. ما در دولت کار و کرامت بنای‌مان بر کار کردن و ایجاد اشتغال است و معتقدم در نظام اسلامی مسئولان باید 2 ویژگی تقوا و کارآمدی را داشته باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت فعلی برنامه زیاد داشت، اما آیا به همه آن برنامه‌ها عمل کرد؟ امروز نیاز به تلاش و کار داریم و برنامه نوشتن صرف دردی را دوا نمی‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر