بازدید 3963

بهبود کیفیت نان در گرو طرح یکسان سازی

رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: بدون شک با اجرای طرح یکسان سازی نان ضمن ایجاد فضای رقابتی می‌توان کیفیت تولید این کالا را ارتقا و در نتیجه رضایت مندی شهروندان را فراهم کرد.
کد خبر: ۶۹۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 16 May 2017
رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: بدون شک با اجرای طرح یکسان سازی نان ضمن ایجاد فضای رقابتی می‌توان کیفیت تولید این کالا را ارتقا و در نتیجه رضایت مندی شهروندان را فراهم کرد.

قاسم زراعتکار در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر ۹۵ درصد نان کشور بصورت سنتی تولید می شود، افزود: نان به‌عنوان اصلی‌ترین محصول در سبد غذایی خانوار به شمار می‌رود و بهبود کیفیت این کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین با بیان اینکه ایران در تولید گندم به مرحله خودکفایی رسیده است، اظهارداشت: کیفیت پایدار نان مستلزم کیفیت تولید این محصول راهبردی است که بایستی تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: کیفیت گندم، یکسان سازی قیمت آرد و رقابت سالم میان واحد ها ضمن ارتقا بخشی کیفیت نان در تامین رضایتمندی مردم نیز بسیار نقش آفرین است.

وی افزود: نان از پرمصرف ترین غذاها و تامین کننده بخش اعظم کالری و پروتئین مورد نیاز روزانه مردم است کیفیت نان به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله می توان به کیفیت مواد اولیه اشاره کرد.

زراعتکار در مصاحبه با رادیو اقتصاد بیان اینکه گندم و آرد از جمله مهمترین مواد اولیه تولید نان به شمار می رود، اظهارداشت: کیفیت نامناسب مواد اولیه کیفیت پایدار نان را به چالش می کشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح یکسان سازی نان صرفه جویی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تن گندم را به دنبال دارد، گفت: بدون شک با اجرای این طرح ضمن ایجاد فضای رقابتی می‌توان کیفیت تولید نان را ارتقا و در نتیجه رضایتمندی شهروندان را تامین کرد. 

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آرد توزیعی در کشور یارانه‌ای و ۲۰ درصد آزاد است، افزود: آرد یارانه ای برای نانوایی‌های سنتی و آرد آزاد به نان‌های فانتزی و آزادپزها تعلق دارد.

وی تاکید کرد: اگر مسئله نان در کشور یکسان‌سازی شود و واحدهای نانوایی اختیار انتخاب آرد اولیه خود را داشته باشند می‌توان در فضای رقابتی حرفی از افزایش کیفیت و خلاقیت زد.

زراعتکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتحادیه نانوایان با احداث نانوایی‌های جدید مخالف نیست، یادآورشد: برای احداث نانوایی باید قاعده و ضابطه وجود داشته باشد و براساس نیاز این اقدام صورت گیرد چرا که احداث نانوایی بدون قید و شرط در هر مکانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت و نیاز منطقه منجر به تعطیلی واحدهای نانوایی سابق و یا کاهش تعداد کارگران آنها می‌شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل