بازدید 5041
۱

استقبال مجلس از ساماندهی موسسات مالی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: برخورد ضربتی با تخلف تعاونی های زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین و تعیین تکلیف سپرده گذاران آن اقدامی در راستای ترمیم اعتماد مردم به شبکه بانکی بود.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 17 May 2017
در حالی‌که بلاتکلیفی سپرده گذاران کاسپین و تعاونی های زیرمجموعه ی آن ماه چهارم را پشت سر می
 گذاشت ، رییس کل بانک مرکزی ،ابتدای هفته خبر داد که برای مردم خبرهای خوشی در راه است و در آخرین روز هفته کاری منتهی به 29 اردیبهشت ، با دست پر به میان خبرنگاران آمد .

به گفته سیف ،  تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی اعتباری فرشتگان به عنوان یکی از هشت تعاونی زیرمجموعه موسسه کاسپین در دستور کار قرار گرفته است.آنطور که رییس کل بانک مرکزی می گوید با تصمیم جدید بانک مرکزی و مراجع قضایی در رابطه با رسیدگی به امور موسسه کاسپین قرار بر این شد تا سپرده‌گذاران تا ١٠ میلیون تومان تعاونی منحله فرشتگان در اولویت نخست تعیین‌تکلیف قرار گیرندو طی این فرایند وضعیت حدود ٨٧ درصد از سپرده‌گذاران این تعاونی مشخص خواهد شد.

خبری که می تواند به دغدغه های بسیار از سرمایه گذاران این موسسه و تعاونی های زیرمجموعه اش سر و سامانی دهد ؛هر چند آرامش حاصل از خبر خوش بانکی سیف زمانی کام سرمایه گذاران را شیرین‌تر می کند که این موضوع عملیاتی شود .

در همین رابطه ، سیدمهدی فرشادان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به خبر رییس کل بانک مرکزی اشاره کرده و گفته که رسیدگی به کاسپین و فرشتگان و دیگر تعاونی های زیرمجموعه ی آن موجب جلب اعتماد مجدد مردم به شبکه بانکی می شود .

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، که برخورد با تخلف تعاونی های زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین را درس عبرتی برای موسسات غیرمجاز می داند ، معتقد است : در سال های اخیر در نتیجه ضعف نظارت ها شاهد رشد قارچ گونه موسسه غیرمجاز بوده ایم که این بی اعتمادی سرمایه گذاران را رقم زده است.

فرشادان در بخش دیگری از گفتگوی خود به ورود ضربتی بانک مرکزی به این پرونده و شفاف سازی عملکرد تعاونی های موسسه اعتباری کاسپین اشاره کرده و معتقد است : با رفع مشکل این موسسه جذب دوباره منابع صورت گرفته و این موسسه می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین هشدار داده که باید مشخص شود که در جریان پرداخت وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان آیا بانک مرکزی هم خط اعتباری در نظر خواهد گرفت یا خیر ،می گوید : در صورتی که منابع این موسسه کفاف سپرده های مردم را ندهد به طور حتم بانک مرکزی باید پاسخگوی سپرده مردم باشد.

فرشادان در خاتمه گفتگوی خود با خانه ملت ، بار دیگر به اقدام بانک مرکزی برای تعیین تکلیف وجوه سپرده گذاران موسسه فرشتگان و اولویت بندی برای پرداخت مطالبات مردم اشاره کرد و این اقدام را از جمله اقدامات بانک مرکزی برشمرد .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دزدی هست ...
وقتی هنوز تمام املاک فامیل و آشناهای تفکر (لعنت الله علیه) شناسایی و ارزیابی نشده و یا پول های منتقل شده به خارج از کشور، برگردانده نشده، چرا سود مردم را که عین طلب هست کسر می کنید؟؟؟
اصل سپرده ها را پرداخت کنید. بدلیل توقف عملیات بانکی کاسپین، از این به بعد سودی پرداخت نشود. سودهای قبلی را هم تا یوم الأدا توسط مدیران، مسئولین و سهامداران فرشتگان بعنوان طلب مردم محفوظ است و به جنبه کیفری بدهکاران بایستی توجه شود.
اینظوری مردم تاوان بی لیاقتی مسببان را ان شاء الله نخواهند داد.
ولی رویه فعلی ماله کشیدن روی حق مردم و قسر در بردن مدیرعامل و هیأت مدیره قبلی و فعلی کاسپین و فرشتگان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر