بازدید 2111

اختلاف آلمان و ترکیه تأثیری بر فعالیت‌های ناتو ندارد

دبیر کل ناتو ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل اختلاف میان برلین و آنکارا، گفت این اختلافات بر عملکرد ناتو تأثیری نمی‌گذارد.
کد خبر: ۶۹۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 18 May 2017
دبیر کل ناتو ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل اختلاف میان برلین و آنکارا، گفت این اختلافات بر عملکرد ناتو تأثیری نمی‌گذارد.
 

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز پنج‌شنبه گفت اطمینان دارد که ترکیه و آلمان اختلاف «دو جانبه» خود را حل و فصل می‌کنند، هرچند این اختلاف بر فعالیت های ناتو تأثیری نخواهد داشت.

«زیگمار گابریل» وزیر امورخارجه آلمان روز چهارشنبه گفته بود در صورتی که آنکارا همچنان از حضور نمایندگان پارلمان در «پایگاه نظامی اینجرلیک» جلوگیری کند برلین 250 نیروی مستقر خود را از این پایگاه خارج خواهد کرد.

قرار است «اورزولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان پایان هفته جاری برای بررسی امکان ایجاد یک پایگاه نظامی جایگزین در اردن، به این کشور سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «اروپا پرس»، ینس استولتنبرگ درحاشیه جلسه خود با وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بین خبرنگاران گفت: «این کار هیچ تأثیری بر فعالیت‌های ناتو نمی‌گذارد.»

وی با بیان اینکه امیدوار است این مشکل به زودی حل شود، گفت: «این یک اختلاف دوجانبه است و تقریباً یک سال است که این مشکل وجود دارد و شرایط همچنان یکسان است، اطمینان داریم که هردومتحد راهی را برای حل اختلافشان پیدا خواهند کرد.»

این اولین باری نیست که ترکیه و آلمان درگیر نزاع بر سر چنین موضوعی می‌شوند. در سال 2016  مقامات ترکیه مانع از بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه اینجرلیک ترکیه شدند، اگرچه در آخر به آن‌ها اجازه داده شد.

اینجرلیک یکی از پایگاه‌های مهم ناتو به شمار می‌آید و اکنون هم پایگاهی است که ائتلاف تحت رهبری امریکا از آن برای حملاتشان در سوریه و عراق استفاده می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل