بازدید 12637
آخرین تحولات سوریه؛

افزایش احتمال حمله داعش به ناوهای جنگی روسیه و درخواست برای ترور «بشار اسد»

روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد، ایران به دنبال ایجاد «کریدوری» برای دسترسی جدید در سوریه و عراق در جهت جلوگیری از گسترش نظامیان آمریکایی در سوریه است. همچنین، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد، سقوط دولت سوریه را ببیند، خواستار ترور «بشار اسد» شد.
کد خبر: ۶۹۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 17 May 2017
در 24 ساعت گذشته در عرصه سیاسی و میدانی بحران سوریه شاهد تحولات و خبرهای جدیدی بود. در این میان باید از آغاز دور ششم نشست میان هیأت نمایندگان دولت سوریه و معارضان اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، دور ششم نشست بین هیأت نمایندگان دولت سوریه و هیأت معارضان، ظهر امروز تحت نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

خبرگزاری سانا گزارش داد، هیأت دمشق به ریاست بشار جعفری و همچنین استیفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای شرکت در این نشست، وارد مقر سازمان ملل در ژنو شدند.
 
 
ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در نشست خبری که روز هشتم ماه جاری میلادی برگزار شد، درباره روند سیاسی مذاکرات ژنو سخن گفت و تأکید کرد، متأسفانه، روند مذاکرات مناسب نیست، زیرا معارضان صادقانه به کشورشان فکر نمی کنند و این یکی از عوامل عدم پیشرفت مذاکرات است.

پنجمین نشست گفت‌و‌گوی سوری سوری در سی و یکم ماه مارس به پایان رسید.
ششمین نشست دو هیأت مذاکره‎کنندگان دولت سوریه و معارضان در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.
 
 احتمال حمله داعش به ناوهای روسیه
 
منابع اطلاعاتی ترکیه اعلام کرده‌اند، اطلاعاتی درباره حمله احتمالی نیروهای داعش به ناوهای روسیه از طریق تنگه «بوسفور» ترکیه دریافت کرده‌اند. پلیس ترکیه فضای امنیتی در حدود 150 نقطه از این تنگه را تقویت کرده است.

روزنامه «هابرتورک» گزارش کرد، نهادهای اطلاعاتی ترکیه اطلاعاتی را در خصوص حملات احتمالی شبه‌نظامیان داعش علیه ناوهای دریایی روسیه حین عبور از تنگه «بوسفور» در ترکیه دریافت کرده‌اند.

تنگه بوسفور، تنگه‌ای است در ترکیه که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می‌کند. این تنگه در حقیقت جداکننده دو قاره آسیا و اروپا از یکدیگر نیز به شمار می‌آید.

بنا به گزارش این روزنامه ترکیه، گروه تروریستی داعش ظاهرا درصدد است تا ناوهای روسیه را هدف قرار دهد و این حملات از بخش‌هایی از تنگه مذکور انجام خواهد گرفت که کشتی‌ها به ساحل نزدیک‌تر می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پلیس ترکیه با در نظر گرفتن این تهدید، تا کنون 146 نقطه از این تنگه را شناسایی و نیروهای امنیتی را در این مناطق مستقر کرده است.

علاوه بر این، هر ناو روسی با یک بالگرد پلیس و دو قایق گارد ساحلی ترکیه اسکورت می‌شود.

بنا بر این گزارش، ناوهای روسیه به طور معمول از این تنگه برای رسیدن به دریای سیاه استفاده می‌کنند.

درخواست برای ترور «بشار اسد»
 
وزیر مسکن رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل می‌خواهد سقوط دولت سوریه را ببیند، خواستار ترور «بشار اسد» شد.
 
«یواف گالانت» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در موضع‌گیری آشکار علیه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، خواستار ترور وی شد.

گالانت طی یک همایش تسلیحاتی در «قدس اشغالی» با دستاویز قراردادن ادعای آمریکا درخصوص استفاده بشار اسد از کوره‌های آدم‌سوزی در حاشیه دمشق، مدعی شد: «ما در حال عبور از خط قرمز هستیم و زمان نابود کردن اسد فرا رسیده است.»

وی ادعا کرد، اسد از زمان دولت نازی آلمان به رهبری «آدولف هیتلر» بدترین جنایات را علیه مردم انجام داده و تأکید کرد، اسرائیل خواستار دیدن سقوط بشار اسد و دولت او و جایگزینی‌اش با یک حاکم سنّی میانه‌روست.

روز گذشته «استوارت جونز» مدیر امور خاورنزدیک وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، «رژیم سوریه هزاران زندانی را کشته و اجساد آنها را یا سوزانده و یا در گورهای دسته‌جمعی، دفن کرده است.»

دولت سوریه نیز در واکنش به این اظهارات تأکید کرد، چنین ادعاهایی کاملا بی‌پایه و اساس بوده و برای پوشاندن حمایت‌های غربی از تروریست‌هاست.

ایران به دنبال تأسیس «کریدور جدید» در سوریه و عراق
 
روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد، ایران به دنبال ایجاد «کریدوری» برای دسترسی جدید در سوریه و عراق در جهت جلوگیری از گسترش نظامیان آمریکایی در سوریه است.
 
این روزنامه انگلیسی مدعی شد، در‌پی افزایش حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرقی سوریه، تهران و بغداد مسیر دسترسی خود به ساحل مدیترانه را تغییر داده اند.

بر اساس این گزارش، گاردین در خصوص «کریدور جدید» مد نظر ایران که به گفته این رسانه انگلیسی توسط «سردار سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقللاب اسلامی و «هادی العامری»، یکی از فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق طراحی شده است.

به گفته گاردین، «کریدور جدید» طراحی شده توسط ایران ۱۴۰ مایل به سمت جنوب سوریه و به منظور جلوگیری از تأسیس ساخت پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه حرکت خواهد کرد.

گاردین همچنین با ارائه نقشه ای از این کریدور جدید، مدعی شده که ایران از چندین سال قبل به دنبال افزایش نفوذ و تأثیر خود از طریق سوریه و عراق بوده است؛ اما با پیش آمد جنگ در سوریه این پروژه به تعویق افتاده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر