بازدید 10957
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک

پیروز انتخابات چقدر رای می خواهد؟/آخرین توصیه های انتخاباتی/ دعوت شخصیت‌ها برای حضور در انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 12 ساعت به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 18 May 2017
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از  12 ساعت به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و شورای اسلامی شهر و روستا در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه‌ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

استعفای ناطق‌نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری
یک منبع آگاه، خبرسازی برخی کانال‌های خبری حامی یک کاندیدای خاص در خصوص عزل حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری را کذب خواند. 
این منبع آگاه گفت:« آقای ناطق نوری چندی پیش با توجه به احساس وظیفه‌ای که برای دفاع از آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌کردند تصمیم گرفتند به نفع ایشان به سخنرانی و اظهارنظر بپردازند و با توجه به اینکه ایشان به جد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوء استفاده‌ سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتصاب خود به دفتر مقام معظم رهبرى را در تلاقى با این دیدگاه مى‌دانست، استعفای خود را مدتی پیش به معظم له تقدیم کردند.»

شریعتمداری: برگزاری جشن پیروزی قبل از اعلام نتیجه ممنوع است

 رییس ستاد انتخاباتی روحانی گفت: حسب اعلام وزارت کشور ، اعلام زود هنگام نتایج انتخابات و برگزارى مراسم جشن پیروزى قبل از اعلام رسمى بر خلاف قانون است. همچنین برگزارى جنش پیروزى از سوى ستادها در مکان‌هاى محصور و اخذ مجوز امکانپذیر می‌باشد.

ذوالفقاری:گمانه‌زنی درباره فرد پیروز «مخل انتخاباتی» محسوب می‌شود
رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای مجازی فاقد اعتبار است، گفت: پس از اعلام نتیجه انتخابات اگر نامزدها اعتراض یا شکایتی دارند باید از مسیر قانونی پیگیری کنند.

جهانگیری:مهم‌ترین اصل در انتخابات حفظ آرامش است
جهانگیری با انتشار پستی در صفحه توییتر خود اظهار کرد که حفظ آرامش و قانونمداری در انتخابات در اولویت است.
متن پست توییتری اسحاق جهانگیری به این شرح است: در ایام تبلیغات آن‌چه لازم بود گفته شود را با مردم در میان گذاشتم، اکنون حفظ آرامش و قانونمداری و پرهیز از رفتارهای هیجانی مهمترین اصل است.

ولایتی:حضور مردم در پای صندوق‌ها تامین‌کننده امنیت کشور است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای تامین‌کننده عزت، عظمت، امنیت و استقلال کشور است.

آیت‌الله یزدی: انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است
رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از مردم جهت شرکت پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت 1396 دعوت کرد.

دعوت آیت الله جنتی از مردم برای حضور در انتخابات
دبیر شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از مردم دعوت کرد در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

ره‌پیک خبرداد: آمادگی شبکه نظارتی شورای نگهبان برای انتخابات
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از آمادگی کامل مجموعه شبکه نظارت بر انتخابات اعم از هیئت های نظارت در استان‌ها ، شهرستان و بخش‌ها و تمام عواملی که فردا وظیفه نظارت را بر عهده دارند خبر داد.

در صورت مشارکت 72 درصدی؛ پیروز انتخابات، دست کم 20 میلیون رای می خواهد
تاکنون آمار و ارقام مختلفی درباره تخمین میزان مشارکت در انتخابات روز جمعه مطرح شده که آخرین آنها، نظرسنجی ایسپا درباره مشارکت 72درصدی واجدان شرایط بوده است.
با توجه به اینکه بیش از 56 میلیون و 410 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، مشارکت 72درصدی در انتخابات به آن معناست که بیش از 40 میلیون و 600 هزار نفر در انتخابات شرکت خواهند کرد.
بنابراین با توجه به قانون انتخابات که نامزد پیروز باید بتواند 50درصد بعلاوه یک رای را در انتخابات به خود اختصاص دهد، هر کدام از چهار نامزد حاضر در عرصه انتخابات که بخواهند در اولین مرحله به پیروزی برسند، دست کم نیاز به 20 میلیون و 300 هزار رای دارند.

توصیه انتخاباتی شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که مردم در همان ساعات اولیه اخذ رای بر سر صندوق ها حضور پیدا کنند تا ضرورتی برای تمدید ساعت رای‌گیری پیش نیاید.وی با اشاره به بررسی‌های امروز شورای نگهبان تصریح کرد: امروز آیت‌الله جنتی به منظور انجام هماهنگی‌های لازم با دفاتر استانی و هیئت‌های نظارت استان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات حضور پیدا کرد، تا ان‌شاءالله برای فردا آمادگی لازم وجود داشته باشد.

حضور ۴ هزار نفر از نمایندگان کاندیداها در شعبه‌های اخذ رای
دبیر ستاد انتخابات کشور از صدور ۴ هزار کارت به نمایندگان کاندیدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور از صدور 4 هزار کارت به نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر