بازدید 6442

روحانی: مردم تسلیم آرد و نبات نمی‎شوند

کد خبر: ۶۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 17 May 2017
رئیس جمهور بار دیگر به نقد شعارها و عملکرد رقبایش در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: شما طرفدار اصول و اصولگرایی هستید؟ شما که در دوران قدرتتان نتوانستید حتی یک دلار از پول ملت را به ایران برگردانید؛ به ما انتقاد می‎کنید که یک میلیارد و 700 میلیون دلار را از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم!

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني در ميان شعارهاي «روحاني دوستت داريم» و «روحاني زنده باد؛ خاتمي پاينده باد» پشت تريبون در جمع مردم اردبيل قرار گرفت و با سلام به همه جاي جاي اين سرزمين غيور از نير و نمين و سرعين و مشکين شهر و پارس آباد و ...؛ گفت: امروز روز تصميم ملت ايران در برابر همه آنهايي است که مي‎خواستند ايران را در حصر و تحريم نگه دارند. امروز روز تصميم ملت است در برابر کساني که مي خواهند ما را به سال 91 برگردانند. ملت ايران به عقب برنمي گردد و تسليم شعارهاي فريب کارانه شما نخواهد شد.

وي افزود: برخي فکر کرده اند با تبليغات دروغين اطراف روستاها، مردم فريب مي خورند. کي مردم در برابر آرد و نبات تسليم شده اند؟ ما نخواهيم گذاشت کساني که 8 ميليارد دلار پول ايران را خورده‎اند، دوباره بر مردم مسلط شوند.

روحاني بي آنکه نامي از رئيسي و مسعود ميرکاظمي وزير نفت احمدي نژاد در ستاد او و پرونده بابک زنجاني متهم نفتي، نامي ببرد، ادامه داد: آنهايي که نامه اين آقا امضا کرده و نفت را به او داده اند، الان در ستاد برخي فعال هستند. بيايند پاسخ دهند که چرا اموال مردم را حراج کردند؟ شعار عليه آمريکا مي دادند و سه ميليارد و 600 ميليون دلار از پول ايران را به آمريکا دادند. 10 ماه وقت داشتند که پول را به ايران برگردانند و نکردند. شما که پول ملت ايران را اينچنين سهل و آسان در حلقوم آمريکا گذاشتيد، انقلابي هستيد؟ شما طرفدار اصول و اصولگرايي هستيد؟ شما که در دوران قدرتتان نتوانستيد حتي يک دلار از پول ملت را به ايران برگردانيد؛ به ما انتقاد مي‎کنيد که يک ميليارد و 700 ميليون دلار را از حلقوم آمريکا بيرون کشيدم!

حسن روحانی در ادامه با بیان اینکه چطور کسی الان از حقوق هسته ای صحبت نمی کند؟، گفت: برای اینکه شما ملت بزرگ ایران با هدایت رهبری در این سه سال و نیم حقوق هسته ای را بازستاندید. من سوال می کنم چرا در این مدت تبلیغات انتخاباتی از قطعنامه های شورای امنیت دیگر اسم نمی برید؟ چون دولت یازدهم با حمایت مردم و هدایت رهبری تمام قطعنامه ها را لغو کرد.

او ادامه داد: دیگر چرا از قطعنامه های آژانس که می خواست مردم را به جنگ بکشاند یادی نمی کنید؟ چون پرونده اش بسته شد. چرا از تورم حرف نمی زنید؟ کجا رفت تورم 51 درصدی مواد خوراکی؟ چرا در مقابل صورت مساله های اصلی که این دولت توانست حل کند سکوت کردید؟ چرا از واردات گندم حرف نمی زنید؟ چرا از کشاورزان ایران تشکر نمی کنید؟ چرا از کشاورزان اردبیل تشکر نمی کنید؟ چرا از امسال  که ما آماده صادرات 3 میلیون تن گندم بودیم، چیزی نمی گویید؟ دیروز در خوزستان یک کشتی بزرگ پهلو گرفته بود تا گندم ما را صادر کند.

بعد از این اظهارات روحانی بود که هواداران او در اردبیل شعار «ننگ ما ننگ ما صدا و سیما ما سر دادند». روحانی هم در واکنش به این شعار گفت: همه پای صندوق های رای بیاید تا صدا و سیما درست شود. به خاطر کارمندان مظلوم صدا و سیما و به خاطر خبرنگارهای مظلوم صدا و سیما پای صندوق های رای بیاید. صدا و سیما را از دست این باند خلاص کنید.

او بي آنکه از رقبايش نامي ببرد، ادامه داد: من از شما می پرسم این همه حرف های ناروا زدید آیا بهداشت و درمان کشور بهتر نشده است؟ این همه تخت بیمارستانی، این همه اعزام پزشک را نمی بینید؟ این همه قدم هایی را که دولت برداشت شده است چشم های تیزبین زیبای شما نمی بیند؟

در حالي که جمعيت شعار مي دادند «پيام ما روشنه، حصر بايد بشکنه»؛ روحاني سخنانش را اينگونه ادامه داد: مردم ايران روز جمعه قدرتتان را به انحصارگرايان نشان دهيد. اين بخش از سخنان وي با تشويق مکرر جمعيت همراه شد و او ادامه داد: روحاني اگر هيچ کار نکرد، يک کار کرد....

اما شعارهاي جمعيت به زبان آذري مانع از سخنان وي شد و روحاني اينگونه ادامه داد: مردم غيور اردبيل، مردم متعهد به قمر بني هاشم، با موبايل هايتان فرياد بزنيد که آنچه درباره اخلاق در مدارس مي گويند دروغ است. جمعيت يک صدا فرياد مي زدند: دروغ است، دروغ است!!

روحاني ادامه داد: يک طلبه را مي فرستيد که به مردم دروغ بگويد، بابا جمعه تمام مي شود و شنبه هم مي آيد، چطور آب و صابون بياوريم و رويتان را بشوريم؟!

رئيس جمهور خطاب به جوانان، دختران و پسراني که فرياد مي زدند «روحاني؛ روحاني»، گفت: اگر روحاني کاري نکرد، آنقدر به شما آزادي داد که 12 نفره بياييد اينجا و شعار بدهيد؛ اين آزادي را از دولت روحاني داريد. به حرف من توجه کنيد نه بد اخلاق ها؛ من به عنوان رئيس جمهور و رئيس شوراي امنيت ايران از تمام مردم ايران خواهش و التماس مي کنم که اگر تمام عکس هاي مرا پاره کردند، عکس العمل نشان ندهيد. جوانان غيور، دختران، پسران، مي دانم برايتان سخت است اما اگر جلوي ستاد من به روحاني فحش دادند، جواب ندهيد. اينها هدف ديگري دارند. اينها در اخلاق و سياست و صداقت باخته اند.

وي افزود: فقط بلديد اتوبوس کرايه کنيد.....بعدا من اينها را با شما حساب مي کنم. دولت دوازدهم، شما را پاي ميز محاسبه مي آورد. مردم اردبيل، جوانان اردبيل، ما راهمان را براي پيشرفت اردبيل ادامه مي دهيم. ظرف ماه هاي آينده راه آهن را به 5 استان مي رسانم و در دولت دوازدهم سوت قطار را در استان اردبيل خواهيد شنيد. من لايحه منطقه آزاد تجاري را به مجلس برده ام تا اردبيل صاحب منطقه آزاد شود. در 3 و نيم سال گذشته، 5 هزار ميليارد تومان براي آب و برق اردبيل اعتبار گذاشتيم. همانطور که در سفر استاني به شما قول دادم؛ 62 هزار هکتار زمين کشاورزي کانال کشي خواهد شد. کما اينکه تا کنون 12 هزار هکتار آن انجام شده است.

روحاني خطاب به سرزمين غيرت ايران «اردبيل» گفت: عشق به خاندان رسالت و غيرت ديني مردم به کسي اجازه نمي دهد که به معلمان تهمت بزنيد. ما معلمان و دانش آموزان را دوست داريم. شرمتان باد که در روستاها گفته ايد دولت روحاني گفته در مدارس نماز نخوانيد! 4 تا راي اين همه دروغ نمي خواهد!

مردم شعار مي دادند «رئيسي باي باي؛ رئيسي باي باي» و روحاني خطاب به مردم روستاها ادامه داد: آيا در اين دولت در استان اردبيل .... اما باز هم شعار «پيام ما روشنه، خصر بايد بشکنه» بالا گرفت و مانع از سخنان روحاني شد.

روحاني ادامه داد: من نمي‎دانم چرا ديگر کانديداها راجع به پول پخش کردن حرف مي زدنند اما درباره آزادي و محيط دانشگاه ها حرف نمي زنند؟ يعني مي خواهيد فضاي امنيتي را به دانشگاه برگردانيد؟ ديگر نمي شود برادر؟ تمام شد آن دوران! تمام شد تحريم! کاسبان تحريم ناراحتيد! تحريم برنمي گردد. شما مي خواهيد با دنيا مذاکره کنيد؟ شما بلديد مذاکره کنيد؟ شما زبان دنيا را مي فهميد؟ شما در فهم زبان ملت خودتان مانده ايد! ما نمي گذاريم تحريم برگردد.

او که مي گفت در دولت دوازدهم به منتقدان هم آزادي مي دهد، ادامه داد: اما به جاي تخريب، انتقاد کنيد! برخي قبلا 6 تا تعريف مي کردند و يک انتقاد، اما الان 6 بار تخريب مي کنند و يک انتقاد!

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري خطاب به همه ترک هاي ايران و جوانان ايران گفت: راي دومي ها براي راي اولي ها تعريف کنند که سال 92 چه حماسه اي آفريدند. راي اولي ها بايد صف اول صندوق روز جمعه باشند. جوانان، زنان، مردان، روستاييان يک بعلاوه 11 را فراموش نکنيد. با تلفن هايتان همه دوستانتان را پاي صندوق آرا بياوردي. آخر ترامپ دارد مي آيد در اين منطقه! برخي دشمنان ايران هم دارند به منطقه مي آيند! جواب محکم را روز جمعه بدهيد. قدرت نظام و رهبري و ملت ما در اين است که جمعه همه پاي صندوق آرا باشند.

او بار ديگر از جهانگيري تشکر کرد و او را «برادر» خود خواند و خطاب به جمعيت گفت: ديديد با چه زباني، ديگران را افشا کرد؟ هم آمدن و همراهيش زيبا بود و هم نحوه رفتنش. ما همه متحديم و دست به دست هم مي دهيم. من از همه خاندانهاي بزرگ بويژه خاندان امام راحل، خاندان شهيد مطهري، بهشتي و طالقاني و آيت الله موسوي اردبيلي و سيد محمد خاتمي تشکر مي کنم.

بار ديگر شعار روحاني زنده باد، خاتمي پاينده باد؛ در فضاي سالن طنين انداز شد و روحاني ادامه داد: همه م يخواهيم با صداي بلند بگوييم که سلام بر آزادي، سلام بر اميد، سلام بر اصلاحات، سلام بر اعتدال، سلام بر اصولگرايي معتدل، سلام بر پيشرفت ايران، سلام بر آذربايجان و اردبيل و سلام بر سبلان، سلام بر زنان و مردان و روستاييان، سلام بر صداقت، سلام بر ايستادگي، سلام بر امانت، سلام بر حق الناس و سلام بر 29 ارديبهشت امسال، دوباره ايران، دوباره ايران و دوباره اسلام و دوباره اميد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل