بازدید 2046

فرانسه و آلمان با افزایش نقش ناتو در مبارزه با داعش مخالفند

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که فرانسه و آلمان با طرح آمریکا برای افزایش نقش ناتو در مبارزه با داعش در سوریه و عراق مخالف هستند.
کد خبر: ۶۹۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 18 May 2017
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که فرانسه و آلمان با طرح آمریکا برای افزایش نقش ناتو در مبارزه با داعش در سوریه و عراق مخالف هستند.
 

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی به مقاومت فرانسه و آلمان در مقابل طرح آمریکا برای افزایش نقش ناتو در مبارزه با تکفیری‌های داعش نوشت، بسیاری از اعضای ائتلاف ناتو امیدوارند که این طرح پنجشنبه هفته آینده در «بروکسل» پایتخت بلژیک اعلام شود.

هفته آینده، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای اولین بار بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ناتو در پایتخت بلژیک شرکت کند اما برخی از همپیمانان ناتو که در این مذاکرات حضور داشتند، اعلام کردند که فرانسه و آلمان شبهاتی درباره این طرح افزایش نقش ناتو در مبارزه با داعش دارند.

«دونالد ترامپ» در بحث‌های گوناگون خواستار اقدامات بیشتر ناتو در مبارزه با تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه شده است.

برخی از نگرانی‌های فرانسه و آلمان شامل این موارد می‌شود که ناتو ممکن است با افزایش مشارکت در مبارزه علیه داعش، در یک صف‌آرایی پرهزینه به سبک افغانستان گرفتار شود و این مسئله موجب رنجش کشورهای عربی شود یا خطر تقابل با روسیه در سوریه را به همراه داشته باشد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی ناتو ضمن تأکید بر این مسئله که برخی کشورهای دیگر همچون یونان و ایتالیا نیز از این طرح آمریکا نگران هستند، گفت: «آنها خریدار این طرح نیستند.»

این دیپلمات با اشاره به ائتلاف 68 کشوری تحت رهبری آمریکا علیه داعش که شامل تمامی اعضای ناتو هم می‌شود، گفت: «آن‌ها می‌خواهند بدانند که این طرح چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. تمامی 28 همپیمان ناتو از قبل بخشی از تلاش بوده‌اند».

مقامات آلمان و فرانسه حاضر به اظهارنظر نشدند اما «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار هفته گذشته با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هرگونه نقش رزمی ناتو در سوریه و عراق را رد کردند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه قرار است قبل از برگزاری نشست ناتو در بروکسل با «دونالد ترامپ» دیدار داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر